iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Apple TV 3 onvindbaar op iMac (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/142063-apple-tv-3-onvindbaar-op-imac.html)

Daan83 23-07-13 19:42

Apple TV 3 onvindbaar op iMac
 
Hallo,

Sinds gisteravond heb ik een probleem met streamen naar mijn Apple TV 3 (iOs 5.3) vanaf mijn iMac 27" late 2012. Deze draait op 10.8.4. Hiervoor deed alles het perfect. Ook in andere apps op de iMac, zoals Beamer, kan ik Apple TV ook niet vinden.
In mijn iTunes zie ik niet meer het AirPlay symbool en ook niet in de menubalk.
De Apple TV 3 en iMac zijn beide via LAN op hetzelfde netwerk aangesloten.
Ook kan ik de iMac niet meer vinden in de Remote App. Ik heb alles gecheckt, thuisdeling staat aan, etc etc. Ik heb internet verbinding op beide devices.


Nu komt het rare: Op mijn iPhone 4s en iPad kan ik wel muziek streamen naar de Apple TV. Ook mijn oude Powerbook G4 welke nog op 10.5.8 draait, vind AirPlay nog wel in een oudere versie van iTunes. Overal staat thuisdeling aan onder 1 account.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen? :confused:

Groetjes Daan

Guest-20180925190238 23-07-13 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daan83 (Bericht 904713)
Iemand een idee waar dit aan kan liggen? :confused:

Misschien een probleempje met Bonjour (aka mDNS). Apple apparaten kunnen mekaar alleen vinden via Bonjour. Herstart de router eens, dus uitzetten en na 30 seconden weer aanzetten.

Daan83 23-07-13 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 904714)
Misschien een probleempje met Bonjour (aka mDNS). Apple apparaten kunnen mekaar alleen vinden via Bonjour. Herstart de router eens, dus uitzetten en na 30 seconden weer aanzetten.

Heb de router en modem al 5x herstart denk ik..
Ook bij de instellingen van beide kon ik niks raars vinden
Maar waar kan ik Bonjour aanpassen? Heb al op google gezocht, maar kwam er niet echt uit?

Guest-20180925190238 23-07-13 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daan83 (Bericht 904716)
Maar waar kan ik Bonjour aanpassen?

Bonjour zelf kan je nergens aanpassen. Afhankelijk van welke router je gebruikt kan je MultiCast aanzetten. De modem heeft er niets mee te maken, alleen de router.

Download Bonjour Browser en kijk of de apparaten/services die moeilijk doen in het domein .local aanwezig zijn.

Tildesoft

Dat moet er dan ongeveer zo uitzien:

http://www.imgdumper.nl/uploads7/51e...t_20.05.29.jpg

Daan83 24-07-13 00:07

"Can't resolve link-local name" is de melding die onder iMac staat.
Apple TV staat wel ingeschakeld, maar die kan ik niet ertussen vinden.

cyber2001 24-07-13 05:34

iTunes opnieuw installeren?

Guest-20180925190238 24-07-13 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Daan83 (Bericht 904735)
"Can't resolve link-local name" is de melding die onder iMac staat.

Dan is er eventueel een probleem met de iMac. Herstart de iMac. Zijn er onlangs updates gedaan op zowel iMac als router? En, heb je onlangs een "outbound firewall" geïnstalleerd op die iMac? Zo iets als Little Snitch bijvoorbeeld?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 (Bericht 904739)
iTunes opnieuw installeren?

We zijn niet met Windows bezig, hé. :rolleyes: Op een Mac zijn Bonjour en iTunes onderdeel van het besturingssysteem.

Daan83 28-07-13 02:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 904750)
Dan is er eventueel een probleem met de iMac. Herstart de iMac. Zijn er onlangs updates gedaan op zowel iMac als router? En, heb je onlangs een "outbound firewall" geïnstalleerd op die iMac? Zo iets als Little Snitch bijvoorbeeld?

Ik heb iig niet aan mijn netwerk zitten klooien.
Wel moest een vriend van me Remote Desktop (extern bureaublad van Microsoft Office) gebruiken om iets voor werk te doen, maar daaraan ook niks geks.
Ik ben nu een backup aan het maken en kijken of ik misschien iets kan restoren?

franzzje 28-07-13 04:30

Hey Daan,

Het heeft zeer waarschijnlijk te maken met de Wi-Fi chip die in je Apple TV zit, Check dit ff.

Wanneer jou Apple TV problemen vertoond dien je eerst even het serienummer te controleren, deze moet eindigen op DRHN. Daarnaast is de serie Apple TV’s met problemen te herkennen aan het derde en vierde letter- cijfercombinatie in het serienummer. Deze zijn H9, HC, HD, HF, HG, HH, HJ, HK, HL, HM, HN, HP, HQ, HR, HT, HV, HW, HX, J1, J2, J3, J4, J5, J6, J7, J8 en J9.

Als jou AppleTV een serie nummer heeft die voldoet aan bovenstaande voorwaarde, kun je langs gaan bij Apple zelf in 020 of even langs je plaatselijke Reseller. Daar wordt die voor je opgestuurd en meestal binnen 10 werkdagen heb je een nieuwe.

Groetjes Frans

Daan83 28-07-13 05:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door franzzje (Bericht 905185)
Hey Daan,

Het heeft zeer waarschijnlijk te maken met de Wi-Fi chip die in je Apple TV zit, Check dit ff.

Wanneer jou Apple TV problemen vertoond dien je eerst even het serienummer te controleren, deze moet eindigen op DRHN. Daarnaast is de serie Apple TV’s met problemen te herkennen aan het derde en vierde letter- cijfercombinatie in het serienummer. Deze zijn H9, HC, HD, HF, HG, HH, HJ, HK, HL, HM, HN, HP, HQ, HR, HT, HV, HW, HX, J1, J2, J3, J4, J5, J6, J7, J8 en J9.

Als jou AppleTV een serie nummer heeft die voldoet aan bovenstaande voorwaarde, kun je langs gaan bij Apple zelf in 020 of even langs je plaatselijke Reseller. Daar wordt die voor je opgestuurd en meestal binnen 10 werkdagen heb je een nieuwe.

Groetjes Frans

Hi Frans, thnx voor je reply. Omdat ik eigenlijk alles HD stream heb ik het aangesloten op het LAN netwerk, dus gebruik de Wi-Fi niet van de Apple TV.

Maar er mag een slotje op, heb een backup vanuit Time Machine terug gezet en nu doet hij het weer :-)

@ Timosha: Thnx voor je hulp!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:16.