//

[Tutorial] XBMC op je Apple TV 3

[Tutorial] XBMC op je Apple TV 3 discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Je kan ook gewoon moviebox installeren in cydia, en hiermee naar je apple tv streamen je heb hiermee alleen geen ondertiteling....



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 23-03-13, 10:28
Rik0909 Rik0909 is offline
 
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 2
Standaard

Je kan ook gewoon moviebox installeren in cydia, en hiermee naar je apple tv streamen je heb hiermee alleen geen ondertiteling.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 23-03-13, 19:54
bby bby is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rik0909 Bekijk bericht
Je kan ook gewoon moviebox installeren in cydia, en hiermee naar je apple tv streamen je heb hiermee alleen geen ondertiteling.

Dat heb ik al geprobeerd en dit gebruik ik zelf ook maar ondertiteling heb ik ook liever voor de kinderen.

Ik heb nu openssh gedownload en putty op me laptop weet jij miscchien hoe ik nu een verbinding kan maken met me iphone 4s en me laptop?
  #63  
Oud 23-03-13, 20:23
Rik0909 Rik0909 is offline
 
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bby Bekijk bericht
Dat heb ik al geprobeerd en dit gebruik ik zelf ook maar ondertiteling heb ik ook liever voor de kinderen.

Ik heb nu openssh gedownload en putty op me laptop weet jij miscchien hoe ik nu een verbinding kan maken met me iphone 4s en me laptop?
Zelf gebruik ik hier cyberduck voor en daarmee moet je op nieuwe verbinding klikken dan server: je ip-addres gebruikersnaam: root wachtwoord: alpine als je deze niet veranderd hebt met terminal. En als bestands overdracht: SFTP (ssh beveiligde bestands overdracht)
  #64  
Oud 25-03-13, 23:07
jantetroziggonl jantetroziggonl is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 1
Standaard gestures voor navigatie

[QUOTE=Hoithebest;879437]

Hallo,

Hartelijk dank voor je duidelijke uitleg.

Het werkt allemaal prima. Echter als ik opde IPAD2 na een tap en een aantal malen swipte geprobeerd bij de ondertitelknop te komen maar dat lukt niet. Er gebeurt helemaal niets. Ik krijg wel op een tap het menu en als ik met twee vingers veeg verdwijnt het menu weer keurig netjes.
Verder heb ik geprobeerd xmbc subtitles te configureren zodat automatisch de ondertitels worden gedownload. Ondanks dat je dat kunt instellen gaat het bij een enkele film goed maar bij andere films weer niet ondanks dat er ondertitels beschikbaar zijn. Een oplossing wordt zeer op prijs gesteld.

Bedankt.
  #65  
Oud 25-03-13, 23:10
bby bby is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

Dankjewel voor je oplossing is perfecht gelukt bij mij. Alleen 1 ding gaat fout bij mij ik krijg xbmc op me iphone niet op fullscreen 2? Zijn er meerdere met deze probleem? En knt iemand hier een oplossing voor?
  #66  
Oud 26-03-13, 07:39
Withuus Withuus is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bby Bekijk bericht
Dankjewel voor je oplossing is perfecht gelukt bij mij. Alleen 1 ding gaat fout bij mij ik krijg xbmc op me iphone niet op fullscreen 2? Zijn er meerdere met deze probleem? En knt iemand hier een oplossing voor?
Wie kan me uitleggen hoe ik xbmc op mijn iPad 2 krijg, hij heeft een jailbreak.
Krijg wel de xbmchub wizzard er wel op.
  #67  
Oud 27-03-13, 14:46
Lensinque Lensinque is offline
• iOS 6.1
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 1
Standaard

Wauw werkt perfect, Hartstikke bedankt!
  #68  
Oud 27-03-13, 21:10
mglabrie mglabrie is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 2
Standaard

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en zou graag dit ook werkend willen hebben. Maar na XBMC en open ssh houdt het op. cUrl is niet te vinden en cd /var/home of mobile ook niet.
Zou iemand me verder kunnen helpen?

Alvast bedankt
  #69  
Oud 01-04-13, 18:37
Flem Flem is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik krijg het bestand Icefilms niet op mijn iPhone. Ik heb een openSSH en vul de commando's in met link. Ik krijg in mijn terminal dan een hoop cijfers te zien en wat letters. vervolgens kan ik in XBMC het bestand niet vinden. wat doe ik verkeerd?
  #70  
Oud 01-04-13, 19:22
mglabrie mglabrie is offline
 
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 2
Standaard

Ik ben er uit. Heb cUrl niet nodig en met open ssh krijg ik wel een verbinding met mijn ipad.
De rest volgens de manual hier. Werkt wel ok maar net zoals hiervoor beschreven iets wat schokkerig beeld.
  #71  
Oud 01-04-13, 20:04
axelq2 axelq2 is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 1
Standaard

Na veel fora te hebben gelezen ben ik niet tot een oplossing kunnen komen, misschien dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb xbmc helemaal gefixt op mijn ipad3 nu wil ik connecten met mijn atv3 om de hele bende op me tv te krijgen. Nu heb ik van mijn geweldige (buitenlandse) provider zon tering huawei hg655d gekregen. Onmogelijk om airplay voorelkaar te krijgen. Misschien jullie nog tips? Ik wil eigenlijk zo min mogelijk zooi in me kastjes hebben staan, dus het liefst niet nog een extra router...
  #72  
Oud 05-04-13, 13:05
Henhan Henhan is offline
• iOS 5.0.1
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 2
Standaard Beeld niet in midden

