iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   apple tv 2 jailbreak seasOn pass probleem! (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/93921-apple-tv-2-jailbreak-season-pass-probleem.html)

Geert1976 22-06-11 22:45

apple tv 2 jailbreak seasOn pass probleem!
 
Ik heb de Apple TV 2 sinds een week. Ik wil deze nu jailbreaken. Ik heb het nu een keer of 8 geprobeerd...krijg continue melding:
iTunes restore script failed, selecting ISPW folder

Ik heb de laatste versie van iTunes en ook de Apple TV 2.

Ik lees dat er zeer veel mensen zijn met een soortgelijk probleem, maar kan nergens een goede oplossing vinden op internet voor dit probleem.

Kan iemand mij de juiste versie van SeasOn Pass geven voor mijn jailbreak?

dank!

westbroek 23-06-11 00:25

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Raar dat er wel veel advertenties over het jailbreaken van iphones op marktplaats ziet en niet van apple tv's. Ben namelijk best bereidt om er voor te betalen.

Geert1976 23-06-11 00:29

ik ben nu 4 pogingen verder en loop steeds tegen hetzelfde probleem als in mijn 1e post aan.... Ook nog eens op internet gezocht, maar kom niks anders tegen dan mensen met exact hetzelfde probleem.

Het is absoluut niet zo easy als her en der word besproken, dat is 1 ding wat zeker is.

Maar ja, nu maar hopen op iemand hier op het forum met Het Gouden Antwoord! ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 juni 2011 om 00:02 ----------

Inmiddels andere JB programma's geprobeerd....ook die werken niet.

Mijn Apple TV 2 is, denk ik, niet te Jailbreaken.

StalenWorm 23-06-11 09:24

bizar, de mijne was met seasonpass op een wip & een flik jailbroken...zal straks in mijn geschiedenis bladeren om te zien of ik de tutorial nog terugvind die ik gebruikte, eerst de kids naar school brengen!!

jap74 23-06-11 12:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door westbroek (Bericht 685683)
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Raar dat er wel veel advertenties over het jailbreaken van iphones op marktplaats ziet en niet van apple tv's. Ben namelijk best bereidt om er voor te betalen.

Same here! En dan hier liefst aan huis. Ik wil XMBC op mijn Apple TV, maar zodra ik een handleiding open sla en lees 'at your own risk' en er vervolgens wordt verwezen naar een SSL (zonder toelichting, alsof het een halfje wit is dat je koopt), haak ik af. Ik heb, geloof ik, redelijk inzicht in iOS en OSX, maar dit gaat me een stap te ver.

westbroek 23-06-11 12:57

Als je het zo hoort, zou je toch denken dat er wel een leuk zakcentje te verdienen is met het jailbreaken van apple tv's. ik ben namelijk best bereid om iemand te betalen als hij me apple tv kan jailbreaken en er Plex op kan installeren.

Geert1976 23-06-11 16:13

Het is mij na ongeveer 23 pogingen inmiddels gelukt om mijn Apple Tv 2 te jailbreaken met SeasOn Pass. Vraag me niet hoe, want volgens mij heb ik 23 keer hetzelfde gedaan, maar tis gelukt.

Nu stap 2: XBMC installeren. Das ook een hels karwei. Diverse malen geprobeerd via de instructies die veel te vinden zijn op het Internet. Dit geprobeerd via Terminal... Maar krijg aan het einde foutmeldingen als dat het pakketje niet is gevonden en dergelijke.

Ook hier ga ik me de komende dagen mee bezig houden. Maar jullie hebben gelijk, je moet behoorlijk wat verstand hebben van computers en programma's. En dan bedoel ik heeeel veel verstand, tis absoluut niet bedoeld voor mensen die maar gemiddeld een uurtje per dag achter de laptop zitten. Meer voor de boys (and girls) die hun compu zien als beste vriend! haha

Bomans 23-06-11 16:51

Als dat allemaal te moeilijk is voor jou, installeer dan nitotv.
Dat is een soort van cydia voor apple tv. Van daaruit kan je gewoon XBMC installeren zonder al die commando's in te voeren.

Geert1976 23-06-11 17:18

hey Bomans! nou....ben trots op mezelf... XBMC is running!! *happy mode-on*

Nu volgende stap: de instellingen zo instellen dat ik films op mijn MacBook Pro kan streamen naar apple tv en dus via XBMC bekijken.... Hoe??? tja, daar ga ik nu eens naar kijken

Geert1976 24-06-11 16:11

deze thread mag wat mij betreft ook op slot.

josje1978 24-06-11 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 (Bericht 685840)
Het is mij na ongeveer 23 pogingen inmiddels gelukt om mijn Apple Tv 2 te jailbreaken met SeasOn Pass. Vraag me niet hoe, want volgens mij heb ik 23 keer hetzelfde gedaan, maar tis gelukt.

