iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   haperig beeld airplay vanaf macbook pro naar apple tv (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/133528-haperig-beeld-airplay-vanaf-macbook-pro-naar-apple-tv.html)

valentino88 18-01-13 22:20

haperig beeld airplay vanaf macbook pro naar apple tv
 
beste mede forum gebruikers.

ik zit met het ontiegelijk vervelende probleem. als ik een film wil kijken op mijn tv in combinatie met mijn macbook via airplay hapert het beeld enorm veel.

hebben meer mensen hier last van ?
of evt mensen met een oplossing.

groeten

Guest-20180925190238 19-01-13 08:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door valentino88 (Bericht 869453)
hebben meer mensen hier last van ?
of evt mensen met een oplossing.

Ik heb er geen last van :-)

Waarschijnlijk is er te veel interferentie op de 2.4 GHz frequentie die jij gebruikt. Zet de Wi-Fi router eens op een ander kanaal, bij voorkeur kanaal 1 of 11. Of beter nog gebruik de 5 GHz band als dat mogelijk is.

PhillUp 21-01-13 11:31

Zorg dat je verder niets aan het downloaden bent. Ook niet op andere computers. Belasting van je netwerk gaat ten kosten van de kwaliteit van Airplay.. Heb hetzelfde gehad.. Als je de mogelijkheid hebt, verbind je Appletv dan met een kabel met de routeer

Roewl 25-01-13 14:37

Als ik mijn beeld mirror dan heb ik ook het probleem dat films soms niet helemaal lekker lopen. Vandaar heb ik een app gekocht die probleemloos 1080 HD films naar mijn ATV3 streamt. :)

Fasty 02-02-13 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Roewl (Bericht 870909)
Als ik mijn beeld mirror dan heb ik ook het probleem dat films soms niet helemaal lekker lopen. Vandaar heb ik een app gekocht die probleemloos 1080 HD films naar mijn ATV3 streamt. :)

Over welke app heb je het dan? Kan ik die ook voor de Mac mini aanschaffen?

Guest-20180925190238 02-02-13 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 872937)
Over welke app heb je het dan? Kan ik die ook voor de Mac mini aanschaffen?

Kijk eens naar AirParrot :)
AirParrot - AirPlay your Mac or PC's screen to Apple TV

Als die Mac Mini een Ivy Bridge of Sandy Bridge processor heeft zou AirPlay Mirroring moeten ondersteund worden door QuickSync (hardware rendering) in de processor.

Fasty 02-02-13 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 872946)
Kijk eens naar AirParrot :)
AirParrot - AirPlay your Mac or PC's screen to Apple TV

Als die Mac Mini een Ivy Bridge of Sandy Bridge processor heeft zou AirPlay Mirroring moeten ondersteund worden door QuickSync (hardware rendering) in de processor.

maar dit werkt beter dan airplay?

Guest-20180925190238 02-02-13 15:30

Er is een verschil tussen "AirPlay" en "AirPlay Mirroring". AirParrot simuleert AirPlay Mirroring.

Fasty 02-02-13 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 872955)
Er is een verschil tussen "AirPlay" en "AirPlay Mirroring". AirParrot simuleert AirPlay Mirroring.


Ik kan niet echt en verschil google zo snel. mijn mac mini is van late 2012 dus de airplay functie hiervan doet naar mijn idee het zelfde als airParrot

Guest-20180925190238 02-02-13 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 872967)
Ik kan niet echt en verschil google zo snel. mijn mac mini is van late 2012 dus de airplay functie hiervan doet naar mijn idee het zelfde als airParrot

Yep, want die Mac Mini heeft een Sandy/Ivy Bridge processor.

1) AirPlay streamt een filmpje dat al kant en klaar gecomprimeerd en gecodeerd is;
2) AirPly Mirroring streamt real time wat er zich op het beeldscherm van de Mac afspeelt. Omdat het real time is is daar een hardware codec voor nodig. QuickSync van de Sandy/Ivy Bridge processoren;

Fasty 02-02-13 18:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 872986)
Yep, want die Mac Mini heeft een Sandy/Ivy Bridge processor.

