//

apple tv kopen? overtuig me

apple tv kopen? overtuig me discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) beste heren ik wil graag een apple tv kopen, maar kan de apple tv ook live tv-zenders uitzenden? Of moet je een aparte tv aansluiting ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-06-11, 19:48
justrememberme13 justrememberme13 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 7
Standaard apple tv kopen? overtuig me

beste heren

ik wil graag een apple tv kopen, maar kan de apple tv ook live tv-zenders uitzenden? Of moet je een aparte tv aansluiting hebben van caiway etc. Ik ben al overtuigd dat je geen live tv-zenders kan kijken via apple tv. dus ik snap eigenlijk de nut van apple tv niet. Je kan alleen maar via itunes je video's, muziekjes, foto's etc. bekijken of beluisteren en internetten. terwijl op mijn gewone tv ook kan internetten en muziekjes video's enz. bekijken doormiddel van een usb aan te sluiten.

het enige wat me interesseert is dat je het kan besturen met je iphone maar daarvoor ga ik niet zoveel tientjes aan uitgeven.

Misschien heb ik het mis en zijn er zoveel meer mogelijk op de apple tv.
overtuig me, want misschien heb ik het helemaal mis
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-06-11, 20:14
Denneke's schermafbeelding
Denneke Denneke is offline
 
• Ik heb geen iPad
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 148
Standaard

Ik heb een apple tv, gejailbreakt en XBMC geinstalleerd.

Hierdoor download ik een blueray film op mijn laptop, die zet ik in een gedeelde map op mijn netwerk. (de map waar de download in komt te staan als hij klaar is heb ik gedeeld, zo hoef ik niks meer te doen van kopieren of kabels aansluiten) De apple tv start ik XBMC, de eerste keer voeg ik de gedeelde map toe van mijn laptop en ik kan zo direct de gedownloade film bekijken! Inclusief eventuele srt bestanden.

Niks met usb kabels aansluiten en shit. Mijn laptop staat boven op mijn slaapkamer en onder in de woonkamer kijk ik de film op de tv. Enige wat is dat de laptop dan natuurlijk aan moet zijn.

Geluid idem dito, ik gebruik hem eigenlijk voor niks anders. Maar je kan ook via dat ding op youtube enzo en in amerika films bestellen, dat zal hier ook wel komen.

Ik wil niet meer zonder!
  #3  
Oud 13-06-11, 20:37
rensiejjj rensiejjj is offline
• iOS 7.0 beta
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Capelle a/d IJssel
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar rensiejjj
Standaard

Heeft iemand toevallig een Nederlandse tutorial voor het installeren van XBMC? en installeer je dit over de eigen firmware heen of kan je dingen zoals youtube en je eigen muziek gewoon nog via iOS openen?
  #4  
Oud 18-06-11, 17:19
spitfire1990 spitfire1990 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Zuid-Scharwoude
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rensiejjj Bekijk bericht
Heeft iemand toevallig een Nederlandse tutorial voor het installeren van XBMC? en installeer je dit over de eigen firmware heen of kan je dingen zoals youtube en je eigen muziek gewoon nog via iOS openen?

Linkjes zijn helaas wel engels maar makkelijk te volgen.

Jailbreak

XBMC
__________________
Macbook Unibody 13,3", iPhone 3GS Black 32GB , iPad 64 Gb Wi-Fi , 2X Apple TV2, iPhone 4s 16GB White, The New iPad 32GB White
  #5  
Oud 15-07-12, 18:21
peetduck peetduck is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 59
Standaard

Maar het voordeel is dus, dat je alles draadloos streamt vanaf je PC via Apple TV naar je TV. Kan je gedownloade films niet op harddisk van apple tv zetten?

Zijn er nog voor en nadelen in Nederland?
  #6  
Oud 15-07-12, 18:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetduck Bekijk bericht
Kan je gedownloade films niet op harddisk van apple tv zetten?
Dat kan niet want de Apple TV 2/3 heeft geen harddisk
  #7  
Oud 15-07-12, 18:47
peetduck peetduck is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan niet want de Apple TV 2/3 heeft geen harddisk
Oh, maar kan jij me dan overtuigen waarom zou ik een Apple TV kopen? Ik zit er namelijk over te denken, alleen ben nog net niet over de streep. Wat zijn de voordelen ervan? Alleen maar dat je geen kabeltje hoeft te gebruiken om je mac te connecten aan de tv?
  #8  
Oud 15-07-12, 19:03
lopac42 lopac42 is offline
• iOS 3.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 62
Standaard