Nu stap 2: XBMC installeren. Das ook een hels karwei. Diverse malen geprobeerd via de instructies die veel te vinden zijn op het Internet. Dit geprobeerd via Terminal... Maar krijg aan het einde foutmeldingen als dat het pakketje niet is gevonden en dergelijke.

Ook hier ga ik me de komende dagen mee bezig houden. Maar jullie hebben gelijk, je moet behoorlijk wat verstand hebben van computers en programma's. En dan bedoel ik heeeel veel verstand, tis absoluut niet bedoeld voor mensen die maar gemiddeld een uurtje per dag achter de laptop zitten. Meer voor de boys (and girls) die hun compu zien als beste vriend! haha

Beste Geert ,

het zou juist wel handig zijn als je hier verteld hoe je het gedaan hebt!!
er zitten behoorlijk wat mensen met dit probleem namelijk waaronder ik zelf.

okkitrooi 25-06-11 18:14

He Geert ,
Wil ook wel wijzer worden van je jailbreak!
Zit met het zelde probleem.

spitfire1990 25-06-11 22:04

voor de jailbreak van de laatste firmware 4.2.2 (iOS 4.3) heb ik zelf deze handleiding gebruikt : Link

om XBMC te installeren gebruik ik de Test versies van XBMC (zie deze link voor uitleg daarover)

vervolgens heb ik deze handleiding gevolgd om XBMC te installeren op me Apple TV2

ik hoop dat dit jullie wat duidelijkheid geeft.

Jeffrey

pjdw 29-06-11 17:05

Ik heb een hypothese dat het te maken heeft met de nieuwe versie van iTunes (10.3.1).
Ik heb een oude voor windows gevonden en ga die maar eens op een oude pc zetten en testen.
Of heeft iemand dit al gecheckt . .

mcenet 29-06-11 18:44

na de "restore script failed" moet je itunes manueel laten restoren met gejailbreakte firmware.
Die is namelijk aangemaakt in de hoofddirectory van je user map (uw naam map) door Seas0npass.
Dus ga naar itunes ,ATV aangesloten en klik met control of option= mac ingedrukt houden op restore.
Daarop vraagt Itunes waar de firmw file zit, wijs dit aan in de map uwnaam en ok.
(opgelet als er geen raam opengaat om te selecteren heb je de juiste toetscombinatie dwz control of option=voor mac niet goed gebruikt,ga dan terug!)
Laat restore doen, je ATV is gejailbreaked.

pjdw 30-06-11 17:22

Er schijnt iets te zijn met de servers en daar kom ik helaas na een paar avonden achter. Het ipsw bestand is slechts 110mb groot en het moet +300mb zijn.
Heb via rapidshare iets gevonden. Maar dit slikte seasonpass niet.
Wat een gedoe.

oelen000 30-06-11 21:04

Werkt bij mij ook niet. Blijft hangen op unzippen!! Weet iemand raad??

plindeman 30-06-11 22:20

De download op de Apple server is idd niet correct. Je krijgt een te klein bestand binnen. Ik heb ook via Rapidshare of Megaupload een correcte gevonden en deze met Pwnagetool gejailbreaked
Dat werkt uit de kunst!

mcenet 30-06-11 22:35

Heb de enige en juiste hier geupload, deze heb ik zelf gebruikt is 334,2 mb groot

Download AppleTV2,1_4 3_8F305_Restore ipsw, fast and secure downloading from easy-share.com

pjdw 01-07-11 11:06

Je kunt de IPSW bestanden ook hier downloaden en daar ga ik het mee proberen. Option klik op create . .
Complimenten voor het forum / de site en dank voor de hulp.

oelen000 01-07-11 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pjdw (Bericht 687661)
Je kunt de IPSW bestanden ook hier downloaden en daar ga ik het mee proberen. Option klik op create . .
Complimenten voor het forum / de site en dank voor de hulp.

