//

Apple TV mogelijkheden

Apple TV mogelijkheden discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hello guys, Zoals de meeste van jullie, ben ook ik trotse eigenaar van meerdere Apple producten. Kort geleden kwam ik wat informatie tegen over Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-03-11, 20:02
chup chup is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Almere
Berichten: 6
Standaard Apple TV mogelijkheden

Hello guys,

Zoals de meeste van jullie, ben ook ik trotse eigenaar van meerdere Apple producten. Kort geleden kwam ik wat informatie tegen over Apple TV.

Voordeel van dit speeltje is dat ik lekker vanaf de bank de TV kan besturen vanaf mijn iPhone 4 en zo media kan streamen naar mijn TV. Echter ondersteund het niet alle formaten. Zo download ik geregeld een HD (1080p) films maar de Apple TV ondersteund tot 720p. Daarnaast zijn dit vaak MKV bestanden en moet ik dus een oplossing vinden om deze snel en eenvoudig te converteren naar een MPEG4 of H.264 formaat.

Graag hoor ik jullie ervaring met dit speeltje. Uiteraard gaat het om het meest recente type.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-03-11, 21:04
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chup Bekijk bericht
Hello guys,

Zoals de meeste van jullie, ben ook ik trotse eigenaar van meerdere Apple producten. Kort geleden kwam ik wat informatie tegen over Apple TV.

Voordeel van dit speeltje is dat ik lekker vanaf de bank de TV kan besturen vanaf mijn iPhone 4 en zo media kan streamen naar mijn TV. Echter ondersteund het niet alle formaten. Zo download ik geregeld een HD (1080p) films maar de Apple TV ondersteund tot 720p. Daarnaast zijn dit vaak MKV bestanden en moet ik dus een oplossing vinden om deze snel en eenvoudig te converteren naar een MPEG4 of H.264 formaat.

Graag hoor ik jullie ervaring met dit speeltje. Uiteraard gaat het om het meest recente type.
Jailbreaken en XBMC erop zetten. Dan hoef je niet te converteren en lekker mkv's kijken.
  #3  
Oud 14-03-11, 21:26
chup chup is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Almere
Berichten: 6
Standaard

Jailbreaken is voor mij eigenlijk geen optie. Ik zie het nut er niet zo van in. Bovendien kan ik ook via mijn laptop streamen (als ik het goed heb).
  #4  
Oud 14-03-11, 21:33
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chup Bekijk bericht
Jailbreaken is voor mij eigenlijk geen optie. Ik zie het nut er niet zo van in. Bovendien kan ik ook via mijn laptop streamen (als ik het goed heb).
Is ook goed,maar converteren naar Itunes formaat duurt ongeveer voor een MKV van 8 Gig 3- 4 uur, succes.
  #5  
Oud 15-03-11, 07:52
SeekerNL SeekerNL is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chup Bekijk bericht
Hello guys,

Zoals de meeste van jullie, ben ook ik trotse eigenaar van meerdere Apple producten. Kort geleden kwam ik wat informatie tegen over Apple TV.

Voordeel van dit speeltje is dat ik lekker vanaf de bank de TV kan besturen vanaf mijn iPhone 4 en zo media kan streamen naar mijn TV. Echter ondersteund het niet alle formaten. Zo download ik geregeld een HD (1080p) films maar de Apple TV ondersteund tot 720p. Daarnaast zijn dit vaak MKV bestanden en moet ik dus een oplossing vinden om deze snel en eenvoudig te converteren naar een MPEG4 of H.264 formaat.

Graag hoor ik jullie ervaring met dit speeltje. Uiteraard gaat het om het meest recente type.
Gewoon kijken voor alternatief die dat wel kan en anders bouw gewoon een mini itx en gebruik xmbc bijvoorbeeld of andere Linux distro.

Want converteren wordt je nooit vrolijk van, ik gebruikte vroeger ook een mini itx met atom330 en ion grafische kaart op moederbord en ik kon zonder moeite 1080p mkv's af spelen.
  #6  
Oud 15-03-11, 09:44
Jazzamataz's schermafbeelding
Jazzamataz Jazzamataz is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Leerdam
Berichten: 428
Standaard

Je wilt niet JB-en omdat je er het nut niet van in ziet?

