iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Apple TV2 "vermoord" met Seas0npass? (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/149955-apple-tv2-vermoord-seas0npass.html)

fmpmuller 31-12-13 00:59

Apple TV2 "vermoord" met Seas0npass?
 
1 Bijlage(n)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Heb een Apple TV2 weten te bemachtigen met software 5.0.2. Na zoeken op internet gevonden dat deze (untethered) the JB-en is met Seas0npass.

Alle stappen gezet zoals beschreven. Ging al mis bij aanvang toen gevraagd werd of er een backup gemaakt moest worden van de geinstalleerde sofware, Vanzelfsprekend voor "ja" gekozen. Tijdens dit proces foutmelding dat backup niet gemaakt kon worden. Opnieuw geprobeerd, toen werd de vraag niet meer gesteld en direct het hele JB proces opgestart. Netjes alle stappen gevolgd.

Daarna wilde de ATV niet meer opstarten, ook niet tethered. Hele proces opnieuw gedaan, geen resultaat. Liep nu vast bij de laatste stap met de melding dat de firmware niet teruggezet kon worden.

Geprobeerd om met Seas0npass de oude firmware weer terug te plaatsen. gaf bij 5.0.2 aan dat het device niet "eligible" was voor die versie, kon alleen 5.3 kiezen (!). Balen, dan alleen tethered nog mogelijk terwijl ik speciaal gezocht had naar de versie met 5.0.2. Maar helaas geeft hij ook als ik 5.3 probeer erop te zetten de melding dat het niet is gelukt om de firmware erop te zetten.

Is het apparaat nu rijp voor de kliko?

Zie foto, apparaat info vóór de poging tot JB

Heeeelp.....

fmpmuller 31-12-13 08:55

31-12-2103: volgens mij is het verkeerd gegaan door "slechte" USB poort in mijn laptop. Daarna was het ook op de andere (windows 7 64) pc niet meer mogelijk om te herstellen. Ik beschik dus niet meer over een back-up van de originele software.

bloedzuiger12 31-12-13 10:19

Als het goed is heeft je iTunes op de laptop nog steeds die back-up staan en kan je die overzetten naar de pc.... Even je iTunes map induiken en zoeken naar je back-up! Misschien is dat nog een optie!

fmpmuller 31-12-13 10:26

Bedankt voor je reactie, maar daar is het al misgegaan. Bij het maken van de back-up kwam een melding dat deze niet gemaakt kon worden. Bij een nieuwe poging sloeg het systeem de hele back-up over en probeerde het direct ding te JB-en.

Heb al gekeken of ik hem met iTunes kan restoren, maar deze geeft aan de nieuwste software er dan op te zetten. Dan is een JB helemaal niet meer mogelijk dus die optie houd ik als laatste.

fmpmuller 01-01-14 16:24

Heb via Itunes de nieuwste software (6.0) er al opgezet en alles werkt weer prima. Ik kan hem nog downgraden naar 5.3 maar ik vind het allemaal veel te omslachtig. Ik wilde hem gebruiken als XBMC speler. Heb hem net maar op Marktplaats aangeboden.

bloedzuiger12 01-01-14 18:24

Als je er nog geld aan zou willen verdienen zou ik hem downgraden..... Deze gegevens zijn op jouw computer gekoppeld en een gedowngrated atv2 brengt meer op.... Ipv 100 toch al gauw 50 meer....

fmpmuller 01-01-14 19:29

Dank voor de tip, start hij dan nog wel normaal op of alleen tethered?

bloedzuiger12 01-01-14 20:18

Hij start normaal op! Tenzij de jb erop staat! Dan moet hij terherd!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:40.