//

Geen verbinding met Apple TV3

Geen verbinding met Apple TV3 discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik de ATV wil gebruiken werkt de Airplay functie niet (zowel niet vanaf mijn iMac als met de Remote app). En als ik met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-07-13, 07:46
berryweterings berryweterings is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard Geen verbinding met Apple TV3

Als ik de ATV wil gebruiken werkt de Airplay functie niet (zowel niet vanaf mijn iMac als met de Remote app). En als ik met de ATV zelf een film wil afspelen heb ik geen verbinding met de bobliotheek van de iMac. Ik heb zowel de ATV als de iMac bedraad aangesloten met een vast IP. Als ik de ATV herstart werkt alles perfect. Ik ben al weken bezig naar het zoeken voor een oplossing, maar ik kom er niet uit.

Wie kan mij helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-07-13, 07:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berryweterings Bekijk bericht
Wie kan mij helpen?
De gebruikte router heeft waarschijnlijk een probleem met de mDNS (Bonjour) en UDP protocollen.

Om andere Apple apparaten te vinden in het lokale domein .local wordt Bonjour gebruikt. AirPlay gebruikt dan weer het connectionless UDP protocol. Sommige routers kunnen moeilijk doen over die twee protocollen.

Herstart de router eens. Als dat geen soelaas biedt dan kijk eens na in de instellingen van de router of daar ergens een "Multicast" instelling staat. Indien ja, dan schakel die in.
  #3  
Oud 06-07-13, 10:22
berryweterings berryweterings is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Multicast staat aan, de router is al opnieuw opgestart. De termen mDNS en UDP staan niet in de instellingen vd router. Ik heb een Cisco E6500.
  #4  
Oud 06-07-13, 10:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berryweterings Bekijk bericht
Ik heb een Cisco E6500.
Die router ken ik niet. Misschien moet je een firmware upgrade doen. Er schijnen wel wat probleempjes te zijn met mDNS icm. router.

New EA6500 Firmware 1.1.27.144156 (Oct 30) - Linksys Community

Succes verder
  #5  
Oud 06-07-13, 12:29
berryweterings berryweterings is offline
• iOS 6.1.4
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 6
Standaard

Deze firmware zit er al op. Ben bang dat het een verkeerde keuze is geweest. Wat voor router heb jij of zou jij adviseren? Is de Apple Airport wat?
  #6  
Oud 06-07-13, 12:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door berryweterings Bekijk bericht
Wat voor router heb jij of zou jij adviseren? Is de Apple Airport wat?
Ik gebruik een Time Capsule als primaire router en een Airport Extreme als secundair (bridged) acces point. Met die dingen zijn er uiteraard geen mDNS en UDP problemen. Ik heb die dingen gekocht omdat ik gelijkaardige problemen had met een UBee router.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple TV 3 geen verbinding met iphone 4s skuh777 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 12 15-05-13 10:12
Apple TV3, verbindingsproblemen met Wi-Fi (-3902) JohanBr Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 11-01-13 17:34
Apple TV3 geen geluid Olga.p2000 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 0 28-07-12 14:14
Apple TV3 Geen beeld meer Bongers Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 03-06-12 18:13
Geen verbinding met Apple tv 2 vjdb Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 5 17-04-12 14:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:41.