//

apple TV traag

apple TV traag discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb vanmiddag mijn aller eerste apple TV gekocht. Het betrof de nieuwste en heb hem gewoon in de icentre gekocht. Nadat ik thuis ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-08-14, 22:38
Reckimo's schermafbeelding
Reckimo Reckimo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 146
Standaard apple TV traag

Hallo,

Ik heb vanmiddag mijn aller eerste apple TV gekocht. Het betrof de nieuwste en heb hem gewoon in de icentre gekocht. Nadat ik thuis kwam en alles had aangesloten en de nieuwste software had gedownload voor de apple tv, probeerde ik mijn macbook & iphone te streamen op de samsung tv. Deze is vrij nieuw (december 2013 | smart TV). Na een minuut te hebben gestreamt valt die steeds weg. Hij was erg traag, waarna ik geprobeerd heb het Wi-Fi te verbeteren. Ik heb dus een Wi-Fi versterker gekocht en deze vlakbij de TV gedaan. Heb nu volle verbinding, maar het streamen blijft niet geweldig. Southpark kan niet zonder lagg gestreamt te worden, en popcorntime (die website voor films) vergeet het maar. Bij het kopen van de apple TV vroeg ik de medewerker of de apple TV popcorntime aankon en hij zei volmondig ja. Wanneer ik met mijn iphone stream en swipe door de apps op de homepagina van de iphone heb ik ook lagg (terwijl het een iphone 5 is die niet vol is en dergelijke). Hoort dit zo of?? Ik heb een experiabox van KPN met glasvezel

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Bedankt en groeten!

Reckimo

Laatst gewijzigd door Reckimo; 25-08-14 om 22:57.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-08-14, 08:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reckimo Bekijk bericht
Ik heb een experiabox van KPN met glasvezel
Die Experiabox zal wel de schuldige zijn. Sommige van die routers hebben problemen met de standaard Bonjour (aka mDNS aka Multicast DNS) en UDP protocollen.

Goegel maar eens met met "experiabox + bonjour + udp". Ook op dit forum staan een paar topics over dit probleem.
  #3  
Oud 27-08-14, 15:44
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik heb een Experiabox 8, het laatste model is dacht ik 9. De snelst mogelijke verbinding bij mij is ca. 50 Mb/s en dat voldoet goed, zelfs voor UHD streams. Alle aanvankelijke problemen bij mij bleken te zitten in interferentie op de elektronica van de Atv. Dat acryl kastje biedt kennelijk afscherming tegen instraling van voedingen e.d.
Sinds de Atv vrij staat van andere apparatuur is streamen stabiel.
  #4  
Oud 27-08-14, 15:53
Reckimo's schermafbeelding
Reckimo Reckimo is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2011
Locatie: n.v.t.
Berichten: 146
Standaard

50 mb/s? Das neem ik aan met kabel in de atv en geen Wi-Fi? Heb jij dan bijvoorbeeld ook je laptop aangesloten op kabel en dan streamen voor bijv UHD?
  #5  
Oud 28-08-14, 05:29
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik bedoelde uiteraard 'geen afscherming'.
Atv 3 ondersteunt zelf nog geen UHD. Dat stream ik via de app in de Tv. De Netflix app in de Tv toont de beschikbare 4k series/films, de app in de Atv niet.
Ik stream het meest via m'n iPad naar de Atv, omdat ik daar Netflix USA/UK en Amazon Prime kan selecteren. Het loopt allemaal pas soepel sinds de Atv uit de buurt staat van andere apparaten. Voor die tijd had ik ook steeds last van uitvallende verbindingen en slecht beeld. Geen idee of dat bij jou ook een oorzaak kan zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple TV 3 erg traag bartsaerens Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 11 30-07-14 23:52
remote app en apple tv 1 reageert soms traag mvh38 iPhone Apps 0 17-11-12 18:28
remote app en apple tv 1 reageert soms traag mvh38 Apple TV - 1e generatie 0 17-11-12 18:26
Traag, traag, traag... ScrammyM iPhone algemeen 4 02-11-10 18:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:26.