//

apple tv zonder ipad beeld

apple tv zonder ipad beeld discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Kan ik een slide show of bijv. uitzending gemist via de iPad naar de tv streamen en daarbij het beeld van de iPad op de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-12-12, 18:20
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Arrow apple tv zonder ipad beeld

Kan ik een slide show of bijv. uitzending gemist via de iPad naar de tv streamen en daarbij het beeld van de iPad op de een of andere manier uitzetten? Vreet batterij, terwijl ik toch alleen maar naar de beelden op de tv kijk. Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-12-12, 18:46
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Ik zet de iPad altijd uit als ik dat doe.

Dus ja, dat kan.
  #3  
Oud 10-12-12, 16:23
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Maar als ik de iPad uitzet dan verdwijnt ook het beeld op de tv. Daar schiet ik dan dus niet veel mee op. En wat bedoel je met 'uitzetten'? De betreffende app afsluiten met de homeknop of met de uitknop rechtsboven? In beide gevallen verdwijnt bij mij het beeld ook van de tv. Echt waardeloos, want bijv. voor het kijken naar een wat langere uitzendig gemist moet ik de iPad ook weer op het lichtnet aansluiten.
  #4  
Oud 10-12-12, 16:57
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Uitzetten (op standby) door de knop rechtsboven kort in te drukken.
En/of uitzetten door de app te stoppen.

Voorbeeld:
Ik start op Uitzendinggemist (in Safari) een uitzending.
Ik stop Safari en zet de iPad uit.
De uitzending loopt verder op de Apple TV gewoon door.

Apparatuur:
iPad Mini, iOS 6.0
Apple TV 2
  #5  
Oud 10-12-12, 17:10
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Awater Bekijk bericht
Maar als ik de iPad uitzet dan verdwijnt ook het beeld op de tv. Daar schiet ik dan dus niet veel mee op. En wat bedoel je met 'uitzetten'? De betreffende app afsluiten met de homeknop of met de uitknop rechtsboven? In beide gevallen verdwijnt bij mij het beeld ook van de tv. Echt waardeloos, want bijv. voor het kijken naar een wat langere uitzendig gemist moet ik de iPad ook weer op het lichtnet aansluiten.
Je gebruikt niet per ongeluk AirPlay Mirroring?
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #6  
Oud 10-12-12, 18:38
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Ja, d.w.z. op de iPad zet ik Airplay op AppleTV en dan vink ik synchroniseer aan (dat is toch hetzelfde als mirroring?). Dan ga ik naar de app uitzending gemist en kies een programma dat ik wil zien. Gaat allemaal probeleemloos maar als ik de iPad vervolgens op welke wijze dan ook uitzet dan is ook het beeld op de tv weg. Maar zonder synchroniseer aan te vinken kan ik niet naar de apps die op m'n iPad staan, alleen maar naar de paar apps die bij AppleTv worden 'meegeleverd'.
  #7  
Oud 10-12-12, 19:14
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
...zonder synchroniseer aan te vinken kan ik niet naar de apps die op m'n iPad staan, alleen maar naar de paar apps die bij AppleTv worden 'meegeleverd'...
Dit laatste deel snap ik niet.

De volgorde hier is anders in ieder geval.

Ik ga naar Uitzendinggemist (app of site), start een filmpje, klik Airplay en Apple Tv aan en kijk de uitzending.

De iPad kan dan verder gewoon uit.
  #8  
Oud 10-12-12, 19:46
Bananenbennie Bananenbennie is offline
• iOS 6.1.3
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 85
Standaard

Inderdaad. Je moet niet synchroniseren/mirrorren. Gewoon airplay gebruiken, dan kan de ipad uit of gebruikt worden voor andere dingen.
  #9  
Oud 10-12-12, 20:13
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Mirroring doet precies wat het zegt; 'spiegelen'.

En dat heel exact. Je iPad 'uit' is dus ook 'geen beeld' op de Apple TV.
  #10  
Oud 11-12-12, 15:03
Awater Awater is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 68
Standaard

Ok, dat begrijp ik. Maar mijn foto's bewaar ik bijvoorbeeld in de app PhotoFolder. Deze App heeft zelf geen symbool voor Airplay (zoals bijvoorbeeld Uitzending gemist wel), zodat ik alleen d.m.v. mirroring een diavoorstelling op de tv kan zien. In dat geval gaat dus het tv-beeld 'op zwart', zodra ik de iPad uitzet. Hetzelfde geldt voor foto's die ik uit camera+ wil bekijken, ok geen airplay symbool. Is Airplay (zonder mirroring) dus alleen met de apps Foto's en Uitzending gemist mogelijk en is voor alle overige foto- en tv voorstellingen via Airplay wel mirroring noodzakelijk? Is dat de juiste conclusie? Hoe dan ook: alvast bedankt voor de reacties tot nu toe.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad via Apple tv 3 gebruiken; hoe staat het met de beeld kwaliteit? Bananenbennie Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 28-11-12 09:52
Ipad 1 met xbmc wel geluid geen beeld op mijn apple tv 3 Kuipertje iPad algemeen 6 13-10-12 10:52
Xbmc vanaf ipad gebruiken op Apple tv zonder jailbreak mdropie Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 18-04-12 10:54
Airstream ipad en zeppelin komt niet meer in beeld nu ik apple tv heb aangesloten Robvenlo iPad algemeen 0 08-05-11 11:22
Skype video zonder beeld ;-( nlrela iPhone Apps 8 03-01-11 12:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:18.