//

films afspelen op apple tv?

films afspelen op apple tv? discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste lezer, Ik heb het forum al helemaal afgespeurd, maar geen soortgelijke situatie gevonden, en ik heb dus het idee dat mijn probleem eigenlijk heel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-05-13, 14:21
marloeswitjes marloeswitjes is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 7
Question films afspelen op apple tv?

Beste lezer,

Ik heb het forum al helemaal afgespeurd, maar geen soortgelijke situatie gevonden, en ik heb dus het idee dat mijn probleem eigenlijk heel makkelijk opgelost zou moeten zijn, maar het lukt me niet.....

Ik heb op zolder een Mac en Time Capsule beneden apple tv. Nou zou ik films eenvoudig willen afspelen op mijn tv beneden. Dat moet toch eigenlijk niet zo ingewikkeld zijn? Toch kom ik er niet uit.
Ik heb (natuurlijk) ook een iphone en ipad, maar daar heb ik in dit geval misschien niet zo veel aan
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-05-13, 14:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marloeswitjes Bekijk bericht
Dat moet toch eigenlijk niet zo ingewikkeld zijn?
Is het ook niet Filmpjes die op de Mac in de iTunes bibliotheek staan kan je op de Apple TV afspelen met "thuisdeling".

Als die Apple TV een Apple TV 2 met jailbreak is kan je ook filmpjes afspelen die om op het even welke netwerk HD staan.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 25-05-13 om 14:57. Reden: Foutieve syntax.
  #3  
Oud 25-05-13, 18:41
marloeswitjes marloeswitjes is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 7
Standaard

Aaah, thuisdeling! Dat hebben we ooit uitgeschakeld omdat ik toen opeens niet meer kon verbinden met Apple TV. Bedankt voor je antwoord, ik ga het weer eens proberen.
  #4  
Oud 26-05-13, 17:56
jojoj jojoj is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 8
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem maar je moet je macbook dan toch laten openstaan of niet ?
  #5  
Oud 26-05-13, 17:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jojoj Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde probleem maar je moet je macbook dan toch laten openstaan of niet ?
Inderdaad, of een andere computer/server/NAS waar iTunes op draait
  #6  
Oud 28-05-13, 21:32
zapjos zapjos is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard ATV met timecapsule

via de mediaplayer van het geïnstalleerde at-flash programma kun je films afspelen op je TV. Via de mediaplayer zoeken naar schijven in netwerk en dan toevoegen.
  #7  
Oud 28-05-13, 21:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zapjos Bekijk bericht
via de mediaplayer van het geïnstalleerde at-flash programma kun je films afspelen op je TV.
Inderdaad, als het een Apple TV 2 met jailbreak is dan kan dat met aTV Flash (Black). Is het een Apple TV 3 dan kan dat niet
  #8  
Oud 28-05-13, 21:42
zapjos zapjos is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard

andere mogelijk is afhankelijk waar je mee werkt om airplay mirror te gebruiken, maar dan heb je minimaal een versie en computer van 2011 en verder nodig

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 mei 2013 om 21:43 ----------

Of als je upc hebt, dan via horizon (netwerk) verbinding maken
  #9  
Oud 28-05-13, 21:46
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat kan inderdaad met een Mac van 2011 en nieuwer. Maar dan moet die Mac ook blijven draaien en dat wil men blijkbaar niet
  #10  
Oud 28-05-13, 21:55
zapjos zapjos is offline
• iOS 6.1.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 4
Standaard

Is niet noodzakelijk. Heb mijn tc op horizon aangesloten (kabel) en heb draadloos van de tc uitgeschakeld. daarna kan je de schijf benaderen vanuit horizon. Als je een smart tv hebt, kan het ook.
  #11  
Oud 28-05-13, 22:05
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zapjos Bekijk bericht
daarna kan je de schijf benaderen vanuit horizon. Als je een smart tv hebt, kan het ook.
Ja, dan kan Horizon de Time Capsule HD benaderen met beperkingen. Als die Horizon niet met het AFP protocol kan werken (en dat kan die niet) dan toont de TC HD zich als een FAT32 HD met een maximale bestandsgrootte van 4 GB.

Ik gebruik een OS X server met een Apple TV 2 (atV Flash (Black)) en een Apple TV 3 (iTunes Server). En dan draait er op die OS X server nog Serviio (DLNA) en die wordt direct gezien door onze Sony TV's.

Maar goed, er zijn veel mogelijkheden. Te veel om op te noemen
  #12  
Oud 29-05-13, 06:25
marloeswitjes marloeswitjes is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 7
Standaard

We hebben twee imacs van na 2011 en Apple tv 3. De jailbreak valt dus af. Het is helaas nog steeds niet gelukt.
Wil liever niet mirroren, omdat ik dan eerst naar zolder moet om iets aan te zetten en dan naar beneden om te kijken.
We hebben idd ook een Sony Bravia Smart TV en losse mediaspeler met harde schijf. Daar kunnen er sowieso films opzetten en afspelen. Maar eigenlijk hoopte ik duw dat het makkelijker met de Macs kon.
  #13  
Oud 29-05-13, 08:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marloeswitjes Bekijk bericht
We hebben idd ook een Sony Bravia Smart TV en losse mediaspeler met harde schijf.
Tja, ik vind thuisdeling ook niet zo handig maar het moet wel werken.

Je kan ook Serviio installeren op een Mac. In Serviio verwijs je dan naar locaties waar de filmpjes staan. Een Sony Bravia TV herkent Serviio (onder netwerk) en dan kan je filmpjes afspelen zonder tussenkomst van de Apple TV en mediaspeler. Serviio herkent ook de Sony Bravia TV en maakt een overeenkomstig DLNA profiel aan.

Serviio media server
  #14  
Oud 29-05-13, 09:10
marloeswitjes marloeswitjes is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 7
Standaard

Dank je! Dat klinkt als een goede oplossing, ga ik vanavond eens proberen!
  #15  
Oud 29-05-13, 09:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marloeswitjes Bekijk bericht
Dank je! Dat klinkt als een goede oplossing, ga ik vanavond eens proberen!
Zonder dank en graag gedaan Probeer het eens. Ik gebruik Serviio graag. Het draait op mijn OS X servertje in de achtergrond en dus draait het ook op een Mac ook in de achtergrond. Het zit niet in de weg en verbruikt weinig processorcapaciteit (behalve als ffmpeg even de bibliotheek bijwerkt).

Succes gewenst
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zacht geluid afspelen films Artful iPad algemeen 2 12-07-12 21:47
xmbc hapert bij afspelen films kroketje76 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 17 25-04-12 16:42
films in HD 720p stotteren bij afspelen mikeh Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 5 18-01-12 23:08
Video: Storing bij afspelen films... mcman Muziek, foto & video 0 08-10-09 20:26
Video: hoog piepgeluid tijdens afspelen films in auto brulkjaer Muziek, foto & video 7 25-09-09 14:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:59.