iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Streamen naar Apple TV3 word regelmatig onderbroken (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/142228-streamen-naar-apple-tv3-word-regelmatig-onderbroken.html)

miquel2906 27-07-13 16:56

Streamen naar Apple TV3 word regelmatig onderbroken
 
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem waar ik zo langzamerhand een beetje genoeg van heb.

Ik stream via mijn laptop (Windows 7 Ultimate, N-adapter Wi-Fi, iTunes) en mijn iPhone 4S, muziek, naar mijn Apple TV3. Ik ben verbonden via een TP-Link TP-WDR4900 router (2.4 GHz verbinding).
Mijn Apple TV is aangesloten via optische kabel (Toslink) op een Logitech Z906.

Het probleem zit als volgt. Als ik via mijn iPhone 4S stream naar de Apple TV onderbreekt de verbinding tot soms wel 10 seconden en weer hervat, maar ook uit zichzelf de muziek zelfs pauzeert.
Het streamen via mijn Windows laptop gaat ook niet vlekkeloos. Hier is het een seconde dat de muziek onderbreekt, en weer hervat. Maar ook dat er een lichte ruis en af en toe een licht plofje door het geluid komt.
Ik heb het netwerk getest en de snelheid zal zeker het probleem niet zijn, als ik meer dan 60Mbit van mijn provider krijg zou dat wel genoeg moeten zijn voor het lokale netwerk, toch?

Is hier een permanente oplossing voor? Dit aangezien het herstarten van de Apple TV helpt, maar voor slechts 10 minuten. Ook een reset terug naar de fabrieksinstellingen heeft niet geholpen.

Alvast bedankt voor jullie hulp en inspanning.

Miquel :-)

miquel2906 02-08-13 15:56

Bij deze een kickje omhoog. Niet één iemand die kan bepalen wat er aan de hand is?

Guest-20180925190238 02-08-13 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door miquel2906 (Bericht 905132)
Ik heb het netwerk getest en de snelheid zal zeker het probleem niet zijn, als ik meer dan 60Mbit van mijn provider krijg zou dat wel genoeg moeten zijn voor het lokale netwerk, toch?

De internetbrandbreedte die je van de provider krijgt heeft hier niets mee te maken. Wat er wel mee te maken kan hebben is de manier hoe de router de UDP en mDNS (Bonjour) protocollen verwerkt. Streaming werkt met User Datagram Protocol (UDP).

Bovendien is UDP een connectionless protocol zonder foutherkenning. Een instabiele Wi-Fi verbinding of een Wi-Fi verbinding met veel interferentie kan ook de genoemde problemen veroorzaken.

Zet de W-Fi router eens op kanaal 1 of 11 (of 13) en kijk of er een verbetering is.

rubbererobbie 04-08-13 10:01

Neem een AirPort extreme met evt. een TC , en geen gezeik meer ........:d

michel30 11-08-13 12:14

Mijn Apple TV is aangesloten via optische kabel (Toslink) op een Logitech Z906

Sluit hem eens rechtstreeks aan je router aan, met 1 utp kabel en dan nog eens proberen met je iphone

thomasos 11-08-13 13:27

Magnetron is een echte stoorzender. ook van buurman

bloedzuiger12 11-08-13 22:59

Had hie ook last van tot ik hem rechtstreeks aansloot op de router..... Loopt als en zonnetje..... Zelfs blu Ray streaming doet hij als een malle!

Daan83 16-08-13 00:18

Probeer je Apple TV aan te sluiten op je LAN netwerk, is vele malen stabieler dan wireless, vooral de 2.4ghz verbinding is behoorlijk storingsgevoelig, omdat die bandbreedte het meest gebruikt wordt. En aangezien je ook waarschijnlijk draadloos streamt met je laptop (ook op 2.4ghz) kan die verbinding ook wel eens instabiel zijn.
Ikzelf stream vanaf mijn iMac met de Beamer applicatie via LAN naar mijn Apple TV en zoals Bloedzuiger12 zegt, 1080p materiaal, geen probleem, gaat allemaal stabiel!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:20.