Link mist ?

mcenet 01-07-11 13:07

Wat mankeert er dan aan de vorige geposte link ?
Link is in orde, laatste firmware en werkt 100%

pjdw 03-07-11 00:15

Ik ben weer een paar avonden bezig geweest. Volgens mij krijg ik me seasonpass nu de goede ipsw binnen. Maar bij de option klik in itunes op de gecreerde ipsw krijg ik op een gegeven moment de foutmelding.
This device isn't eligble for the requested build
De huidige firmware van mijn apple tv is 422. Bij het restore zie ik hetzelfde nummer.
Ook vond ik nog wat trucks die ik via terminal op de Mac heb uitgevoerd.
Maar nog steeds dezelfde foutmelding.
Ik heb ook nog pwnage gebruikt, maar die slikt de ipsw niet.
HELP

pjdw 03-07-11 09:16

Volgens mij is het eindelijk gelukt!!
met sudo /Applications/TextEdit.app/Contents/MacOS/TextEdit /etc/hosts
Zag ik de onderstaande regel nog staan. Geen idee met welke tool dit is toegevoegd
74.208.10.249 gs.apple.com
Maar na het verwijderen ging het herstellen in iTunes goed.
Nu dus XBMC er op of Plex?

mcenet 03-07-11 10:54

heb ze alle 2 gebruikt, XBMC werkt bij mij perfect :)

CJS 08-07-11 23:41

Mijn probleem met de jailbreak van SeasonPass is dat wanneer ik de Apple TV in DFU mode wil zetten, dit absoluut niet lukt!! Ik heb al 100x de menu en play/pauze knop wanneer hij hier om vraagt, tegelijkertijd 7 seconden ingedrukt, maar hij wil maar niet in DFU mode gaan. Iemand hier ervaring mee? En liever uiteraard: hier een oplossing voor?

Lucien1966 09-07-11 01:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CJS (Bericht 689643)
Mijn probleem met de jailbreak van SeasonPass is dat wanneer ik de Apple TV in DFU mode wil zetten, dit absoluut niet lukt!! Ik heb al 100x de menu en play/pauze knop wanneer hij hier om vraagt, tegelijkertijd 7 seconden ingedrukt, maar hij wil maar niet in DFU mode gaan. Iemand hier ervaring mee? En liever uiteraard: hier een oplossing voor?

Ik heb precies hetzelfde probleem

mcenet 09-07-11 09:24

probeer volgende eens;
1. Sluit je Apple TV aan op je Mac met de micro-USB kabel.
2. De knoppen menu + omlaag op de afstandbediening 6 seconden ingedrukt houden totdat de Apple TV herstart. De led op het apparaat gaat snel knipperen.
3. Op het moment dat je Apple TV herstart, menu + play indrukken en ingedrukt blijven houden totdat in iTunes de melding verschijnt dat er een Apple TV in recovery mode is aangetroffen.

Lucien1966 09-07-11 10:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mcenet (Bericht 689687)
probeer volgende eens;
1. Sluit je Apple TV aan op je Mac met de micro-USB kabel.
2. De knoppen menu + omlaag op de afstandbediening 6 seconden ingedrukt houden totdat de Apple TV herstart. De led op het apparaat gaat snel knipperen.
3. Op het moment dat je Apple TV herstart, menu + play indrukken en ingedrukt blijven houden totdat in iTunes de melding verschijnt dat er een Apple TV in recovery mode is aangetroffen.

Dat heb ik ook al meerdere keren geprobeerd, maar ik krijg absoluut geen Apple TV in mijn iTunes te zien..

Ik las op i-net dat het ook vaak aan de micro-USB kabel kan liggen, maar ik heb natuurlijk ook geen zin om 10 verschillende micro-USB kabels te kopen, heeft iemand hier een suggestie voor?? En als het aan de micro-USB kabel ligt, dan zou ik eigenlijk verwachten dat je de ATV2 ook niet zou zien knipperen als die verbonden is met de Mac Pro

mcenet 09-07-11 11:10

En toch zou ik eens met een andere usb kabel proberen, heb je er geen meer liggen van fototoestel of zo? Anders eentje kopen, kost 2 keer niks....
ATV2 kan perfect knipperen als je usb kabel defect is hoor, er zitten 5 draden-kontakten in.. eentje hapert en uw usb werkt niet meer naar behoren.

Lucien1966 09-07-11 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mcenet (Bericht 689694)
En toch zou ik eens met een andere usb kabel proberen, heb je er geen meer liggen van fototoestel of zo? Anders eentje kopen, kost 2 keer niks....
ATV2 kan perfect knipperen als je usb kabel defect is hoor, er zitten 5 draden-kontakten in.. eentje hapert en uw usb werkt niet meer naar behoren.

Ja ik ga het natuurlijk toch wel proberen met een andere kabel, want ik wil natuurlijk toch dat de ATV2 gejailbreakt wordt ;). De kabels van mijn camera's passen niet, want die zijn te groot.