Ik krijg het niet voor elkaar om de beeldresolutie goed te zetten.
Als ik hem op 2 zet word het beeld zwart en komt het beeld naderhand te voorschijn maar wel helemaal naar rechts zodat ik maar half beeeld zie.
Doe ik iets verkeerd ?
  #73  
Oud 05-04-13, 18:29
bloedzuiger12 bloedzuiger12 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: In een huis
Berichten: 138
Standaard

Ik heb alles voor elkaar draait als een malle alleen 1 dingetje..... Hij schokt km de 15 à 20 sec.... Voor de duidelijkheid ik stream vanaf een 4s.... Iemand een oplossing? Of andere suggestie?
  #74  
Oud 14-04-13, 11:32
stofke07 stofke07 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 3
Standaard

Ik heb alles geinstalleerd op een ipad 4, met ios 6.0, de xbmc is de versie frode 12.1
Alles werkt goed, enkel als ik met beeldresolutie op 2 zet dan krijg ik een mooi vullend scherm op mijn tv, alles werkt perfect behalve de bediening via de ipad werk niet naar behoren, ik kan geen ondertitels selecteren, en niet op pause, play doorspoelen enz is niet te gebruiken.

Als ik 1 maal tik kom ik wel in het scherm waar ik alles mooi weergegeven zie zoals je het op de ipad zelf ziet bij gewoon afspelen, maar ik kan niks selecteren.

Heeft hier iemand een uitleg voor?
  #75  
Oud 16-04-13, 12:22
dEjAvU dEjAvU is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2013
Berichten: 1
Standaard

stofke07, bij mij werkt het wel prima. Als je stream start, tik dan op je ipad, als je slide naar links of naar rechts met 1 vinger, verplaatst de cursor toch naar links of rechts? 1x tikken en je kiest die optie.....

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 16 april 2013 om 11:25 ----------

Thanks voor de beschrijving, het werkt echt super bij mij!

Ik heb nog 2 kleine vragen:
1. Kun je 1080p streamen hiermee? Ik zie wel 720p staan bij de keuzes van het formaat, maar niks over 1080p.
2. Heeft iemand een tip hoe je de Icefilm search binnen kan gebruiken met je ipad? Krijg het niet voor elkaar om een tekst in te voeren en dan te zoeken..... Of heeft iemand een alternatief?
  #76  
Oud 17-04-13, 09:13
stofke07 stofke07 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 3
Standaard

bij mij doet hij het niet. ik krijg zelf niet te zien welk hoofdmenu ik selecteer door te sliden naar onder, boven, links of rechts. ik vraag mij af of ik niet beter geheel opnieuw kan beginnen of een andere versie dien te installeren.
  #77  
Oud 17-04-13, 13:38
Thakoer Thakoer is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 351
Standaard

@stofke ik vraag me af welke skin je gebruikt ? confluence
Heb je wel bij de Systeem- Instellingen - Uiterlijk - Skin en dan instellinge selecteren (op tappen) en dan zie je bij Video OSD ondertiteling addon selecteren.xmbc subtitles.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 april 2013 om 12:42 ----------

[QUOTE=jantetroziggonl;887634]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoithebest Bekijk bericht

Hallo,

Hartelijk dank voor je duidelijke uitleg.

Het werkt allemaal prima. Echter als ik opde IPAD2 na een tap en een aantal malen swipte geprobeerd bij de ondertitelknop te komen maar dat lukt niet. Er gebeurt helemaal niets. Ik krijg wel op een tap het menu en als ik met twee vingers veeg verdwijnt het menu weer keurig netjes.
Verder heb ik geprobeerd xmbc subtitles te configureren zodat automatisch de ondertitels worden gedownload. Ondanks dat je dat kunt instellen gaat het bij een enkele film goed maar bij andere films weer niet ondanks dat er ondertitels beschikbaar zijn. Een oplossing wordt zeer op prijs gesteld.

Bedankt.
Hangt er vanaf welke je electeerd...als je ondertitel.com selecteerd, jammer hij doet het niet (werkt niet meer). Opensubtitles en podnapsi zijn nu de beste keuze.
  #78  
Oud 18-04-13, 22:29
stofke07 stofke07 is offline
• iOS 5.1.1
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2012
Berichten: 3
Standaard

@ takoer, als ik naar systeem - Instellingen - uiterlijk - skin ga staat deze op touch en dan kan ik onder skin naar instellingen - stel add-ons in om te gebruiken voor ondertiteling, deze staat op xmbc subtitles.

Ik zie dat ik xbmc 12.1 Git gebruik.

iemand een idee als andere versie beter werkt of welke instellingen ik nog kan proberen?
  #79  
Oud 19-04-13, 14:14
saif.majid saif.majid is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 18
Standaard

Beste mensen,

Ik heb een vraagje, ik lees dat je met Putty een verbinding moet maken. Maar wat voor programma moet je dan voor de mac gebruiken? En waar vind ik terminal? Sorry ik heb nog maar net een mac dus geen idee waar ik terminal vind.

Gr.
  #80  
Oud 19-04-13, 14:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door saif.majid Bekijk bericht
Sorry ik heb nog maar net een mac dus geen idee waar ik terminal vind.
De OS X Terminal vindt je in Applications -> Utilities

Bij mij is alles in het Engels. Je kan ook in Spotlight (vergrootglas rechts boven) Terminal ingeven en dan vindt je die ook.
Reageren

Labels
apple tv 3, jailbreak



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
apple tv 2 en xbmc pcsw Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 28-01-13 20:35
Apple TV 2nd + XBMC + subs Rivinn Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 20-10-12 09:37
Apple TV met XBMC wdl Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 7 11-10-11 01:40
Apple TV 2 - XBMC - ESPN3 JimmyClioRS Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 4 05-09-11 20:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.