//

AppleTV 2 uitgerokken beeld

AppleTV 2 uitgerokken beeld discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag is er iets raar gebeurd met onze Apple TV 2. Ik heb het niet zien gebeuren, dus ik weet niet wat er vooraf ging. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-01-13, 21:48
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard AppleTV 2 uitgerokken beeld

Vandaag is er iets raar gebeurd met onze Apple TV 2. Ik heb het niet zien gebeuren, dus ik weet niet wat er vooraf ging. Plots zag ik op de TV een beeld dat maar half zo breed is, mooi in het midden gecentreerd, maar met rode gloed links en rechts van het zichtbare beeld.
Na een klik op de afstandsbediening was het beeld terug mooi en weer zo breed als voorheen, maar het beeld was nu vertikaal uitgerokken.
Boven en onder valt er een stuk van het beeld weg.
Ik heb al andere bronnen aangesloten met HDMI, en die gaven allemaal perfect beeld. Ik heb onder andere een MacBook Pro met HDMI aangesloten en dat beeld was prima.
Het ligt dus niet aan de TV en HDMI kabel.
Ik heb bij 'herstel' geprobeerd om 'herstel alle instellingen' te doen. Dat gaf geen resultaat.
Ik heb 'zet terug' gedaan, maar dan krijg ik steeds de melding dat hij nu niet de nieuwste update kan downloaden.
Als ik hem reset (stroom uittrekken) , helpt het niet.
Ik krijg al bij de opstart een 'uitgerokken' apple logo. Daarna verschijnt er even het draaiende wieltje dat ook uitgerokken is.
Ik heb een aTV flash jailbreak uitgevoerd. De ATV heeft altijd perfect gewerkt.
Kan dit aan de jailbreak liggen?

Als ik nu de ATV herstel via iTunes, gaat er waarschijnlijk het nieuwste IOS opgezet worden. Kan ik dan een downgrade doen, en terug de jailbreak? Of hoe moet ik dit aanpakken?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-13, 18:20
bassmanjunior bassmanjunior is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 118
Standaard

Ligt het niet aan de automatische instelling van je tv? Aangezien je een uitgetrokken beeld hebt.

Bassmanjunior
__________________
iPad 64Gb 3G, New iPad 32Gb 4G, iPad Air 2 64Gb Wi-Fi, iPhone 7, iPod nano 5, Apple TV2, Apple TV4, Apple Watch 2
  #3  
Oud 04-01-13, 19:13
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard

Zou vreemd zijn want andere hdmi bronnen geven wel een normaal beeld.
  #4  
Oud 04-01-13, 20:31
bassmanjunior bassmanjunior is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 118
Standaard

Maar hebben die ook dezelfde HDMI ingang? Je kunt per ingang andere instellingen hebben.

Bassmanjunior
  #5  
Oud 04-01-13, 23:35
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard

Die hebben een verschillende ingang.
Alles is aangesloten via een receiver.

Toevallig heb ik gisteren een nieuwe TV voor boven gekocht. Daarop even de ATV aangesloten, en daar stel ik vast dat het beeld goed is.
Op de TV onder werken alle HDMI bronnen normaal, behalve de AppleTV.

Ik begrijp er niks van. Andere ingangen geprobeerd, andere kabels, enz...


---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 januari 2013 om 22:38 ----------

Aanvullend : ik heb de ATV volledig hersteld via iTunes, met de laatste nieuwe IOS dat hij aanvaardt, jailbreak eraf.
  #6  
Oud 21-01-13, 17:03
JERONY7 JERONY7 is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 7
Standaard

De resolutie van de tv handmatig instellen wanneer de Apple tv aangesloten is werkt ook niet? Andere hdmi bronnen werken misschien op 1080p, terwijl de Apple tv 720p is..
  #7  
Oud 21-01-13, 20:53
Sylvesterke Sylvesterke is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 19
Standaard

Hola, ik was deze topic uit het oog verloren.
Ondertussen is het opgelost.
Het waren de instellingen van de eerste HDMI ingang van de TV. Het formaat stond plots op 4/3.
Heel vreemd, want andere HDMI bronnen werkten er wél gewoon op.
Heel vreemd, want het beeld dat ik zag op het moment dat het mis ging, was héél raar.
En er was geen enkele actie die dat zou kunnen veroorzaken.
Ik tast nog steeds in het duister naar de oorzaak van het verspringen van het formaat.

Je begint natuurlijk onmiddellijk te twijfelen aan de ATV omdat andere HDMI toestellen op die ingang van de TV wél een normaal beeld gaven.
En dan zoek je je te pletter in de ATV.
  #8  
Oud 21-01-13, 21:47
bassmanjunior bassmanjunior is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 118
Standaard

I rest my case!

Bassmanjunior

Blij dat het voor mekaar is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
streamen appletv 3 mikebas Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 14-11-12 15:47
Afstandsbediening Appletv deur12 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 28-06-12 00:42
iPad 3 beeld fullscreen via AppleTV 3 op 1080p scherm? kevinos Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 27-03-12 19:14
Knipperend beeld tot helemaal GEEN beeld iphone 4 iphone4buddy iPhone algemeen 4 03-03-11 10:21
Rode balk in beeld, tekst loopt uit beeld in email Albertine iPhone algemeen 5 08-02-09 23:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:34.