iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Logitech Harmony 525 ism ATV2 (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/92032-logitech-harmony-525-ism-atv2.html)

jap74 30-05-11 14:31

Logitech Harmony 525 ism ATV2
 
Ik heb een Logitech Harmony 525. Ik wil hem nu ook gaan gebruiken om mijn Apple TV2 mee te bedienen. Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen? Ik kan via de ATV2 of de Logitech software niet achterhalen hoe dit moet.

iScorpio 30-05-11 16:31

Ja hoor, geen probleem. Werkt hier goed :) Ik heb in de Logitech Harmony software gewoon de Apple TV 2 kunnen kiezen.

bassmanjunior 30-05-11 16:55

Na het toevoegen van de Apple tv 2 als device moet je als je een activiteit hebt aangemaakt wederom de device Apple tv kiezen om hem te kunnen bedienen. Binnen de activiteit zal hij niet reageren.

Bassmanjunior

Jazzamataz 30-05-11 17:11

Ik ben recent van de aTV naar de aTV2 gegaan i.c.m. een Harmony one. Loopt als een zonnetje zonder ook maar iets in mijn activiteit aangepast te hebben.

Heb wel even moeten vogelen om met de Harmony ook XBMC te kunnen bedienen, maar ook dat is inmiddels voor elkaar.

jap74 31-05-11 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 678236)
Ja hoor, geen probleem. Werkt hier goed :) Ik heb in de Logitech Harmony software gewoon de Apple TV 2 kunnen kiezen.

Logitech gebruikt twee soorten software. Een is via hun Website (Safari)en de ander is echt een App. Welke heb jij gebruikt?

bassmanjunior 01-06-11 17:11

Gisterenavond gekeken en mijn harmony one geüpdatet. Kan de Apple tv wel vinden, maar de Apple TV2 niet. Heb nu de standaard knoppen toegevoegd van de Apple tv en het werkt nu ook in de activiteit, waarvoor dank.

Bassmanjunior

Geert1976 13-06-11 21:46

als ik Apple TV2 als device in wil voeren, wat vul ik dan precies bij 'model' in qua omschrijving?

bassmanjunior 14-06-11 20:17

Ik meen, mediaspeler, Apple, Apple TV. Vervolgens de standaard knoppen toevoegen.

Correct me of i'm wrong!

Bassmanjunior

Geert1976 15-06-11 09:56

thanks Bassman!

jap74 16-06-11 09:34

Bij mij werkt het inmiddels. Bedankt voor alle tips!

seninha 10-08-12 12:52

Even een oude topic omhoog gooien.

Ik heb sinds kort ook een Apple TV2 ism een Harmony 525
Nou is het zo dat als ik via Activities de Apple TV en de TV uitzet, de ATV na een tijd weer aan gaat.

Dacht eerst dat het door het delay kwam, deze stond namelijk erg hoog.
Heb deze terug gebracht naar 100ms, en toch gaat de ATV zomaar aan.

Nou ben ik er achter dat het komt door de commando die de Harmony naar de TV stuurt.(Sony KDL-32D3000) :mad:

Ben er achtergekomen doordat gisteravond na TV gekeken te hebben deze via de Activity TV kijken uit gezet had, de ATV weer aan ging.

Vraag me af of er iets aan te doen is!

Guest-20180925190238 10-08-12 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door seninha (Bericht 813060)
Ben er achtergekomen doordat gisteravond na TV gekeken te hebben deze via de Activity TV kijken uit gezet had, de ATV weer aan ging.

Een Apple TV 2 in de slaapstand reageert op WOL (Wake On Lan) IP-pakketjes. Je zal dus moeten onderzoeken die die WOL pakketjes verstuurd.

Verder reageert de Apple TV 2 ook op activiteit op de HDMI-aansluiting.

Succes gewenst :)

seninha 10-08-12 13:14

Ik heb geen idee of de ATV een WOL pakket verstuurt.Heb dat niet ingesteld.

Verder wat HDMI betreft, zou de ATV reageren als er bv van ingang 1 (ATV) naar ingang 2 (Decoder) gaat?

