//

Apple tv met Lan verbinding naar computer werkt traag

Apple tv met Lan verbinding naar computer werkt traag discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Apple tv generatie 2 met software versie 7.0. Beeld resolutie staat ingesteld op 1080 HD / 60 MHz Deze heb ik middels een Lan verbinding ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-10-14, 17:31
Spana Spana is offline
 
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 2
Standaard Apple tv met Lan verbinding naar computer werkt traag

Apple tv generatie 2 met software versie 7.0.
Beeld resolutie staat ingesteld op 1080 HD / 60 MHz
Deze heb ik middels een Lan verbinding via de Experia box en een extra switch (voor tweede tv) verbonden naar de PC. Verbinding werkt, maar is traag. (Ingeval van streamen van mijn HD films.)
Op de PC heb ik veel eigengemaakte HD films staan, deze wil ik op de tv in de huiskamer laten zien. Het laden van deze films duurt erg lang.
Mijn idee was dat een Lan verbinding de snelst mogelijke verbinding is.
De verbinding van PC en Apple tv naar Internet (via extra switch en Experia box) werkt goed en snel. PC internet snelheid is 90 mb/sec (glasvezel).
De PC is van zwaar kaliber Intel I7-2600k CPU, 8 gb geheugen, en 64 bits besturings systeem , Windows 7 Home Premiums.
Wat kan de reden van deze traagheid zijn ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-10-14, 11:22
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Bij mij was er merkbare verbetering met een betere kabel. Ik moet 20 meter overbruggen en een CAT 5e kabel was beter; ben maar voor CAT 6 gegaan. Baat het niet, dan schaadt het niet...
Ik werk voor de zekerheid ook met 1 GB switches (1 bij de Tv en 1 bij mijn Experia box).
  #3  
Oud 02-10-14, 20:04
Spana Spana is offline
 
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2014
Berichten: 2
Standaard Probleem opgelost

Ik vandaag een speedtest gedaan, en daarbij bleek dat de download snelheid 90mb/sec ten zijn, maar de upload snelheid was maar 8mb/sec.
Dus dat was veel te traag, nadat ik de Experia box had uitgezet en opnieuw had gestart. Was de upload snelheid fors meer ook 90mb/sec.
Daarmee was mijn probleem opgelost, en wordt binnen 2 sec de HD film via Apple tv opgestart.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
AirDrop verbinding opzet zeer traag Machineman iPhone algemeen 1 14-05-14 11:56
Help mijn iPad laad niet op, geen verbinding met computer?? XXcindyXX iPad algemeen 13 23-11-12 12:27
iPhone 4 => Uitzending gemist werkt niet met airplay naar Apple tv2 meyerk iPhone algemeen 4 11-03-11 00:29
Connectie naar computer(s) werkt niet meer RvR iPhone algemeen 2 20-10-10 15:12
USB poort werkt traag met iPhone Fazer1ooo iPhone algemeen 0 09-06-10 00:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:18.