iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   XBMC Frodo en NAS streaming probleem (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/140069-xbmc-frodo-nas-streaming-probleem.html)

mybabesagenius 02-06-13 12:29

XBMC Frodo en NAS streaming probleem
 
Hoi, ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen. Ben al 2 dagen aan het googlen en kom gewoon niet tot een oplossing.

Sinds de upgrade naar Frodo herkent XBMC mijn NAS niet meer. Ik begrijp dat AFP heel buggy is (oftewel niet meer wordt ondersteund) en SMB geen optie is.

Heel frustrerend maar ik kom gewoon niet verder. Zijn er misschien sharing instellingen op mijn Macbook Pro (10.8) die ik over mijn hoofd heb gezien?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Guest-20180925190238 02-06-13 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mybabesagenius (Bericht 897657)
Ik begrijp dat AFP heel buggy is (oftewel niet meer wordt ondersteund) en SMB geen optie is.

Waar is AFP (Apple Filing Protocol) heel "buggy"? In XBMC of in het algemeen? En in welke relatie staan Apple TV, XBMC en MacBook tot mekaar?

mybabesagenius 02-06-13 14:30

Hi Timosha,

Blijkbaar is AFP in XBMC buggy op dit moment (zie link):
AFP - XBMC

De Apple TV is verbonden met mijn router via Ethernet (Airport extreme) en daar hangt de WD USB disk aan. De bevoegdheden (share permissions) regel ik via mijn Macbook.

Voor de update naar 12.2 werkte alles nog perfect.
Via aTV Flash (Black) werkt alles na behoren, alleen lukt het me niet om in XBMC de NAS toe te voegen..

Guest-20180925190238 02-06-13 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mybabesagenius (Bericht 897671)
Blijkbaar is AFP in XBMC buggy op dit moment (zie link):

Ah OK! Ik gebruik XBMC niet en weet ook niet of XBMC een eigen implementatie van AFP aan boord heeft. Ik gebruik wel aTV Flash (Black) met AFP. Om AFP te kunnen gebruiken heb ik Netatalk geïnstalleerd.

Na de installatie van Netatalk wordt de Apple TV door de OS X Finder gevonden. Is dat bij jou ook het geval?

http://www.imgdumper.nl/uploads6/51a...t_11.46.34.jpg

Wordt jouw NAS, die blijkbaar ook AFP ondersteund, door de OS X Finder gevonden?

mybabesagenius 02-06-13 17:34

Ja indd..daar zie ik de NAS ook staan (als network share) en ook zonder Netatalk te installeren. Het probleem ligt dus alleen bij XBMC. TV Flash werkt ook goed bij mij ..alleen XBMC ziet na de update de NAS niet meer.

Guest-20180925190238 02-06-13 22:07

Dan ondersteund de NAS AFP goed. :-) Zie je ook de Apple TV 2 staan in Finder? Indien niet dan installeer Netatalk op de Apple TV 2. Misschien "overruled" Netatalk op de Apple TV 2 de brakke AFP implementatie van XBMC.

Succes gewenst :)

mybabesagenius 02-06-13 22:28

Da's nog wel een goede idee..ga dit straks ff uittesten. Merci voor het meedenken timosha!

glaantje 03-06-13 13:55

Gewoon AFP, SMB of NFS allemaal eens proberen, kijken wat het beste werkt voor je.
Hoezo is SMB geen optie?

Guest-20180925190238 03-06-13 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 897746)
Hoezo is SMB geen optie?

In een Mac (OS X) netwerk is SMB niet zo evident :)

Bovendien ondersteunen OS X en TC/AE SMB (aka OpenSMB aka Samba) niet meer. Alleen Microsoft SMB2 (wat dan bij Apple SMBX heet) wordt nog ondersteund.

En als er dan toch SMB2 moet gebruikt worden moet er ook iets zijn dat de SMB-shares kan adverteren met NetBIOS.

glaantje 03-06-13 14:23

OSX ondersteunt SMB wel, want in OSX kun je gewoon Windows bestandsdeling (=SMB) aanzetten. Welke versie van SMB dat is boeit niet voor XBMC :)
Code:

smb://username:password@ip

Guest-20180925190238 03-06-13 14:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 897749)
OSX ondersteunt SMB wel, want in OSX kun je gewoon Windows bestandsdeling (=SMB) aanzetten.

Je kan het draaien keren zoals je wil, maar OS X ondersteund sinds OS X 10.7 SMB niet meer. Zoals ik reeds schreef ondersteund OS X nu alleen nog SMB2.

Als je een share opent met smb://ip-adres dan verwacht OS X Lion en Mountain Lion een SMB2 share. Is het een SMB share krijg je een autorisatiefout.

Je mag me geloven of niet, dat maakt voor mij niet veel uit. Uit ervaring weet ik dat het zo is en niet anders. Heb hier nog een Eminent NASje met SMB (OpenSMB) dat niet meer te benaderen is met OS X.

glaantje 03-06-13 14:41

Mmm ja NASje met slechte support zou het natuurlijk wel kunnen verneuken dan, maar als je NAS SMB ondersteunt kan XBMC het lezen.

Dat je met je Mac dan niet via SMB bij je NAS kan is hooguit vervelend, maar het is niet nodig om films te kijken bijv. :)

Je kan gewoon de NAS met SMB aan XBMC van je AppleTV knopen, daar heb je je Mac niet voor nodig. Dus dat je Mac het niet kan lezen is een bijzaak, met je Mac kan je dan weer prima AFP gebruiken om de NAS te bekijken.

Guest-20180925190238 03-06-13 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 897755)
Dus dat je Mac het niet kan lezen is een bijzaak,

Dat is een kwestie van perceptie. :) Maar goed, als XBMCeetje niet wil werken met AFP zal het wel anders moeten (als men absoluut dat appje wil gebruiken).

mybabesagenius 22-06-13 11:29

Hah..uiteindelijk is het mij gelukt..heb alles handmatig ingevoerd via AFP en niet dmv de zeroconfig instellingen. 2 x crashte zowel mijn atv2 en mijn ipad maar daarna ging het goed en alle films worden keurig weergegeven incl artwork etc..Ik ben blij! :)

Nogmaals bedankt voor het meedenken en alle suggesties
Gr, Oli

Guest-20180925190238 22-06-13 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mybabesagenius (Bericht 900486)
Nogmaals bedankt voor het meedenken en alle suggesties

Goed dat je AFP kan gebruiken. :-) Ik gebruik XBMC niet maar wel aTV Flash (Black) en in die app werkt ZeroConf wel goed. Maar dat maakt verder niets uit, hoofdzaak is dat je het snelle AFP protocol kan gebruiken.

Succes verder. :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:22.