Okay dat wist ik dus niet

Edit met nieuwe micro USB kabel geprobeerd en nu ging het jailbreaken (Seas0npass) als een treintje...
En nu achterhalen hoe ik zo makkelijk mogelijk XMBC erop kan plaatsen ;)

CJS 11-07-11 12:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 (Bericht 689697)
Ja ik ga het natuurlijk toch wel proberen met een andere kabel, want ik wil natuurlijk toch dat de ATV2 gejailbreakt wordt ;). De kabels van mijn camera's passen niet, want die zijn te groot.

Okay dat wist ik dus niet

Edit met nieuwe micro USB kabel geprobeerd en nu ging het jailbreaken (Seas0npass) als een treintje...
En nu achterhalen hoe ik zo makkelijk mogelijk XMBC erop kan plaatsen ;)

Oke goed nieuws in ieder geval!! Bij mij is het nog steeds niet gelukt, heb nu twee verschillende micro-usb kabels gebruikt (eentje die ik nog had liggen van mijn oude telefoon). Ik ga morgen nog maar even een nieuwe kabel kopen. Welke kabel heb jij precies gebruikt als ik vragen mag? nog bepaald merk of iets?
En maakt het daarnaast uit op welke computer je de jailbreak uitvoert? Ik heb zelf een macbook, maar mijn broertje een iMac, zat te denken om het daar op te proberen... of moet de jailbreak uitgevoerd worden op de computer waar ook de iTunes account mee gesynchroniseerd is?

Lucien1966 11-07-11 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CJS (Bericht 690122)
Oke goed nieuws in ieder geval!! Bij mij is het nog steeds niet gelukt, heb nu twee verschillende micro-usb kabels gebruikt (eentje die ik nog had liggen van mijn oude telefoon). Ik ga morgen nog maar even een nieuwe kabel kopen. Welke kabel heb jij precies gebruikt als ik vragen mag? nog bepaald merk of iets?
En maakt het daarnaast uit op welke computer je de jailbreak uitvoert? Ik heb zelf een macbook, maar mijn broertje een iMac, zat te denken om het daar op te proberen... of moet de jailbreak uitgevoerd worden op de computer waar ook de iTunes account mee gesynchroniseerd is?

Ik heb gewoon een micro USB kabel gekocht, die in iedergeval uit 1 stuk bestaat, was ongeveer 7 euro's.

Ik heb de jailbreak uiteindelijk uitgevoerd op mijn Windows pc, maar op mijn macpro lukte het ook gewoon.

Venz 16-07-11 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pjdw (Bericht 688134)
Volgens mij is het eindelijk gelukt!!
met sudo /Applications/TextEdit.app/Contents/MacOS/TextEdit /etc/hosts
Zag ik de onderstaande regel nog staan. Geen idee met welke tool dit is toegevoegd
74.208.10.249 gs.apple.com
Maar na het verwijderen ging het herstellen in iTunes goed.
Nu dus XBMC er op of Plex?

You're the man!!! Na veel gepiel is wat dit dé truc om het werkend te krijgen. Nu nog XBMC zien te installeren :confused:

Thanks!

wedzir 27-07-11 15:39

Ik heb het uiteindelijk draaiend gekregen door alleen de micro usb aangesloten te houden en de andere usb aansluitingen even te verwijderen. Toen was het een fluitje van een cent om in DFU mode te komen. De hele verdere installatie loopt verder als een zonnetje.

levalica 19-09-11 16:28

File gedownload via de link van MCENET krijg bij het restoren code 21, is daar een oplossing voor?.

Leon

levalica 21-09-11 18:18

Had van alles geprobeerd, werkte niet.
Oplossing bij mij:
Alle usb toestanden en zoveel mogelijk progjes uitzetten.
Opnieuw opstarten en dan werkt het.

Leon

peidy 21-09-11 18:47

net een apple tv2 gejailbreaked met snowbreeze v2.7.3, deze zet ook automatisch een soort cydia store erop waarmee je zo xbmc kan downloaden geen getrut met ssh, persoonlijk gebruik ik atv flash black, die is sneller en stabieler.

Abaan 22-09-11 00:51

Ja, ik gebruik ook AtvFlash, zit een jailbreak progamma bij, na jailbreaking AtvFlash progamma downloaden en installeren op AppleTV2, Na installatie kan je uit verschillende progamma's kiezen zoals bv XMBC,Plex,Nito Tv etc etc, ik gebruik zelf hun Media player en kan vanuit de ene kamer via iMac, naar 20 meter verder gelegen slaapkamer streamen zonder problemen en wel iedere Codec ,zonder bufferen en met ondertitel!

damel 23-09-11 15:28

en streamen vanaf een server bv een synology hoe gaat dit.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:33.