//

Airplay

Airplay discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Vanavond probeerde ik vanaf mijn iPad een filmpje te streamen via airplay naar mijn aTV. Normaalgesproken geen probleem met beeld en geluid. Nu is het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-09-15, 00:49
bassmanjunior bassmanjunior is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 118
Standaard Airplay

Vanavond probeerde ik vanaf mijn iPad een filmpje te streamen via airplay naar mijn aTV. Normaalgesproken geen probleem met beeld en geluid. Nu is het symbooltje voor mijn aTV veranderd in een speaker als ik in het airplay menu van de iPad klik ipv een tv en krijg dus alleen maar geluid. Ook mis ik de synchroon knop zodat ik geen beeld kan weergeven. In het menu van de aTV staat onder instellingen, airplay onderin luidsprekers aangefinkt bij Apple TV. Maar deze instelling kan ik niet veranderen.

Wie weet een oplossing zodat ik airplay weer kan gebruiken waar het voor bedoeld is?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bassmanjunior
__________________
iPad 64Gb 3G, New iPad 32Gb 4G, iPad Air 2 64Gb Wi-Fi, iPhone 7, iPod nano 5, Apple TV2, Apple TV4, Apple Watch 2
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-15, 15:22
WvB22 WvB22 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

Waarschijnlijk heb je een gejailbreakte AppleTV. Helaas werkt AirPlay vanaf nu alleen met de laatste firmware. Er zit niets anders op dan of te updaten naar de laatste firmware of genoegen te nemen met een AppleTV zonder AirPlay.
  #3  
Oud 22-09-15, 16:09
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Nee hoor, dat luidsprekertje verschijnt bij mij ook met regelmaat: hoogste tijd voor een hele koude reset (stekker eruit en even wachten). Bij intensief gebruik moet ik dat om de drie dagen doen, gewoon herstarten helpt niet. Eerste signalen zijn dat niet alle afbeeldingen meer laden van het startscherm, vervolgens meldingen dat 'niet kan worden afgespeeld, probeer het later nog eens', daarna verschijnt het luidsprekertje, vervolgens verschijnt de Atv niet meer in de Airplay lijst. Gewoon &)€@^*#$ rustig blijven, ding stroomloos maken en opnieuw beginnen...

Wacht met smart op de Atv4. Heb me al aangemeld voor de nieuwe discipline Atv3-slingeren!
  #4  
Oud 22-09-15, 16:24
WvB22 WvB22 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

Zou inderdaad ook kunnen. Heb ook wel eens dat alleen luidsprekertje er stond. Wees echter gewaarschuwd: iOS 9 en gejailbreakte AppleTV 2 gaan NIET samen!
  #5  
Oud 22-09-15, 16:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WvB22 Bekijk bericht
Wees echter gewaarschuwd: iOS 9 en gejailbreakte AppleTV 2 gaan NIET samen!
OS X 10.11.1 en jailbroken Apple TV 2 ook niet.
  #6  
Oud 22-09-15, 16:38
bassmanjunior bassmanjunior is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Gouda
Berichten: 118
Standaard

Ik had nooit problemen, maar als jullie zeggen dat het probleem te maken heeft met iOS 9 dan gaan we geen oplossing vinden. Draait opzowel de iPad en de iPhone.

Dan ook maar wachten op de nieuwe aTV............

Bedankt voor het meedenken.

Bassmanjunior
  #7  
Oud 22-09-15, 16:38
WvB22 WvB22 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
OS X 10.11.1 en jailbroken Apple TV 2 ook niet.
Nee idd goede aanvulling! Nou ja met de AppleTV 4 om de hoek is jailbreak misschien ook minder belangrijk. De grote namen als Plex en Firecore zullen wel mooie native apps maken voor het spelen vanaf een NAS. Alleen Kodi zal wel een utopie blijven (snap ik ook wel vanuit Apple's oogpunt gelet op de illegale content die je met sommige channels kan binnen halen).

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 22 september 2015 om 15:41 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bassmanjunior Bekijk bericht
Ik had nooit problemen, maarbalsmjullie zeggen dat het probleem site maken heeft met iOS 9 dan gaan we geen oplossing vinden. Draait opzowel de iPad en de iPhone.

Dan ook maar wachten op de nieuwe aTV............

Bedankt voor het meedenken.

Bassmanjunior
Maar heb je dan ook echt je AppleTV gejailbreakt? Dat zou de oorzaak kunnen zijn maar als je gewoon een standaard AppleTV hebt dan zou ik even de stekker van de AppleTV eruit trekken en kijken of ie het daarna wel doet. En updaten naar de laatste firmware. Een eventuele jailbreak ben je kwijt maar je hebt wel weer airplay.
  #8  
Oud 22-09-15, 16:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WvB22 Bekijk bericht
De grote namen als Plex en Firecore zullen wel mooie native apps maken voor het spelen vanaf een NAS.
FireCore heeft al in een tweet bevestigd dat er een Infuse voor de Apple TV 4 komt.

Citaat:
Alleen Kodi zal wel een utopie blijven (snap ik ook wel vanuit Apple's oogpunt gelet op de illegale content die je met sommige channels kan binnen halen).
Kodi is op zich geen probleem. Die illegale plug-ins wel.
  #9  
Oud 22-09-15, 16:43
WvB22 WvB22 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

Ja klopt precies wat je zegt timosha. Hoop stiekem wel dat als je Infuse al voor iOS hebt gekocht je die ook gratis mag installeren op de AppleTV 4. We zullen zien. Zal wel weer een nieuwe versie worden
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Airplay Thakoer Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 10-05-13 00:52
airplay liang iPhone algemeen 0 05-02-12 14:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:28.