1) AirPlay streamt een filmpje dat al kant en klaar gecomprimeerd en gecodeerd is;
2) AirPly Mirroring streamt real time wat er zich op het beeldscherm van de Mac afspeelt. Omdat het real time is is daar een hardware codec voor nodig. QuickSync van de Sandy/Ivy Bridge processoren;

dus als ik het goed begrijp moet ik nu nog quicksync codec downloaden en dat samen met airparrot gebruiken

Guest-20180925190238 02-02-13 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 873002)
dus als ik het goed begrijp moet ik nu nog quicksync codec downloaden....

Die QuickSync codec zit ingebakken in de Intel processor :-)

Fasty 02-02-13 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 873004)
Die QuickSync codec zit ingebakken in de Intel processor :-)

oke :) maar via beeldscherm op de mac kun je toch ook beeldscherm mirror doen.

dus geen streamen via airplay want dit is dan ook real weergave van bureaublad. Want zonder itunes kun je toch niks streamen met de ATV3

Guest-20180925190238 02-02-13 18:52

Alles wat zich op de beeldschermen van mijn Macs afspeelt kan ik naar mijn Apple TV streamen Ook een filmpje dat ik bv. met VLC Player in full screen afspeel. Dat doe ik dan met AirPlay Mirroring.

Alle filmpjes, kant en klaar gecodeerd en gecomprimeerd, die in de iTunes bibliotheek staan kan ik naar mijn Apple TV streamen. Dat doe ik dan met Airplay.

Succes verder :-)

Fasty 02-02-13 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 873012)
Alles wat zich op de beeldschermen van mijn Macs afspeelt kan ik naar mijn Apple TV streamen Ook een filmpje dat ik bv. met VLC Player in full screen afspeel. Dat doe ik dan met AirPlay Mirroring.

Alle filmpjes, kant en klaar gecodeerd en gecomprimeerd, die in de iTunes bibliotheek staan kan ik naar mijn Apple TV streamen. Dat doe ik dan met Airplay.

Succes verder :-)

ja oke maar mijn vraag is nu waarom moet ik dan airparrot gebruiken van plaats de gewone mirroring van apple beeldschermen

Guest-20180925190238 02-02-13 19:43

Jij vroeg:

Citaat:

Over welke app heb je het dan? Kan ik die ook voor de Mac mini aanschaffen?
En mijn antwoord was:

Citaat:

Kijk eens naar AirParrot :-)
Eerst een paar berichten later vertelde je dat je een Mac Mini 2012 hebt. Dus, je hebt AirParrot niet nodig want jouw Mac ondersteund AirPlay mirroring.

Ik ga het hier bij laten :rolleyes:

apotheosis 04-02-13 22:44

IK heb een macbook en een apple tv 3; ik heb de app iVI aangeschaft (iflicks zou ook goed moeten gaan maar daar moet je een kleine aanpassing doen voor de subs).
Deze laat je eerst converten, duurd wel effe als het 720-1080P film is, je stelt in itunes en apple tv of apple tv en nadien kan je perfect naar je film kijken via de apple tv ;), de macbook moet wel blijven openstaan.
Dit is de ideale oplossing vind ik, kwaliteit is oké,geluid ook en geen hapering (tenzij de gedownloade film zo gedownload is geweest natuurlijk).
De simpelste manier is nog steeds met ne goeie mediaplayer, je zet je films op een externe harde schijf en sluit die aan op de mediaplayer en dan kijken maar op je tv ;).

Fasty 04-02-13 22:47

1 nadeel hieraan vind ik dat de ondertiteling in een zwarte balk komt. Dat vind ik niet fijn kijken

apotheosis 05-02-13 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fasty (Bericht 874307)
1 nadeel hieraan vind ik dat de ondertiteling in een zwarte balk komt. Dat vind ik niet fijn kijken

Zwarte balk? Die heb ik alvast niet.
De films spelen hier gewoon normaal af hoor en de subs ook.

Fasty 05-02-13 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 874379)
Zwarte balk? Die heb ik alvast niet.
De films spelen hier gewoon normaal af hoor en de subs ook.

hmm vreemd ben hier ook van alles mee aan het proberen en ik krijg de ondertiteling in een zwart vak . Als je de ondertiteling dan uit zet gaat
ook de balk weg.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.