//

Films in ATV 3 blijven vaak 'hangen',...

Films in ATV 3 blijven vaak 'hangen',... discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ola,.. Ik ervaar erg veel last van films die blijven 'hangen' in ATV-3. Ik noem dat maar even zo, e.e.a. betekent concreet dat ik de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-01-14, 11:29
maxrocka maxrocka is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 27
Standaard Films in ATV 3 blijven vaak 'hangen',...

Ola,..

Ik ervaar erg veel last van films die blijven 'hangen' in ATV-3.
Ik noem dat maar even zo, e.e.a. betekent concreet dat ik de voortgangsbalk op mijn Sony TV wel zie maar dat de film maar niet wil starten,…'zandloper' blijft maar 'draaien'.
Ervaar het niet altijd, maar wel bij de meeste films.

Wat doe ik:
Het zijn download films,(PP) die ik omzet in .m4v via MP4Tools en als daar geen NL sub bijzit dan voeg ik die er soms later aan toe via Subler.
Conversie verloopt goed en als ik e.e.a check op de Mac dan werkt alles naar behoren, Film start keurig op in Q.time, incl geluid en (evt.)subs.
Zoals gezegd, in de meeste gevallen gaat het dus fout als ik via thuisindeling de film wil afspelen via ATV 3 naar mijn TV.
Flink balen dus als je er eens lekker voor wilt gaan zitten en een film wilt gaan zien!,…

Wat ik dan vaak doe is de film via Airplay via een andere Mac naar de ATV 3 sturen en dan op die manier kijken, alleen dan mis ik soms weer het geluid en 'stokt; de film vaak of er zit een vervelende vertraging in!,…

Hoogst irritant dus allemaal!,...,..heb inmiddels een leuke collectie films maar kan deze dus amper goed bekijken!

Meer mensen die dit ervaren met hun ATV 3?,…
En wie weet wat je er aan kunt doen?

Ciao, M
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-01-14, 13:25
bassmanjunior bassmanjunior is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 118
Standaard

Al eens via handbrake geprobeerd?

Bassmanjunior
__________________
iPad 64Gb 3G, New iPad 32Gb 4G, iPad Air 2 64Gb Wi-Fi, iPhone 7, iPod nano 5, Apple TV2, Apple TV4, Apple Watch 2
  #3  
Oud 04-01-14, 13:57
maxrocka maxrocka is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassmanjunior Bekijk bericht
Al eens via handbrake geprobeerd?

Bassmanjunior

Nee,..ik weet van HB ook helemaal niks af,…..
Tell me about it!,..

Zou het kunnen zijn dat ik iets verkeerd doe met importeren naar de ITunes bieb?,..Zo doe ik het nl,…heb op een externe HD de films staan en importeer deze naar de bieb van IT.


M
  #4  
Oud 04-01-14, 14:03
bassmanjunior bassmanjunior is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 118
Standaard

Zet de films een lokaal op de pc waarvan je streams. Een externe HD kan problemen geven.

Handbrake is vrij gemakkelijk in gebruik. Volgens mij staat er op het forum een uitleg.

Bassmanjunior
  #5  
Oud 04-01-14, 19:46
bloedzuiger12 bloedzuiger12 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: In een huis
Berichten: 138
Standaard

Stream je via Wi-Fi? Daar had problemen mee.... Uiteindelijk toch maar aangesloten via de ethernetkabel en werkt nu als een malle! Geen haperingen geen gestotter of andere problemen!
  #6  
Oud 05-01-14, 11:38
maxrocka maxrocka is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassmanjunior Bekijk bericht
Zet de films een lokaal op de pc waarvan je streams. Een externe HD kan problemen geven.

Handbrake is vrij gemakkelijk in gebruik. Volgens mij staat er op het forum een uitleg.

Bassmanjunior
tnx,…dus als ik een film lokaal op de mac heb staan zou dat minder problemen geven, e.e.a. betekend dus dat IT als het ware 'kijkt' naar het originele bestand?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 januari 2014 om 11:40 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bloedzuiger12 Bekijk bericht
Stream je via Wi-Fi? Daar had problemen mee.... Uiteindelijk toch maar aangesloten via de ethernetkabel en werkt nu als een malle! Geen haperingen geen gestotter of andere problemen!
Yepp,…ATV3 zit via HDMI aan de sony maar, en pakt het signaal via Wi-Fi vanaf mac/ITunes,…. bedoel je dan ethernetkabel van modem naar ATV 3?,….
  #7  
Oud 05-01-14, 13:26
bloedzuiger12 bloedzuiger12 is offline
• iOS 8.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: In een huis
Berichten: 138
Standaard

