//

Waarom een Apple TV?

Waarom een Apple TV? discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, Ik ben een gebruiker van apple, dat betekend ik heb een telefoon laptop en ipad. Nu was ik weer bezig een cadeautje te vinden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-12-13, 14:48
Jeally Jeally is offline
• iOS 6.1.5
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 12
Standaard Waarom een Apple TV?

hallo,

Ik ben een gebruiker van apple, dat betekend ik heb een telefoon laptop en ipad. Nu was ik weer bezig een cadeautje te vinden voor de kerst en kwam dit lijstje met tips tegen en bleef hangen bij de mediaspeler. Nu heb ik een bepaald budget waarvoor ik een cadeau kan uitzoeken en hier val de Apple TV eigenlijk net buiten. Dus was ik ook op zoek gegaan naar goedkopere mediaspelers maar hier weet ik niet echt wat ik kan verwachten. Dus wil ik toch wat geld er bij doen om dan een Apple TV als kerstcadeau te nemen. Nu is de grote vraag waarom ik een apple TV zal nemen en niet toch een goedkoper alternatief? Kort samenvattend waar ik het graag voor zou willen gebruiken: Sowieso airplay, films kijken die ik download, vakantie foto's bekijken en muziek afspelen wanneer er bezoek is. Ik heb hier bovendien ook een WD Cloud hd staan en deze wil ik hier ook mee openen.

Dit gaat als het goed is met een Apple TV maar is er ook een goedkoper alternatief dat net zo goed is en waarvoor ik geen geld hoef toe te leggen? Alvast bedankt voor jullie input!

ps. Ik wil de Apple TV of mediaspeler deze week nog bestellen dus mocht je dit lezen en tips hebben gooi het er meteen uit!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-12-13, 17:00
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

gedownloade films afspelen op een ATV werkt volgens mij niet. Althans dat is mij nog niet gelukt. Foto's en muziek afspelen gaat uiteraard naadloos via Airplay.
  #3  
Oud 11-12-13, 17:24
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Je kan je WD Cloud HD niet openen met de Apple TV. Alles gaat eigenlijk via iTunes, ook als je films hebt, zal alles gestreamd moeten worden naar de Apple TV. Groot nadeel is dus dat je Mac aan moet blijven staan wil je films gaan kijken.

Als je misschien een Apple TV 2 tweedehands kan aanschaffen, kan je deze jailbreaken. Je hebt dan meer mogelijkheden en dan is het wel een volwaardige mediaplayer.

Het is weliswaar geen Apple, maar je kan ook kijken naar de Minix Neo x5. Dit is een Android Media Player, maar met veel mogelijkheden. Eigenlijk een gejailbreakte Apple TV. Hierop kan je XBMC op installeren en meer.
__________________
  #4  
Oud 12-12-13, 02:42
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Bij ons thuis streamt men films op de iPad, via AirPlay, naar de Apple TV.

Als volwaardige mediaspeler biedt de jailbroken ATV2 inderdaad meer functionaliteit; het is maar wat je precies wilt.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #5  
Oud 12-12-13, 15:33
Jeally Jeally is offline
• iOS 6.1.5
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 12
Standaard

Dank voor jullie reacties! Ik dacht dat je gewoon meteen vanaf een harde schijf in je netwerk kon streamen.. Dat is dan een beetje een tegenvaller. Een Apple tv 2 is toch een stuk duurder? Ik wil er ook niet te veel bij gaan leggen Wat betreft de Minix Neo x5 kun je daar dan ook op airplay streamen?
  #6  
Oud 18-12-13, 00:32
peli71 peli71 is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: sdfasdf
Berichten: 3
Standaard

Serieuze oplossingen kosten nu eenmaal serieus geld.
Je zou naar een Raspbery Pi kunnen kijken. Lekker el-cheapo, maar verwacht zeker niet dat het super werkt. Ik heb de Pi na wat spielerij weer in de hoek gefli&*%$$% Niet stabiel genoeg voor mij.
Naast de Pi heb ik ook een ATV-2 staan Deze is overigens niet gejailbraked. ooit wel gedaan, maar ook dat werkte gewoon niet zo soepel als de ATV met iTunes. Voor gedownloade media en mijn HD-foto's heb ik naast dit al een popcorn hour (a-400) staan. Deze voldoet zeer goed.
Echter ik bemerk dat er steeds vaker naar Netflix wordt gekeken via de ATV.....
Dus het advies wat ik je zou willen geven is om vooral goed na te denken wat je met je euro's doet voordat je een aankoop doet waar je mogelijk spijt van krijgt.
Overigens heb ik als gadget-freak geen spijt van al die apparatuur ;-)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vervelend! Waarom moet ik steeds een nieuwe Apple ID aanmaken?? Etjntn iPhone algemeen 3 06-11-13 00:43
waarom een IPad? koreke iPad algemeen 19 21-04-12 21:00
Waarom kost een MMS een halve euro? S¡mon Odido (T-Mobile) 7 28-09-09 00:46
Waarom een abo. op iPhone 3G mijaser Chat en geruchten 3 04-08-08 13:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.