iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   AppleTV sound (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/160959-appletv-sound.html)

Luc31 10-12-14 11:33

AppleTV sound
 
Hi,

heb nieuw TLED TV gekocht, jammer genoeg met maar twee HDMI ingangen.
Heb geen sound op AppleTV via de sound van de TV.
Heb een Samsung Homecinema die het al jaren goed doet.
Nu blijkt ik geen sound te kunnen krijgen op mijn AppleTV, heb mijn Homecinema met een optic cable verbonden maar dat lukt niet ook niet de sound van de TV.
Heb getracht met HDMI cable mijn Homecinema te verbinden maar geen sound.
De twee HDMI uitgangen zijn één voor de digibox en één voor de AppleTV
Hoe kan ik deze zaak in orde brengen.
Alvast bedankt
PS. Ik ben 84 jaar dus niet zo een tecneut

DaveD30 10-12-14 22:01

De optical gaat van de tv naar de versterker?

Luc31 11-12-14 19:39

Thanks Dave,
Maar ook dat brengt geen aarde aan de dijk
Uiteindelijk heb ik na een uitgebreide diskusie met de Manager mijn TV terug gebracht en een nieuwe aangekocht, wel een beetje over mijn budget gegaan, maar toch eentje met 3 HDMI uitgangen.
Nu nog verder sleutelen om de ApleTv en de Homecinema aan de praat te krijgen.
Houd mij wel een tijdje bezig, ik wil het namelijk perfect doen
Luc

DaveD30 12-12-14 08:33

Ik heb het zelf als volgt; Apple tv met HDMI naar de tv en de optical van de tv naar de versterker. Op je versterker moet je wel de juiste bron selecteren en dit verschilt per versterker (in mijn geval dan) Alle andere apparatuur gaat ook via HDMI op de tv bij. Nadeel in mijn geval is is dat er maar 1 optical ingang zit op mijn versterker waardoor mijn tv altijd aan moet staan. Dit is overigens simpel op te lossen met een optical switch.

Luc31 12-12-14 19:21

Hi Dave,
Het probleem met de AppleTV is opgelost, maar met mijn Homecinema geen result
Heb de optic cable verbonden zonder result, nu begin ik te vermoeden dat mijn Homecinema het niet doet, dit is een Samsung van 2008 en tot bij het einde van mijn vorige TV Samsung ook van 2008 was het excellent.
Hoe kan ik dat ding testen of moet ik bij een tecneut terecht?
Alhoewel ik mijn twijfels heb, de tecneut van....; kon het ook niet.
Thanks
Luc

iPhoneAlot 12-12-14 20:56

Kijk eens in de Atv naar audioinstellingen. Het kan zijn dat de versterker het signaal niet lust. 2008 is de audiofile prehistorie...

Justinke 20-12-14 15:55

Ergens kan ik niet volgen...
Ik veronderstel dat je je ATV zowieso toch op een HDMI-poort van je TV hebt aangesloten... anders zou je ook geen beeld hebben.
Ik heb zelf ook een Samsung TV, welliswaar met 4x HDMI, maar dat maakt niet uit gezien ik zowieso het geluid via mijn TV krijg. Het geluid wordt bij mij ook overgedragen via de HDMI. En verder geeft mijn Philips Soundbar het geluid weer van het beeld dat op dat moment op TV is, hetzij AppleTV, hetzij Argosy Mediaplayer, hetzij Telenet Digibox.

Luc31 21-12-14 17:32

Hi to all,
Het probleem met mijn history Homecinema is opgelost, de sound via mijn HC is perfect.
Alle wel bedankt, het heeft mij grijze haren bezorgd???
Luc

iPhoneAlot 21-12-14 21:35

Mooi!
Misschien wil je nog even vertellen waar het probleem zat? Kunnen we nog wat van leren...

Justinke 22-12-14 18:02

Was de HDMI-poort misschien defect gezien je geen geluid kreeg ? Of een slechte kabel ?
Ben eigenlijk ook wel eens benieuwd hoe het komt dat wanneer je je ATV via HDMI verbind, dat het geluid niet mee doorgestuurd wordt.
In ieder geval, nog veel plezier met je ATV.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:34.