Ik lees het al koop in jou geval geen apple tv maar een gewone media player .
  #9  
Oud 15-07-12, 19:48
peetduck peetduck is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lopac42 Bekijk bericht
Ik lees het al koop in jou geval geen apple tv maar een gewone media player .
Waarom zeg je dat met zoveel zekerheid?
  #10  
Oud 15-07-12, 20:34
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Ik had een Apple tv, zowel 2 als 3, maar mn popcorn doet het beter en veel makkelijker, maar das mijn ervaring.
Dus koop een mdiaspeler als je het mij vraagt.
  #11  
Oud 15-07-12, 21:44
peetduck peetduck is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokkie44 Bekijk bericht
Ik had een Apple tv, zowel 2 als 3, maar mn popcorn doet het beter en veel makkelijker, maar das mijn ervaring.
Dus koop een mdiaspeler als je het mij vraagt.
Popcorn ziet er wel heel erg nice uit maar wel prijzig, heeft ook meer functies als Apple TV. Zonde dat Apple niet zo iets uitgebreids heeft
  #12  
Oud 16-07-12, 09:17
willem1509 willem1509 is offline
• iOS 7.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 25
Standaard

Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van de setup die je gebruikt. Ik zie bijvoorbeeld dat je een windows computer hebt. Dan is een gejailbreakte Apple TV eigenlijk de enige optie die interessant voor jou is. Ik heb bijvoorbeeld mijn ATV gejailbreakt en heb daar plex op draaien. Dit moet je als het ware zo zien: op mijn computer staan alle films en het programma plex media server (draait ook op jouw windows computer) zorgt ervoor dat alle films als het ware in een bibliotheek komen te staan. Dit programma haalt automatisch filminformatie op met bijbhorende hoesjes (cover-art).

Op mijn ATV heb ik ook plex geinstalleerd. Alleen dit is plex media PLAYER. De ATV maakt via jouw (draadloos) netwerk verbinding met jouw pc/laptop met daarop alle films die je hebt gedownload. Zo kun je heel gemakkelijk alle films bekijken via je ATV op je normale televisie. Dus inderdaad geen gekloot meer met kabels etc. Bovendien bestaat er ook nog een plex app om de films vooruit te spoelen etc en eventueel een film verder te kijken wanneer je op het toilet zit en je geen seconde van de film wilt missen

Nu is het belangrijk dat je een ATV2 koopt en geen ATV3! Want die kan nog niet gejailbreakt worden. Heb je nog vragen, dan hoor ik het wel
  #13  
Oud 16-07-12, 09:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetduck Bekijk bericht
Oh, maar kan jij me dan overtuigen waarom zou ik een Apple TV kopen?
Nee, ik kan jou niet overtuigen. Ik kan alleen maar mezelf overtuigen. Ik gebruik drie Apple TV's omdat die naadloos passen in onze Apple omgeving: iPhones, iPads, Macs en een Mac Mini servertje.

Ook onze hele familie en vriendenkring zijn Apple gebruikers. Als ze op bezoek zijn vinden ze het bv. soms leuk om hun laatste foto's of filmpjes met hun iPhone/iPad via een Apple TV op een TV te tonen.

Succes gewenst met de keuze
  #14  
Oud 16-07-12, 10:49
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peetduck Bekijk bericht
Oh, maar kan jij me dan overtuigen waarom zou ik een Apple TV kopen? Ik zit er namelijk over te denken, alleen ben nog net niet over de streep. Wat zijn de voordelen ervan? Alleen maar dat je geen kabeltje hoeft te gebruiken om je mac te connecten aan de tv?
Waarom houdt je je geld niet even in je zak. Als je het zelf niet kunt bepalen, kun je het toch beter niet kopen?

Ik heb thuis een Apple TV2 en een Apple TV 3. Beiden zonder JB. Maak er met veel plezier (dagelijks) gebruik van. Heb dan wel een Mac Mini Server in huis en converteer films met iVi.
  #15  
Oud 16-07-12, 14:05
Pgs3000 Pgs3000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Zeeland
Berichten: 26
Standaard

wat ik vooral leuk vind aan mijn appleTV, is dat ik foto's en films die ik met mijn iphone heb (op)genomen, direct vanaf mijn iphone op de TV kan afspelen. Dat geldt ook voor muziek en films die op een PC of NAS staan elders. Ik heb een ATV3 die niet gejailbreaked is. Ik las in een reactie dat je beter de ATV2 kunt kopen omdat die wel te jailbreaken is, maar dan moet je het wel doen met maximaal 720P beeldkwaliteit. Mijn voorkeur ging uit naar de ATV3 omdat deze een resolutie van 1028P afspeelt.
  #16  
Oud 17-07-12, 09:33
willem1509 willem1509 is offline
• iOS 7.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pgs3000 Bekijk bericht
wat ik vooral leuk vind aan mijn appleTV, is dat ik foto's en films die ik met mijn iphone heb (op)genomen, direct vanaf mijn iphone op de TV kan afspelen. Dat geldt ook voor muziek en films die op een PC of NAS staan elders. Ik heb een ATV3 die niet gejailbreaked is. Ik las in een reactie dat je beter de ATV2 kunt kopen omdat die wel te jailbreaken is, maar dan moet je het wel doen met maximaal 720P beeldkwaliteit. Mijn voorkeur ging uit naar de ATV3 omdat deze een resolutie van 1028P afspeelt.

