iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Atv 2 met Kodi. Hoe installeer ik Addons (stuk voor stuk, dus geen hub of repo) (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/161554-atv-2-kodi-installeer-addons-stuk-voor-stuk-dus-geen-hub-repo.html)

bramscholte 06-01-15 01:44

Atv 2 met Kodi. Hoe installeer ik Addons (stuk voor stuk, dus geen hub of repo)
 
Hallo allemaal,

Ik heb een Apple TV 2 en heb deze gejailbreakt en Kodi V14.0 helix geïnstalleerd. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik een leek ben op dit gebied en ik al heel trots ben op mezelf dat me dit gelukt is.

Nu wil ik uiteraard Addons installeren om zo films te kunnen kijken. Ik heb echter geen idee hoe dit moet. Ik heb heel internet afgezocht, maar krijg niet gevonden wat ik zoek. Ik heb wel begrepen dat ik via TVaddons en superrepo heel veel addons tegelijk kan installeren, maar dat wil ik eigenlijk niet. Ik wil enkel en alleen de belangrijkste addons installeren. Ik heb ook begrepen dat die "hub's" en "repo's" ook niet denderend werken. Ik heb de TVaddons al een keer geinstalleerd, maar daar snapte ik niets van.

Ik heb wel enkele addons kunnen installeren uit de standaard Kodi lijst, maar daar staat bijna niets nuttigs in zover ik kan zien. Ik heb ook geen idee welke addons geschikt zijn om films mee te kijken, incl Nederlandse ondertiteling.

Kan iemand mij helpen?

divingpukkie 06-01-15 08:56

Mijn Apple TV is heeft ook een jailbreak (niet zelf gedaan:-) ) en daarop is de addon Icefilms geinstalleerd. Deze laat mij films bekijken incl ondertiteling. Maar ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar nog andere mogelijkheden op dit gebied dus ik ga ook even meelezen.
Maar Icefilms kan ik je wel aanraden.

bramscholte 06-01-15 09:54

Bedankt divingpukkie voor je reactie. Icefilms is al bekend bij mij, maar hoe installeer ik deze addon?

peerenbooms 06-01-15 12:44

Installeer nu fusion in Kodi zie hiervoor de handleiding:
Fusion Installer for Kodi

Daarna de addons installeren volgens

Kodi Install Fusion Genesis TVAddon - Learn & Share

Succes

bramscholte 06-01-15 12:49

Hoi perenbooms, ook jij bedankt voor je reactie. Maar is het niet zo dat er dan gelijk iets van 1000 addons worden geinstalleerd? Van die 1000 zijn er namelijk zo'n 975 niet nodig.

En ik begreep ook dat een addon apart installeren beter werkt dan via zo'n "hub" of iets.

Wally© 06-01-15 13:05

De add-ons die je te zien krijgt zijn slechts een lijst...

Je kan ze individueel installeren...

'Genesis' kan ik van harte aanbevelen...

Ondertitels zijn vrij te selecteren...en de service/bronnen zijn in te stellen in de algemene instellingen..

bramscholte 06-01-15 15:33

Kijk aan. Het is me gelukt. Ik heb even moeten klooien met de ondertitels, maar ook dat werkt nu prima. Hebben jullie enig idee waar Genesis zijn ondertiteling vandaan haalt?

Wally© 06-01-15 16:13

Kan je zelf instellen in Kodi...bij mij staat ie op Divxplanet en OpenSubtitles.org...

bramscholte 06-01-15 17:54

Ja, ook dat is gelukt. Mijn laatste vraag... Als ik films wil kijken die Nederlands gesproken zijn (animatie films voor de kinderen), welke addon kan ik dan het beste gebruiken?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:14.