iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Atv3 en 2 routers: ervaringsverslag (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/162141-atv3-2-routers-ervaringsverslag.html)

iPhoneAlot 31-01-15 05:08

Atv3 en 2 routers: ervaringsverslag
 
Maanden geleden mijn Airplay-problemen via een KPN-Experiabox opgelost door de atv3 ook draadloos aan te melden bij die box. Nooit begrepen waarom dit werkt, maar goed, er is wel meer dat ik niet begrijp.
Daarna een AirPort Extreme aangeschaft vanwege de AC-mogelijkheden van onze nieuwe iPhones en iPads. De ethernetkabel van de Atv daar ook op aangesloten.
Zonder vooralsnog oorzaak en gevolg te koppelen, moest ik sindsdien om de 3 dagen de Atv opnieuw opstarten, omdat de afbeeldingen van films en series in de linker schermhelft niet meer verschenen en in iTunes alle plaatjes van films grijze vlakken bleven; kennelijk laadden afbeeldingen na enkele dagen niet meer. Totdat ik me herinnerde dat de Atv nog altijd draadloos op de Experiabox was ingesteld, ondanks de bekabelde aansluiting. En jawel hoor, Atv ook draadloos aangemeld op de AirPort Extreme en probleem opgelost en laadt de Atv content ook nog eens zichtbaar sneller. Streamen vanaf de iPad ging altijd gepaard met 15 seconden vervormd beeld, totdat er voldoende blufferig was opgebouwd, nu duurt dit nog 2 seconden.
Klaarblijkelijk blijft er draadloze communicatie bestaan vanuit de Atv, ook als er een ethernetverbinding is en moet die communicatie lopen via dezelfde route om storingen te voorkomen.
Ik begrijp nog steeds niet waarom.

Guest-20180925190238 31-01-15 11:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 991006)
Klaarblijkelijk blijft er draadloze communicatie bestaan vanuit de Atv, ook als er een ethernetverbinding is en moet die communicatie lopen via dezelfde route om storingen te voorkomen.

"Klaarblijkelijk" werkt dat hier anders met een Apple TV 2 en 3. Als ik die dingen op een Ethernetpoort van een AirPort Extreme of Time Capsule aansluit wordt de Wi-Fi functie (en transceiver) uitgeschakeld. Dat is eenvoudig te controleren met een Wi-Fi scanner. Of nog simpeler met AirPort Utility.

Citaat:

Ik begrijp nog steeds niet waarom.
Ik ook niet. :o

iPhoneAlot 31-01-15 12:02

Simpel gezegd en zelfs bijna logisch.
Verklaart echter geenszins wat ik ervaringsgewijs vaststel als probleem en de daaropvolgende oplossing.

@timosha
Jouw toevoeging "ik ook niet" zag ik pas na mijn bovenstaande respons...

Guest-20180925190238 31-01-15 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 991033)
Verklaart echter geenszins wat ik ervaringsgewijs vaststel als probleem en de daaropvolgende oplossing.

Als reductionistische materialist zoek ik nooit naar verklaringen voor paranormale toestanden. Hoofdzaak is dat het, hoe dan ook, werkt en dat is blijkbaar het geval. Succes verder. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:17.