iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Nieuwe Setup Express/ATV3/Mac/iPad- Mogelijk? (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/143434-nieuwe-setup-express-atv3-mac-ipad-mogelijk.html)

EnzymeX 28-08-13 16:42

Nieuwe Setup Express/ATV3/Mac/iPad- Mogelijk?
 
Hallo,

Ik ben van plan om deze week enkele Apple aankopen te gaan doen maar zou graag de bevestiging willen krijgen of wat ik wil inderdaad mogelijk is op deze manier. Momenteel ben ik in het bezit van:
- Apple Macbook Pro ‘Lion’;
- Apple Ipad 4;
- LG Full HD tv;
- Externe harde schijf;
- Random Router.

Hierbij komt binnenkort bij:
- Apple Aiport Express;
- Apple TV 3.
- High-end Versterker / Speakers (langere termijn)

Momenteel heb ik op mijn kamer Wi-Fi via mijn router welke met een kabel aangesloten is in de meterkast.

Wat ik wil is de Apple tv aansluiten op mijn LG tv welke ik via Airplay is verbonden met mijn Macbook Pro welke weer bedient wordt door mijn Ipad, het programma XBMC zal ik op mijn Macbook draaien waardoor ik het zie op mijn LG tv. De externe harde schijf is aangesloten op de Apple Airport Express welke mijn Random router gaat vervangen en waarop ik via mijn Macbook toegang heb tot mijn films (draadloos dus). Daarnaast wordt de gehele Wi-Fi op mijn kamer verzorgd door de Airport Express. Tot slot wil ik in de toekomst het geluid van de af te spelen films laten verlopen via een nog uit te zoeken High-end versterker en bijbehorende speakers.

Ik hoop dat dit mogelijk is en zoniet zou ik eventuele alternatieven zeer waarderen.

Alvast bedankt,
Gr. Joeri

Guest-20180925190238 28-08-13 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EnzymeX (Bericht 909231)
De externe harde schijf is aangesloten op de Apple Airport Express welke mijn Random router gaat vervangen en waarop ik via mijn Macbook toegang heb tot mijn films (draadloos dus).

Ik kan alleen maar een printer aansluiten op de USB-poort van een Airport Express. Een HDD aansluiten gaat niet omdat de Airport Express die niet herkend. Is dat bij jou dan anders?

EnzymeX 08-11-13 01:05

Nog altijd heb ik het spul niet aangeschaft maar wil dit toch wel echt op korte termijn gaan doen wegens mij nieuwe appartement.

Waar het op neer komt:
De films op mijn HD wil ik via mijn Macbook Pro - Apple TV - Airport Express bekijken op mijn tv terwijl mijn Macbook in de andere kant van de kamer staat.

Hoe krijg ik dit voor elkaar? Thanks :)

freekfc 08-11-13 17:19

Ik maak gebruik van thuisdeling, geen idee of dit is wat jij zoekt.
Mijn films staat in iTunes op mijn iMac, vanaf mijn apple tv(3) kan ik door mijn bibliotheek bladeren..

Het voordeel hiervan, vind ik, is dat je ook via een iDevice deze bibliotheek kunt bekijken.

In dit geval ben je niet verplicht om een Airport Express te hebben, zolang je maar verbonden bent met een netwerk.

* EDIT *
Vergat ik erbij te vermelden, het nadeel is dat je films om moet zetten zodat ze in itunes kunnen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:13.