Yepp,…ATV3 zit via HDMI aan de sony maar, en pakt het signaal via Wi-Fi vanaf mac/ITunes,…. bedoel je dan ethernetkabel van modem naar ATV 3?,….[/QUOTE]

Ja idd vanaf de modem met een standaard internetkabel naar je Atv3... Verbindings snelheid met je netwerk gaat omhoog zodat alles sneller laad en dus niet blijft hangen... Vooral met HD zal je gok ik last hebben
  #8  
Oud 05-01-14, 19:47
astradti astradti is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Leffinge City
Berichten: 43
Standaard

Films staan bij mij ook op externe hdd op de imac, en atv3 staat draadloos in netwerk, maar geen problemen mee. Welke externe hdd is het, en welke Wi-Fi router heb je?
__________________
Ik ga nooit vreemd, ik voel me overal thuis .
99% van de pc problemen bevinden zich tussen het toetsenbord en de bureaustoel.
  #9  
Oud 06-01-14, 11:59
maxrocka maxrocka is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 27
Standaard

Tnx,…

Films staan op een externe HD, een G-Drive van 2 Terra, Wi-Fi routeer is een: cisco EPC3925. Aansluiting, router, Tv en ATV 3 staan allen dichtbij elkaar (alles binnen de 2 meter). Afstand tussen mac/HD en ATV3 is ongeveer 7 meter.

kan je hier wat mee?
  #10  
Oud 06-01-14, 12:58
astradti astradti is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Leffinge City
Berichten: 43
Standaard

Ja hoor, aan je externe hdd zal het zeker niet liggen, die is dik in orde. Die cisco daarentegen is een docsis 3.0 en die zijn geen *****n waard :-p. Heb er zelf zo 3 versleten op 6 maanden tijd (standaard router van telenet). Kun je eens een speedtest doen en hier de snelheid plaatsen? Is je 5ghz en je 2,4ghz gesplitst? Dus eig je 2,4ghz en 5ghz een verschillende naam geven, zo kan je zelf kiezen waar hij verbinding moet op maken. Dit zal geen invloed hebben op toegankelijkheid, enkel op snelheid indien mogelijk de snelheidstest op 2,4ghz en 5ghz doen.
  #11  
Oud 06-01-14, 13:48
maxrocka maxrocka is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 27
Standaard

Ben niet zo'n held op gebied van routers,..,…….2,4 of 5 Ghz???????

Maar dit zijn de resultaten na de speedtest:

download: 24.46 upload: 2.57
  #12  
Oud 06-01-14, 14:08
astradti astradti is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Leffinge City
Berichten: 43
Standaard

die resultaten van de speedtest, zijn die draadloos of bedraad gemaakt?
die router is geen dual band, kan dus ofwel 2.4ghz ofwel 5ghz, niet samen.

kijk eens op http://www.cisco.com/en/US/docs/vide.../4041325_A.pdf
Op pagina 55 en 56 van die handleiding staat vermeld hoe je kunt kijken op welke hij staat. vermeld dit hier dan even als je wil.

daar even je kanaal veranderen (bvb ipv kanaal 1 verzetten naar kanaal 9) kan ook wonderen doen.
  #13  
Oud 06-01-14, 16:06
maxrocka maxrocka is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 27
Standaard

De speedtest die ik op mijn Mac heb gemaakt is via Wi-Fi gedaan.

Tnx voor de link naar de PDF, maar waar ga ik dat configuratie scherm met tabbladen van cisco vinden?,...

nogmaals,…ben niet achterlijk maar hier ben ik geen 'Hero' in!,…;-0
  #14  
Oud 06-01-14, 17:08
astradti astradti is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Leffinge City
Berichten: 43
Standaard

Dat kun je vinden in de handleiding op pagina 37.
Het kan geen kwaad dat je de handleiding eens doorleest
zo kun je al heel wat bijleren over de router, kan je makkelijker oplossingen vinden, en weet je beter hoe je systeem werkt.

Als je kijkt op je atv3 bij instellingen -> algemeen -> netwerk. wat staat daar van signaalsterkte? en wat krijg je als resultaat als je de netwerk test doet?

btw, is je atv3 ook up to date qua software?
  #15  
Oud 06-01-14, 18:30
maxrocka maxrocka is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 27
Standaard

Helemaal gelijk hoor,…
Heb voor dit soort zaken simpelweg te weinig tijd,…;-(

Router in onderdeel van UPC abo dat op naam van vriendin staat en die is natuurlijk haar inlog en pass vergeten,…;-( Dat ga ik dus morgen ff informeren bij UPC,..
wordt dus vervolgd,…

Heb wel een sticker gezien met daarop in vet 2,4 Ghz en in het klein daaronder 5 Ghz.

