iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Apple tv en logitech afstandbediening (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/134886-apple-tv-logitech-afstandbediening.html)

stoyanov 08-02-13 22:54

Apple tv en logitech afstandbediening
 
Hallo lieverds,

Ik ben a-technisch, laat ik dat voorop stellen. Daarom heb ik ook Apple spullen gekocht. Die werken namelijk Meestal. Zelfs als ik ze bedien.
Nou heb ik een LG flatscreen uit het stenen tijdperk met een Marantz reciever en een Iomega Mediaplayer en natuurlijk zo'n humax kastje van de Ziggo.
De hele santekraam wordt aan - en uit gezet met een Logitech Harmony met touchscreen.
Tot zover niks bijzonders dus.
Nou ben ik vandaag tot mijn stomme verbazing zover gekomen dat ik de thuisdeling op zowel de IMac als op de IPad heb weten in te schakelen, en verdomd; ik kan op mijn IPad zien wat er op mijn IMac staat (!!!!) Woeha...
Maar... Nu komt het.
Ik ben het een tikkie zat om steeds de mediaspeler aan en af te koppelen aan de Mac om hem vervolgens vol te laden met films etc.
Ik zat te denken aan Apple TV. Maar ik zit met het volgende in mijn maag...
Mijn mediaspeler stuurt namelijk alle geluidssignalen (incl DTS) door naar de Marantz reciever die er op zijn beurt weer een fraai staaltje surround uit blaast over 6 speakers. Stel dat ik nou de nieuwste Apple tv koop en die aansluit in plaats van de mediaspeler....(gebruik ik die als harde schijf aan de Mac). Ik heb namelijk maar 1 HDMI aansluiting....
Gaat dit werken? Kan ik vanuit mijn luie stoel, met de Ipad, films opzoeken op de Mac en deze vervolgens afspelen op de TV....????
Ik zie namelijk alleen maar muziek via de thuisdeling, en ik vraag me af of I Tunes kan omgaan met DTS geluid en AVCHD etc.... En of I Tunes uberhaupt films kan afspelen....laat staan of ik alle features in de film (ondertiteling etc) kan bedienen middels de remote op de IPad?
Om kort te gaan; ik snap het half.... Wie kan het me aan mijn verstand peuteren in Jip en Janneke taal?

stoyanov 12-02-13 21:06

Allen hartelijk bedankt voor de overweldigende hoeveelheid reacties.

divanci 17-02-13 19:38

Mag zeker niet ontbreken op iPhone of iPad, een gratis app die muziek, films, foto's, enz. van je computer streamt naar je iPhone / iPad. Werkt perfect! Ideaal als je bvb. ziek in de zetel ligt. En je kan er files mee doorsturen naar een andere QuikIO gebruiken.

Zou voor jou een oplossing kunnen zijn, in combinatie met Apple TV want dan hoef je geen muziek of films te converteren. Tweede hulpmiddel is een HDMI-hub (Google dit woord even).

Quik.io | Your media, your way

stoyanov 17-02-13 20:07

Verklaart U nader... wat voor app is dat?
En hoe komt het dat ik niet hoef te converteren? Streamen werkt toch via I-Tunes?
En die pikt niks anders dan MP4....

divanci 17-02-13 21:28

Op hun website staat een video die alles uitlegt. Deze app zorgt er voor dat alle media formaten (dus niet alleen MP4) naar je iPhone gestreamd worden. En dan kun je eventueel van je iPhone naar je Apple TV het beeld (film) doorsturen.

Streamen (airplay) kun je inderdaad ook via iTunes. Maar iTunes ondersteunt niet alle formaten. Daarom dus dat ik QuikIO gebruik.

haroldv 17-03-13 18:30

Als je op je Imac plex of xbmc installeert, dan kan je daarop je films downloaden, met evt ondertitels.
Als je dan een appletv aan je tv koppelt, dan kan je via de plex app, via je ipad de films (dus draadloos) via airplay afspelen op je tv. Of je jailbreakt je appletv, dan kan dat zonder ipad, maar ik begrijp dat je dat wel wil.

freestyle4all 17-03-13 18:55

Met apps als Air Video of Air PlayIt op de iPad stream je ALLE film-soorten rechtstreeks vanaf je Mac, of alle daarop aangesloten harddisks naar de Apple TV.

Conversie gaat in real-time. Dus: direct afspelen van al je avi's, mkv's, etc.
Geen iTunes bij nodig, en geen conversie vooraf bij nodig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.