Het nut er van is dus dat je XBMC kan installeren en dan je MKV-tjes kan bekijken.

Converteer ze
  #7  
Oud 15-03-11, 11:38
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Ik zou nooit een Apple TV kopen als hij niet te jailbreaken is. Zonder XBMC heeft het hele apparaat gewoon geen bestaansrecht in Nederland vind ik. In Amerika heb je bijv met Netflix enzo nog een aantal leuke verkoopargumenten, maar die zijn er in Nederland gewoon niet.
  #8  
Oud 29-05-11, 10:02
vd boor vd boor is offline
 
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Twisk
Berichten: 1
Standaard

Ik convert alles met handbrake vind het top progamma en werkt zeer goed hier!
  #9  
Oud 29-05-11, 11:14
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Ik streaming alles vanaf de IMac, via de Apple TV.
Doe ik met AirPlay. Ondertiteling wordt mooi meegenomen.
Mijnipad en iPhone zijn mijn afstandsbediening.
AirPlay werkt gewoon op achtergrond, tijdens de film check ik dus ook gewoon mijn Twitter en email.
  #10  
Oud 29-05-11, 13:03
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Heb net een apple tv2 met PLEX en XBMC. Kan wel met XBMC een film afspelen vanaf mijn nas, alleen blijft op de tv het hele menu van XBMC zichtbaar door de film heen. Film hapert soms ook. Met PLEX kom ik al helemaal niet verder. Weet iemand een duidelijke NEDERLANDSE handleiding of zoiets voor de instellingen van deze beide. Bedankt alvast.
  #11  
Oud 29-05-11, 13:08
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd Bekijk bericht
Heb net een apple tv2 met PLEX en XBMC. Kan wel met XBMC een film afspelen vanaf mijn nas, alleen blijft op de tv het hele menu van XBMC zichtbaar door de film heen. Film hapert soms ook. Met PLEX kom ik al helemaal niet verder. Weet iemand een duidelijke NEDERLANDSE handleiding of zoiets voor de instellingen van deze beide. Bedankt alvast.
Dit helpt jouw wel verder: [Ervaringen & Discussie] XBMC voor iOS - iPads, iPods, iPhones & iTunes - GoT
  #12  
Oud 29-05-11, 14:26
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Bedankt voor de reactie.
Heb er even snel naar gekeken.
Hoop dat ik hier verder mee kan.
  #13  
Oud 30-05-11, 10:46
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik converteer 's nachts met Handbrake. Geen enkel probleem.

Apple TV is zelfs zonder JB een prima apparaat. Ik heb een Mac Mini in de huiskamer (PLEX) en een Apple TV in de slaapkamer. Ik heb een US account met een huurtegoed voor films.

Ik zou op zich best Plex op mijn Apple TV willen hebben, maar ik ben te onervaren om dit zelf te doen. Bovendien lees ik op dit forum echt de meest verschrikkelijke post (iPhone en iPad) van mensen waarbij hun device instabiel wordt of zelfs uit valt.
  #14  
Oud 30-05-11, 11:43
peterfrans peterfrans is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Almere
Berichten: 3
Standaard

Ik kijk bijna alle video formaten, MPEG, FLV, AVI etc. Deze video's staan op mijn Synology NAS, die is geconfigureerd als een mediaserver. Met de App AirPlayer op de iPad2 meld ik mij aan bij de mediaserver op de NAS en speel alle formaten video met behulp van de Digital AV Adapter, met een HDMI-kabel op mijn TV. De 'vreemde' formaten worden on-the-fly geconverteerd.
Helaas werkt dit (nog niet) met de airplay functie in combinatie met thuisdeling. Iemand daar wel ervaring mee?

Laatst gewijzigd door peterfrans; 30-05-11 om 12:02. Reden: Foutje
  #15  
Oud 30-05-11, 13:13
Sophie00 Sophie00 is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 5
Standaard

Ik gebruik geen jailbreak. Via dit software programma worden je film direct in Itunes geplaatst, dit duurt inderdaad even maar werkt prima! Maakt er een leesbaar bestand voor Apple TV van.

