iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Foto's van PC laden niet in Apple TV (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/155704-foto-s-pc-laden-niet-apple-tv.html)

AvG 22-06-14 22:22

Foto's van PC laden niet in Apple TV
 
Ik heb een testmap met 5 foto's op mijn laptop als test gedeelt met Apple TV.
Ik zie nu de 5 foto's als preview op mijn TV verschijnen, maar zodra ik de balk ernaast aanklik blijft het icoontje maar draaien maar op mijn TV is er na minuten wachten nog geen foto zichtbaar geworden.

De reden dat ik een Apple TV heb aangeschaft is dat deze foto's van je windows PC op je TV zou moeten kunnen afspelen.......... Heeft iemand misschien een idee.

Roewl 23-06-14 09:39

Wellicht iets met je firewall?

Welke versie van windows draai je?

AvG 23-06-14 10:05

Ik heb Windows 7.

Roewl 23-06-14 10:12

Let me google that for you

eerste hit...

Lemme know how that works out for ya ;)

AvG 23-06-14 10:25

De link zegt: "wait 15minutes if you have more than 10k photos"
ik heb maar 2 foto's in de testmap van 2,562 KB.
Ik zie deze foto ook in de preview op de TV. maar hij laat ze niet in de 2 Thumbnails zien. Als ik dan de lege thumbnail aanklik blijft hij maar laden.

Guest-20180925190238 23-06-14 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AvG (Bericht 963531)
Als ik dan de lege thumbnail aanklik blijft hij maar laden.

Dat kan gebeuren als de router de Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) en UDP protocollen niet of niet goed ondersteunt.

AvG 23-06-14 10:45

Timosha,
Hoe kan ik dat dan controleren?

Ik heb twee routers, die standard van UPC geleverd is en daar achter een tweede omdat die van UPC zo'n slecht bereik had.

Guest-20180925190238 23-06-14 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AvG (Bericht 963536)
Ik heb twee routers, die standard van UPC geleverd is en daar achter een tweede omdat die van UPC zo'n slecht bereik had.

Als die tweede router niet in brugmodus (Bridged Mode) staat kan dat de reden van het probleem zijn.

Met UPC routers heb ik geen ervaring. Ik weet wel dat sommige Telenet, KPN en Ziggo routers problemen kunnen hebben met UDP en mDNS.

Roewl 23-06-14 10:53

timosha heeft gelijk... zoals wel vaker! ;) Haha

Wij hebben thuis ook zulke crappy ziggo router en mijn oude heer weigert om die te vervangen dus toen heb ik gewoon een linksys er aan gehangen zodat we in de achtertuin kunnen netflixen etc.

Werkt prima maar met mijn airplay speaker en wat andere dingetjes deed hij moeilijk totdat ik de linksys als bridged router instelde.

Problem solved!

AvG 23-06-14 11:01

Roewl,

Ik ben nu niet achter mijn laptop maar ga vanavond kijken of ik mijn lynksys als bridged router kan instellen........ Ik ben geen expert dus ik hoop dat ik er uit kom :-).

Roewl 23-06-14 11:07

Welke linksys heb je?

AvG 23-06-14 11:10

Ben op het werk, dus ik kan nu niet kijken. Vanavond ga ik erweer mee verder.
Alvast bedankt voor julie hulp!

Roewl 23-06-14 11:10

Dit artikel kan je helpen bij het "bouwen van je bruggetje". (kekke woordgrap, ha-ha)
Hun hebben het over een netgear router als primary router maar daar zou ik eventjes niet teveel aandacht aan besteden.

Laat maar weten of het lukt.. al zal ik vanavond na 18:00 niet meer voor reden vatbaar zijn vrees ik. :p

AvG 23-06-14 11:13

Is zo'n Wi-Fi repeater niet een beter oplossing om je bereik te vergroten dan een tweede router?

Guest-20180925190238 23-06-14 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AvG (Bericht 963545)
Is zo'n Wi-Fi repeater niet een beter oplossing om je bereik te vergroten dan een tweede router?

Nee, een bridged router is de beste manier om de reikwijdte van een WLAN te vergroten. Met een repeater verliest men altijd bandbreedte, dat is inherent aan een repeater.

Succes verder. :)

Roewl 23-06-14 11:18

Als je nog een oude router hebt liggen en utp kabel naar een kamer/garage dichter bij je achtertuin dan zou ik geen geld uitgeven aan een extender/repeater.

Mag ik vragen waarom je koos voor een Apple TV om enkel foto's te displayen op je TV?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 juni 2014 om 11:18 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 963547)
Met een repeater verliest men altijd bandbreedte, dat is inherent aan een repeater.

Ook dat idd.. :D

AvG 23-06-14 11:25

Ja, je weet wel van horen zeggen en er verder te weinig verstand van hebben......:confused:
Airplay op Iphone en IPad is wel handig en werkt prima (filmpjes streamen duurt wel lang en wortd tijdens het afspelen gestopt om verder te laden, maar daar hebben meer mensen last van las ik)

Maar mocht het niet lukken met de Apple TV, zijn er dan nog andere mogelijkheden?

Roewl 23-06-14 11:28

Ja heur.. voldoende.

Heb recent een Chromecast gekocht (van google). Werkt niet zo fijn als een ATV maar voor bijvoorbeeld in de tuin netflix te streamen werkt het fijn. Ook is het denk ik iets makkelijker te bedienen met een windows pc.

Is bovendien maar 35 euro... kan me nog herinneren dat ik meer betaalde voor een HDMI kabel.

Bekijk dit filmpje maar eens wanneer je tijd hebt.

AvG 23-06-14 11:36

Alvast Bedankt.

wordt vervolgt!

uitsmijter 23-06-14 23:37

Hertstart je Apple TV eens.
En je hebt toch wel je Windows PC aan staan,en iTunes geopend als je de foto's wil bekijken op je TV?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:28.