iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Haperen xbmc (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/134785-haperen-xbmc.html)

Marcelstrieker 07-02-13 19:00

Haperen xbmc
 
Hallo , ik heb een at2 met xbmc. Vanaf december 2012 werkte het perfect.
Sinds een week haperen alle films en series. Trailers van itunes werken prima en youtube werkt ook goed. De at2 is bedraad.
Wie weet hoe dit kan?
Alvast bedankt.

Marcel

apotheosis 08-02-13 16:13

Als je een alternatief wil hebben, ik geef het maar eens mee;

Ik heb nu 2 weken een macbook en een apple tv 3 en ik gebruik een programmake op de mac om films te converten en dan bekijk ik deze zo op de apple tv 3.
Speelt de films perfect af, geen haperingen of wat dan ook (tenzij de film zo geupload is).
IK gebruik iVI en alsook iflicks

Marcelstrieker 08-02-13 16:19

Dan moet ik downloaden en converteren. Dat kan ik ook met de at2. Ik wil streamen.
Maar toch bedankt.

Moeswa 08-02-13 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marcelstrieker (Bericht 876167)
Dan moet ik downloaden en converteren. Dat kan ik ook met de at2. Ik wil streamen.
Maar toch bedankt.

Wat wilt je streamen vanaf je pc via de atv 2 naar de tv of wil je vanuit de atv streamen naar de tv ....???

Marcelstrieker 08-02-13 18:51

Vanuit de at naar mijn tv. Maar alle add on s van waar ik een film wil kijken. ( bv 1 channel) haperen en het geluid schokt. Alleen uitzending gemist werkt goed.
De vraag is dus hoe zou dit kunnen?

Alvast bedankt

Moeswa 08-02-13 19:06

Okay ... doe het volgende:

Haal al die add ons weg en start de atv2 opnieuw. Installeer daarna de nieuwste versie van de add-ons opnieuw en start de atv2 weer opnieuw op.
Instalelleer dus 1 voor 1 dus tussen de add-ons steeds opnieuw opstarten en tijden de installatie echt wachten tot hij daadwerkelijk geïnstalleerd is

Kijk of dit geholpen heeft. (ik ga er even vanuit dat je ze wel weer terug kan zetten als je weghaalt)

Indien neen, probeer in die add-on's de functie METADATa uit te zetten! is het nog steeds niet verholpen. schakel dan ook ondertitels uit en tune die opnieuw (laat ze ook in eerste instantie uit).

Helpt dit nog steeds niet .... kijk dan of je internet nog steeds de juiste snelheid heeft zeker als je 720p ipv DVD-rip. Staat je Router nog goed ingesteld. Als alles het zelfde is test je verbinding op de atv2, zowel draadloos als bedraad.

Ligt het hier niet en is de string er nog dan :

switch dan van ethernetkabel naar Wi-Fi.

Als laatste kan je nog even je HDMI en ethernetkabel kunnen nalopen / tijdelijk vervangen.


Mocht dit dan ook niet helpen dan is er echt iets mis met je atv2.

Klinkt misschien lullig maar ik heb hier thuis dat de atv 2 dicht bij de router staat (draadloos),omdat ik ADSL heb is de snelheid soms bij vlagen erg laag en dan weer hoog. Ik heb de eerste 2 dagen constant bedraad en onbedraad geëxperimenteerd tot dat ik, klinkt heel raar, merkte dat de atv2 draadloos veel minder storing gaf op Wi-Fi dan bedraad (bizar)

Suc6

Oja kijk even in mijn topic daar heb ik een link naar een youtube film / kanaal als je de bron fusion installeert heb je dus de nieuwste versies van de add-ons.

Marcelstrieker 09-02-13 12:19

Alles geprobeerd , maar helpt niet.
Het gekke is dat in de addonn uitzending gemist ned 123 wel goed werken.
Ook doen de trailers van itunes het prima , youtube werkt ook goed.
Kan dus volgens mij niet aan de at2 liggen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:08.