Yup, dat was ik. Om eerlijk te zijn zie ik weinig verschil tussen 720 of 1080, maar ik zit dan ook wel 4meter van mijn televisie af. Ik vind het fijne van mijn gejailbreakte atv2 dat ik niet persé films hoef om te zetten naar een indeling dat apple wilt en dat ik de films in itunes moet plaatsen. Uiteraard kun je dit oplossen met programma's (volgens mij vooral op mac osx beschikbaar) door daar je video in te slepen. Ik vraag me af hoe jij dat dan doet met alle films op je nas zonder dat je ze moet converteren met bijvoorbeeld handbreak.
  #17  
Oud 17-07-12, 09:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1509 Bekijk bericht
Ik vraag me af hoe jij dat dan doet met alle films op je nas zonder dat je ze moet converteren met bijvoorbeeld handbreak.
De Media Player van aTV Flash (Black) speelt toch zo goed als alle formaten af
  #18  
Oud 17-07-12, 09:41
willem1509 willem1509 is offline
• iOS 7.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De Media Player van aTV Flash (Black) speelt toch zo goed als alle formaten af
Ja als je atv flash gebruikt, dan is je atv gejailbreakt lol daarom vroeg ik aan hem hoe hij dat doet zonder een jailbreak
  #19  
Oud 17-07-12, 11:58
Pgs3000 Pgs3000 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: Zeeland
Berichten: 26
Standaard

Ik zet mijn films dus om naar iTunesformaat. Heb je ergens gelezen dat ik dat niet deed?
  #20  
Oud 26-07-12, 10:08
obscure obscure is offline
• iOS 8.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb in het verleden een popcorn A-200 mediaplayer met een interne HD van 2 TB gehad.

Voordelen:
Volledig zelf naar eigen smaak te configureren, er is een goede actieve community die je daar bij kan helpen.

Nadelen:
Het is en blijft een ding voor mensen die er graag een hobby project van maken en hoe je de interface ook inricht, het blijft onhandig voor andere leden van het gezin

Nu heb ik de volgende configuratie:
ATV2 ios 5 met Jailbreak voorzien van Nitotv en XBMC.
Synology ds112j NAS
Macmini met 24" Samsung Led display met XBMC geinstalleerd.
Win7 laptop + XBMC geinstalleerd.
Heb XBMC zelf even op mijn Iphone gehad (maar je kunt ook doorslaan LOL)

Voordelen:
Al mijn media etc.. staat centraal op NAS. Op elke device in mijn netwerk kan ik dus de media raadplegen. Als ik op de TV films wil kijken gebruik ik mijn ATV2 en start XBMC. Dit werkt heel eenvoudig ook voor mijn vrouw
Als mijn vrouw TV wilt kijken en ik wil een film kijken, dan kijk ik of op mijn Mac mini of via mijn Laptop mbv XBMC naar de film die ik wil zien. Via een handleiding op het internet kun je vinden hoe je, je database kunt sharen. Op die manier heb je de zelfde XBMC database op al je apparatuur. Het speelt heel veel formaten af. AVI / iso / mkv / video ts / etc.

Als we een foto avondje hebben hup XBMC en foto's kijken (eventueel samen met muziek)

Lekker muziek luisteren hub XBMC en dan ff via het menuutje glazen vullen starten en heel de avond / dag /week / maand lekker jou muziek door elkaar afgespeeld.

Nadelen:
Je kan geen HD inbouwen in je ATV2. De media moet dus ergens van het netwerk komen. Dit kan dus een NAS zijn of PC of zelfs een internetstream.
Je moet de ATV jailbreaken om XBMC te kunnen gebruiken.

Suc6 met vergelijken en uitzoeken.
Reageren

Labels
apple tv



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple laptop kopen? apotheosis Koopinformatie Nederland 45 29-07-11 18:10
Apple iphone 4 kopen ThaDevil Koopinformatie Nederland 10 24-08-10 18:53
apple tv kopen of niet Momenol Koopinformatie Nederland 0 27-07-10 15:58
Iphone kopen via apple frankrijk... jdjoey Koopinformatie Rest Europa 3 17-06-10 17:50
iphone online kopen apple.com prashantjuh Archief 6 05-10-07 12:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.