//

Apple TV en iPhone in een netwerk zonder internet

Apple TV en iPhone in een netwerk zonder internet discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Zoals de titel al aangeeft: Ik heb een Apple TV3 aan mijn TV hangen en een Iphone 4S als bediening. Op de desktop In Itunes ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-04-13, 23:18
adhop adhop is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 5
Standaard Apple TV en iPhone in een netwerk zonder internet

Zoals de titel al aangeeft:

Ik heb een Apple TV3 aan mijn TV hangen en een Iphone 4S als bediening. Op de desktop In Itunes staan het materiaal dat ik wil zien en luisteren. Netjes een internet verbinding. Alles perfect en werkt ok.

Maar:

Nu ga ik naar Centerparcs, zet wat mp4 bestanden op mijn Iphone, schakel dit via airplay door naar de Apple TV die via de HDMI op de TV staat, en dan?

Heb ik dan het gewenste resultaat? Volgens mij niet want ik heb beide niet in een netwerk zitten. Er is ook geen internet in het huisje aanwezig.

Wat moet ik doen om toch de mp4 bestanden op de Tv te kunnen zien via de Apple TV? Of is dit zonder internet gewoon niet mogelijk?

IK verneem graag van jullie !

Dank al vast !
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-04-13, 09:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Neem een Airport Express mee en zet een lokaal WLAN op (zonder Internet).
  #3  
Oud 19-04-13, 09:31
kastenbart kastenbart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 153
Standaard

Ja of een router, heb zelf tijd zonder internet gezeten maar de verbinding tussen AppleTV en andere iDevices werkte prima en vlekkenloos!
  #4  
Oud 19-04-13, 10:17
dacramer dacramer is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 4
Standaard

Of je gebruikt je eigen Iphone als hotspot en Apple TV sluit je aan op je Iphone.
  #5  
Oud 19-04-13, 14:27
adhop adhop is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 5
Standaard

Als hutspot instellen gaat dan volgens mij alleen als je via iPhone ook verbinding hebt met het internet.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 april 2013 om 13:31 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Neem een Airport Express mee en zet een lokaal WLAN op (zonder Internet).
Dat is ook een oplossing net als een router. Maar ik zou het op willen lossen met de middelen die ik heb
  #6  
Oud 19-04-13, 14:31
dacramer dacramer is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 4
Standaard

Je hebt toch gewoon inet verbinding op je Iphone? Op 3g kan het ook prima!
  #7  
Oud 19-04-13, 14:57
adhop adhop is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dacramer Bekijk bericht
Je hebt toch gewoon inet verbinding op je Iphone? Op 3g kan het ook prima!
Waar wat is dan het verbruik van het mobiel internet?
  #8  
Oud 19-04-13, 15:00
dacramer dacramer is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 4
Standaard

Hangt af of je een film of muziek wil streamen...precieze getallen weet ik niet, maar als je bent verbonden aan een datalimiet weet ik niet zeker of het dan verstandig is om via je Iphone te streamen.
  #9  
Oud 19-04-13, 15:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dacramer Bekijk bericht
Of je gebruikt je eigen Iphone als hotspot en Apple TV sluit je aan op je Iphone.
Corrigeer mij als het verkeerd zie Een Personal Hotspot is een router functie tussen een iPhone met 3G en Wi-Fi, of niet?

Als je er in slaagt om de Apple TV een Wi-Fi verbinding te laten maken met het Wi-Fi gedeelte van die router functie hoe ga je dan AirPlay op de iPhone laten streamen naar die Apple TV. Heb je dat ooit al eens geprobeerd?
  #10  
Oud 19-04-13, 15:12
dacramer dacramer is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 4
Standaard

Ik laat mijn Apple TV verbinding maken met mijn Iphone via 3g. Daarna kan ik wat in qua muziek op de Iphone heb staan streamen op Apple TV. Ja dat doe ik altijd als het inet bij mij uitvalt.
  #11  
Oud 19-04-13, 15:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dacramer Bekijk bericht
Ik laat mijn Apple TV verbinding maken met mijn Iphone via 3g. Daarna kan ik wat in qua muziek op de Iphone heb staan streamen op Apple TV. Ja dat doe ik altijd als het inet bij mij uitvalt.
Ik wil mij er niet verder mee bemoeien maar wat jij schrijft kan technisch niet (denk ik). Om AirPlay te gebruiken heb je UDP nodig, geen probleem dat werkt over 3G. Verder heb je Bonjour nodig en dat werkt niet via 3G, alleen maar lokaal.

Succes verder
  #12  
Oud 20-04-13, 12:32
adhop adhop is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 5
Standaard

Dus een app die van de iPhone een interne router maakt zonder internet, waardoor hij apparaten met elkaar kan verbinden is er niet of kan niet.

Ik begrijp overigens ook niet waarom voor intern gebruik van de ATv (een filmpje van de iPhone naar de ATv) een verbinding met het internet noodzakelijk is
  #13  
Oud 20-04-13, 12:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adhop Bekijk bericht
Ik begrijp overigens ook niet waarom voor intern gebruik van de ATv (een filmpje van de iPhone naar de ATv) een verbinding met het internet noodzakelijk is
Om te streamen vanaf een iPhone met AirPlay is er absoluut geen Internetverbinding nodig. Er is alleen een lokaal draadloos netwerk (WLAN) nodig met een router die UDP en Bonjour pakketten kan verwerken.
  #14  
Oud 20-04-13, 13:01
adhop adhop is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Om te streamen vanaf een iPhone met AirPlay is er absoluut geen Internetverbinding nodig. Er is alleen een lokaal draadloos netwerk (WLAN) nodig met een router die UDP en Bonjour pakketten kan verwerken.
Dus heb ik naast een iPhone en een ATv ook een router nodig
  #15  
Oud 20-04-13, 13:07
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door adhop Bekijk bericht
Dus heb ik naast een iPhone en een ATv ook een router nodig
Tenzij je er in slaagt om tussen iPhone en Apple TV een ad-hoc Wi-Fi verbinding op te zetten. Ik zou echter niet weten hoe men dat moet doen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet met een Apple TV vandee01 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 9 10-02-12 16:34
Kan ik een abonnement nemen voor iphone zonder internet bundel ? ceesboersen KPN 8 24-07-11 22:47
Een Apple store account zonder een credit card dannyhaag Archief 2 14-07-08 19:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:07.