iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Apple TV mogelijkheden (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/86767-apple-tv-mogelijkheden.html)

ikelfkens 02-06-11 20:07

Mijn ATV staat in de slaapkamer en is vIa een airport extreme draadloos aan de Mac verbonden. Nooit haperingen oid. Super app...
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur (Bericht 679120)
Tot nu toe ben ik vaak verbaasd over 'hoe goed het er nog uitziet' via AirPlay.
Ook geen haperingen! Nu zijn de Mac en Apple TV ook 'bekabeld'.
En yep, je hebt de beta server nodig; anders gaat het niet lukken.

En het draait gewoon op 'achtergrond'; je kunt dus nog gewoon emailen etc etc


iphoneEd 03-06-11 10:07

Met AirVideo gaat het idd heel goed. Speelt jammer genoeg NIET alle bestanden af. Sommige films waar ondertiteling bijzit, speelt ie alleen af ZONDER ondertiteling. (met XBMC weer wel). Alleen XBMC op de AppleTV2 crasht vaak vind ik. (krijg het ook niet goed ingesteld) PLEX krijg ik al helemaal niet aan de praat op de AppleTV2.

jel 03-06-11 17:36

Wat zijn jullie ervaringen met ATV flash? (aTV Flash | FireCore)

Ik heb het geïnstalleerd maar met zowel de media player van firecore als met XBMC is video afspelen haperend en crasht regelmatig. (ongeacht divx of mkv HD oid)

Airvideo kwaliteit is wat mij betreft ver onder de maat maar het kan er ook aan liggen dat ik niet zo'n snelle laptop heb. zou dit het probleem ook bij XBMC kunnen zijn?

ikelfkens 03-06-11 17:40

Ik heb het ook. Zonde van de $19,50. Even slikken en weer door gaan...
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jel (Bericht 679361)
Wat zijn jullie ervaringen met ATV flash? (aTV Flash | FireCore)

Ik heb het geïnstalleerd maar met zowel de media player van firecore als met XBMC is video afspelen haperend en crasht regelmatig. (ongeacht divx of mkv HD oid)

Airvideo kwaliteit is wat mij betreft ver onder de maat maar het kan er ook aan liggen dat ik niet zo'n snelle laptop heb. zou dit het probleem ook bij XBMC kunnen zijn?


glaantje 03-06-11 21:07

Hebben jullie de nieuwste nightly van XBMC wel?
In deze thread staat alles uitgelegd [AppleTV2/iOS] Unofficial semi-nightly build FAQ/info/issues - XBMC Community Forum

XBMC werkt echt subliem op de ATV2 vind ik (dan bedoel ik bekabeld en alleen 720p of 1080p mkv's)

iScorpio 03-06-11 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door glaantje (Bericht 679409)
Hebben jullie de nieuwste nightly van XBMC wel?
In deze thread staat alles uitgelegd [AppleTV2/iOS] Unofficial semi-nightly build FAQ/info/issues - XBMC Community Forum

XBMC werkt echt subliem op de ATV2 vind ik (dan bedoel ik bekabeld en alleen 720p of 1080p mkv's)

Klopt, draai hier nu ook met de nightly versie en alles werkt prima (via Wi-Fi). Kan het aanraden.

ikelfkens 03-06-11 21:57

I'll keep my simple installed app :-)

Giuseppe 10-06-11 11:30

Sinds gisteren ook een Atv2, Gejailbreaked met seas0npass en XBMC (nightly) installed. Nas source gekoppeld naar een mapje met maar liefst 5 mp3 bestanden.

Alles gaat goed, bestanden ziet XBMC, druk op play en XBMC slaat compleet vast... het enige wat nog kan is via putty killall AppleTV :(

Snap er helemaal niks meer van... tot vannacht 3 uur bezig geweest om het op te lossen en kom er gewoon niet uit..

Ligt het aan de NAS? (Lacie Networkspace 2 1TB) ATV2 is trouwens bekabeld in het netwerk. Lacie benaderen en afspelen vanaf pc gaat prima.

Zit er sterk aan te denken om goedkope pc met ruime opslag en itunes neer te zetten en dan maar op de officiële manier atv2 gebruiken.

mochten jullie tips hebben of een config die zeker werkt? let me know.
Kom je uit de buurt van Enschede? kom dan zeker buurten en een bakkie doen :)

pclahsen 10-06-11 13:24

Ik heb geen ervaring met JB van Apple TV2, kan alleen maar zeggen dat Airplay vanaf iPad of iPhone, of vanuit iTunes op PC of Mac prima werkt.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Giuseppe (Bericht 681850)
Sinds gisteren ook een Atv2, Gejailbreaked met seas0npass en XBMC (nightly) installed. Nas source gekoppeld naar een mapje met maar liefst 5 mp3 bestanden.

Alles gaat goed, bestanden ziet XBMC, druk op play en XBMC slaat compleet vast... het enige wat nog kan is via putty killall AppleTV :(

Snap er helemaal niks meer van... tot vannacht 3 uur bezig geweest om het op te lossen en kom er gewoon niet uit..

Ligt het aan de NAS? (Lacie Networkspace 2 1TB) ATV2 is trouwens bekabeld in het netwerk. Lacie benaderen en afspelen vanaf pc gaat prima.