Want de ATV gaat namelijk ook aan als we de TV uitzetten welke op een ander HDMI port staat.

iphoneEd 10-08-12 13:26

Heb een atv2 en een harmony One. Bij mij gaat de atv2 soms ook gewoon aan als ik alles wil uitzetten. Ook als ik de Atv niet gebruik en alleen de tv uit wil zetten. Best wel lastig...... Lees graag hier als iemand DE oplossing hiervoor weet (of wat er verkeerd is ingesteld)

seninha 12-08-12 07:28

Na op het Logitech forum gekeken te hebben, heb ik de HDMI CEC functie uitgezet.
Deze geeft als het goed is een signaal naar een apparaat aangesloten op een HDMI poort.

Jammer genoeg lost dat niets op.

Gister weer het probleem gehad. ATV aangehad, toen via Activity TV kijken aangeklikt.
TV schakeld naar HDMI 2, ATV gaat uit (slaapstand) om kort daarna weer aan te gaan.

Een hele tijd geprobeerd om deze weer uti te krijgen met originele remote (door middelste knop vast te houden) maar dat lukte niet.
Omdat de TV op andere HDMI poort stond kon ik dus niet zien waar de ATV mee bezig was.

toen maar gewoon de stekker er van uitgetrokken.

Niet erg handig. Als ik het niet voor elkaar krijg dan ga ik denk ik verder zoeken want de hele nacht een fel led die de kamer verlicht is niet echt prettig :mad:

seninha 03-09-12 09:55

Ben afgelopen dagen weer bezig geweest met het probleem dat de ATV2 van zelf aan gaat zodra ik de TV en de decoder uitzet.

Heb nu in de Harmony Software aangegeven dat de ATV altijd aan blijft, dus er zou geen signaal vanuit de remote die kant op gaan.
NU zet ik nadat ik XBMC gebruik heb de ATV met eigen remote uit.

Maar vannacht viel me iets op. Terwijl er niets gebruikt werd (we lagen beide te slapen) is de ATV weer vanzelf aangegaan.:confused:
Ik heb geen idee waarom.

Ik heb gister de ATV niet eens gebruikt.Alleen TV gekeken via de Humax decoder.
Alles uitgezet (standby) en nog even gewacht of de ATV vanzelf aanging.Wat niet het geval was.

Maar toch werd ik vannacht weer wakker en zag dat het ledje weer aan stond.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag

jap74 06-09-12 11:24

Dit gebeurt mij ook regelmatig. Dan springt ineens de ATV aan. Het is niet heel hinderlijk en naar mijn idee is er ook niets aan te doen.

Voor wat betreft het lampje....ik heb ook een Airport Express op mijn slaapkamer en die heeft een veel feller lampje. Ik heb er een klein zwart (elektra)tapje overheen gedaan. Niet echt mooi, maar wel praktisch.

Een nieuwe vraag van mijn zijde: Ik heb sinds kort HD TV. Mijn TV heeft echter maar 1 HDMI ingang (en heb er dus 1 nodig voor de settopbox en 1 voor de ATV). Heeft iemand ervaring met een HDMI splitter die werkt met Logitech Harmony?

seninha 06-09-12 13:38

Ben via de Apple forum er achter gekomen dat het een netwerk issue is.Blijkbaar reageert de ATV op signalen via netwerk (oa ivm wake on lan)

je kan jammer genoeg dit niet uitzetten (of ik moet Wi-Fi sluiten)

Wat jou tweede vraag betreft, ik heb in de woonkamer een TV met maar 2 HDMI poorten en heb 3 HDMI apparaten.
Ik heb sinds 2 jaar een HDMI switch (bij Dea lextreem) en deze schakeld zelf als er een apparaat aan gaat.

RM501 6-Port 1080p HDMI V1.3 Switch w/ Remote Control - Black + Silver (5-In / 1-Out) - Free Shipping - DealExtreme

Guest-20180925190238 06-09-12 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door seninha (Bericht 817079)
Ben via de Apple forum er achter gekomen dat het een netwerk issue is.Blijkbaar reageert de ATV op signalen via netwerk (oa ivm wake on lan)

Juist! En dat schreef ik dus in bericht #12 van deze draad :rolleyes:

seninha 06-09-12 14:09

:O:O:O Je heb helemaal gelijk.
Zou alleen geen idee hebben wie deze signaal verstuurt.
Ik heb Airplay op de ATV uitgezet.

verder heb ik een Ziggo Wi-Fi/modem (ubee) en een Windows 7 download bak waar al mn shares staan.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:39.