Signaalsterkte: 5 blokjes

Netwerktest gedaan, maar moet ik dan een soort van uitslag zien?,...
ATV meld alleen dat de test is gedaan,...

ATV3 softwareversie: 6.0 (6646.65)
  #16  
Oud 06-01-14, 20:02
astradti astradti is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Leffinge City
Berichten: 43
Standaard

als je een systeem deftig draaiende wil houden, moet je echt wel tijd nemen om de handleiding door te nemen. Die sticker die je gezien hebt, wil zeggen dat hij idd beiden ondersteunt, maar niet samen. zoals ook reeds vermeld in vorige post.

zoals je kunt zien op onderstaande link, is in oktober 2013 versie 6.0.1 uitgekomen voor atv3, dus deze up to date brengen zal ook zeker geen kwaad kunnen.

Download Apple TV Software Update 6.0.1

dus even afwachten maar, en kijken als het verschil maakt als je je router van kanaal verandert. Als iedereen bij jou in de buurt op kanaal 1 zit bvb, en jij kan naar kanaal 9 ofzo gaan, zal die interferrentie al veel minder zijn, en zal je beter signaal hebben.

als je de netwerk test gedaan hebt, zegt atv enkel als hij geslaagd is of mislukt is.

ondertussen ook al eens een film geconverteerd met handbrake geprobeerd, zoals bassmanjunior voorgesteld heeft?
  #17  
Oud 07-01-14, 10:43
maxrocka maxrocka is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 27
Standaard

Hartelijk dank weer voor al je info!
Zojuist ed software update uitgevoerd en is nu versie 6.02

Bij alle films die niet wilde opstarten hielp echter dit niet.
Ik ben eens de hele bieb 'doorgelopen' (geïmporteerde films in IT dan) en er zitten zoals ik al eerder vermeld ook films bij die heel normaal en snel opstarten, incl. geluid
subs ed , en iedere keer opnieuw. Ik ga mij dus afvragen of het een netwerk het probleem is,…want andere zouden deze 'goede' films ook niet willen afspelen toch?,…..

Ik ga nu op advies van BassmanJr. en jou nu een film helemaal opnieuw downloaden en converteren met HB.
  #18  
Oud 07-01-14, 10:48
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Probeer Airvideo http://www.inmethod.com/index.html;j...4BDB3E68520943, ik heb dan geen enkel probleem> daar waar ik vroeger zelfde ervaring had als hierboven beschreven.
Films en subs enkel zelfde naam geven, bv ; iphoneclub.avi en iphoneclub.srt
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #19  
Oud 07-01-14, 10:57
astradti astradti is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Leffinge City
Berichten: 43
Standaard

Keep us posted :-P aangezien alles dat wel al bekeken hebben in orde was, moet de oorzaak idd ergens anders liggen :-P. Wat is de grootte (gb) van een film die wel lukt, en ene die nie lukt?
  #20  
Oud 07-01-14, 11:06
maxrocka maxrocka is offline
• iOS 8.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Probeer Airvideo Air Video, ik heb dan geen enkel probleem> daar waar ik vroeger zelfde ervaring had als hierboven beschreven.
Films en subs enkel zelfde naam geven, bv ; iphoneclub.avi en iphoneclub.srt
Tnx,…

Ik ga eerst ff het rijtje af en kijk of het met HB lukt,…
Weer een nieuw prog,..kijken hoe dat nou weer werkt!,..;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 januari 2014 om 11:11 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door astradti Bekijk bericht
Keep us posted :-P aangezien alles dat wel al bekeken hebben in orde was, moet de oorzaak idd ergens anders liggen :-P. Wat is de grootte (gb) van een film die wel lukt, en ene die nie lukt?
Tnx man,….heb net GS gedownload en ga dat met HB proberen te converteren.

Heb er een externe .srt bijgevoegd,….
Moet ik in de instellingen nog wat veranderen?

Mngghh,.. wilde een plaatje invoegen maar dat lukt niet hier,….
was een screendump van de HB interface met de film en de srt erin,…

Tis toch wat,….
Nou ik klooi nog wel ff verder hier,...
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SbSettings respring blijft vaak hangen tillie74 Jailbreak apps en thema's 0 19-06-12 20:49
Foto: camera roll blijven hangen zmulk Muziek, foto & video 2 17-03-11 19:23
Applicaties blijven hangen randyvos iPhone Apps 0 11-05-10 20:33
Na update 3.0 iphone blijven hangen delightone Archief 2 20-06-09 21:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:10.