"Evom"
  #16  
Oud 30-05-11, 16:56
romanosavw romanosavw is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 1
Stuur een bericht via MSN naar romanosavw
Standaard

Okee ik heb denk ik de beste oplossing
Je kan namelijk als je een iPad, iPhone of iPod Touch hebt met de nieuwste firmware, via de bekende App AirVideo je video's live converteren en streamen!
Oftewel download een film in welk formaat dan ook (met evt. een .srt voor de ondertiteling), installeer de gratis app voor mac/pc AirVideo server, installeer de betaalde app (2,39 dacht ik) op je iPad/iPhone/iPod Touch, en stream je film naar je iDevice en vervolgens stream je met je iDevice weer via AirPlay door naar je APple TV 2nd gen! Zo doe ik het ook en het werkt fantastisch!!!!!
  #17  
Oud 31-05-11, 23:29
ikelfkens ikelfkens is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Standaard

Meer dan waar. Ik gebruik deze ook... Je moet wel de beta server software gebruiken voor AirPlay.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door romanosavw Bekijk bericht
Okee ik heb denk ik de beste oplossing
Je kan namelijk als je een iPad, iPhone of iPod Touch hebt met de nieuwste firmware, via de bekende App AirVideo je video's live converteren en streamen!
Oftewel download een film in welk formaat dan ook (met evt. een .srt voor de ondertiteling), installeer de gratis app voor mac/pc AirVideo server, installeer de betaalde app (2,39 dacht ik) op je iPad/iPhone/iPod Touch, en stream je film naar je iDevice en vervolgens stream je met je iDevice weer via AirPlay door naar je APple TV 2nd gen! Zo doe ik het ook en het werkt fantastisch!!!!!
  #18  
Oud 02-06-11, 14:50
keyboardboy keyboardboy is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door romanosavw Bekijk bericht
Okee ik heb denk ik de beste oplossing
Je kan namelijk als je een iPad, iPhone of iPod Touch hebt met de nieuwste firmware, via de bekende App AirVideo je video's live converteren en streamen!
Oftewel download een film in welk formaat dan ook (met evt. een .srt voor de ondertiteling), installeer de gratis app voor mac/pc AirVideo server, installeer de betaalde app (2,39 dacht ik) op je iPad/iPhone/iPod Touch, en stream je film naar je iDevice en vervolgens stream je met je iDevice weer via AirPlay door naar je APple TV 2nd gen! Zo doe ik het ook en het werkt fantastisch!!!!!
Gaat er dan bij een .mkv bestand niet enorm veel kwaliteit verloren? En hapert hij niet enzo? En is je iPhone dan nog wel gewoon te gebruiken voor andere dingen...
  #19  
Oud 02-06-11, 20:53
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Tot nu toe ben ik vaak verbaasd over 'hoe goed het er nog uitziet' via AirPlay.
Ook geen haperingen! Nu zijn de Mac en Apple TV ook 'bekabeld'.
En yep, je hebt de beta server nodig; anders gaat het niet lukken.

En het draait gewoon op 'achtergrond'; je kunt dus nog gewoon emailen etc etc
  #20  
Oud 02-06-11, 21:07
ikelfkens ikelfkens is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Standaard

Mijn ATV staat in de slaapkamer en is vIa een airport extreme draadloos aan de Mac verbonden. Nooit haperingen oid. Super app...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur Bekijk bericht
Tot nu toe ben ik vaak verbaasd over 'hoe goed het er nog uitziet' via AirPlay.
Ook geen haperingen! Nu zijn de Mac en Apple TV ook 'bekabeld'.
En yep, je hebt de beta server nodig; anders gaat het niet lukken.

En het draait gewoon op 'achtergrond'; je kunt dus nog gewoon emailen etc etc
Reageren

Labels
apple tv, appletv2, eyetv one, mac book, mini



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: mogelijkheden? borisbaco Unlock 0 26-02-10 19:48
iPhone: Downgrade mogelijkheden Momentum Jailbreak 15 11-02-09 16:34
Vraagje over mogelijkheden daaf Overige providers Nederland 0 24-09-07 18:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.