Zit er sterk aan te denken om goedkope pc met ruime opslag en itunes neer te zetten en dan maar op de officiële manier atv2 gebruiken.

mochten jullie tips hebben of een config die zeker werkt? let me know.
Kom je uit de buurt van Enschede? kom dan zeker buurten en een bakkie doen :)


Giuseppe 10-06-11 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen (Bericht 681892)
Ik heb geen ervaring met JB van Apple TV2, kan alleen maar zeggen dat Airplay vanaf iPad of iPhone, of vanuit iTunes op PC of Mac prima werkt.

Dat werkt idd prima maar dan moet je altijd gebruik maken van je iPhone/iPad.. middels JB en XBMC hoeft dit niet omdat je dan een NAS kan benaderen en het ultieme hebt op gebied van music/photo/movie.

Ik krijg de koppeling wel... maar XBMC freezed bij mij :( en heb geen flauw idee waardoor.

quincyv 10-06-11 17:16

Kan iemand mij AUB helpen? Het lukt mijnamelijk niet om mijn aptv2 te jailbreaken.. Ben er al uren mee bezig!!

OS 4.3 (8F305)
Aptv-software 4.2.2 (2203)

HEEEEELP....!!

Alvast bedank!

Giuseppe 10-06-11 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quincyv (Bericht 682001)
Kan iemand mij AUB helpen? Het lukt mijnamelijk niet om mijn aptv2 te jailbreaken.. Ben er al uren mee bezig!!

OS 4.3 (8F305)
Aptv-software 4.2.2 (2203)

HEEEEELP....!!

Alvast bedank!

Met behulp van deze handleiding ben ik er gekomen. Gebruik vooral Putty voor SSH toegang (Winscp klapt je gegarandeerd eruit).

Step by Step manual to install XBMC to Newest 4.2.2(2203) - XBMC Community Forum

Na installatie hoop ik dat je XBMC aan de praat krijgt, bij mij start alles op en zelfs een share op mijn computers vind XBMC... op het moment dat je een bestand wil afspelen freezed XBMC en dan kan ik in Putty killall AppleTV invoeren voor de tigduizendste keer ... zucht :D

quincyv 10-06-11 19:28

Ja dat is t m nou juis.. Ik heb dat stap voor stap gedaan.. SeasonPass.. Maar ik krijg m maar niet gejailbreaked.. Als ik mijn apple tv aansluit op mn tv dan is het gewoon standaard en niks veranderd :mad::mad::mad:

mail.eve 10-06-11 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quincyv (Bericht 682038)
Ja dat is t m nou juis.. Ik heb dat stap voor stap gedaan.. SeasonPass.. Maar ik krijg m maar niet gejailbreaked.. Als ik mijn apple tv aansluit op mn tv dan is het gewoon standaard en niks veranderd :mad::mad::mad:

Vertel een in je eigen woorden wat je nu exact hebt gedaan, stap voor stap, inc vermelding welke versie ios.

quincyv 10-06-11 20:53

Ik heb op youtube een filmpje gekeken hoe je seasonpass moet installeren en ik heb het precies zo gedaan stap voor stap.. eerst de nieuwste versie itunes gedownload en daarna mijn apple tv geinstalleerd.. bij info van de apple tv staat; OS 4.3 (8F305),
Aptv-software 4.2.2 (2203).

Snowbreeze geprobeerd, alles in orde volgens de installatie en zodra ik de apple tv aansluit is t niet gejailbreaked:confused:

mail.eve 10-06-11 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door quincyv (Bericht 682070)
Ik heb op youtube een filmpje gekeken hoe je seasonpass moet installeren en ik heb het precies zo gedaan stap voor stap.. eerst de nieuwste versie itunes gedownload en daarna mijn apple tv geinstalleerd.. bij info van de apple tv staat; OS 4.3 (8F305),
Aptv-software 4.2.2 (2203).

Snowbreeze geprobeerd, alles in orde volgens de installatie en zodra ik de apple tv aansluit is t niet gejailbreaked:confused:

Als je seasonpass hebt gebruiks hoef je toch niets meer met Snowbreeze te doen.

Ik vind dat je nog steeds onvoldoende uitleg wat je nu precies hebt gedaan. Want als je Season hebt gebruikt dan maakt hij een Custom ios aan, deze moet je vanuit jouw itunes installeren, alvorens de atv2 in DFU mode te hebben gezet.

Maar nogmaals vertel het nu een stap voor stap en niet met grote sprongen, want ergens doe je iets verkeerd.

quincyv 11-06-11 11:47

Het is me gelukt hoor!!! Zucht.. Nu eens even kijken welke programma's ik erop moet gooien.. Weet jij misschien ook welke programma dat is om gelijk films te kijken vanaf je appletv dus niet via je laptop maar gelijk vanuit aptv te streamen?

Koets71 11-06-11 23:35

Ik zie alle reacties gaan over gedownloade films. Heeft iemand ook ervaring met "gewone" dvd's? Ik wil nl ook dvd's afspelen in mij. iMac en dan streaken via Apple tv naar de televisie. Is dat mogelijk?

jazeera 15-06-11 18:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koets71 (Bericht 682407)
en dan streaken via Apple tv naar de televisie. Is dat mogelijk?

als je alleen thuis bent en de buren kijken niet mee kan dat natuurlijk :p

sorry kon het ff niet laten , ik volg dees topic pasief om info op te doen ik koop me verry soon ook een atv
kan die xmb dan ook via een timecapsule men filmpies afspelen ? \0/

Lucien1966 04-07-11 11:51

@quincyv het zou natuurlijk nog steeds wel handig zijn, als je stap voor stap verteld wat je nou precies gedaan hebt, zo zou je ook anderen kunnen helpen


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:31.