//

apple tv 2 jailbreak seasOn pass probleem!

apple tv 2 jailbreak seasOn pass probleem! discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb de Apple TV 2 sinds een week. Ik wil deze nu jailbreaken. Ik heb het nu een keer of 8 geprobeerd...krijg continue melding: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-06-11, 21:45
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard apple tv 2 jailbreak seasOn pass probleem!

Ik heb de Apple TV 2 sinds een week. Ik wil deze nu jailbreaken. Ik heb het nu een keer of 8 geprobeerd...krijg continue melding:
iTunes restore script failed, selecting ISPW folder

Ik heb de laatste versie van iTunes en ook de Apple TV 2.

Ik lees dat er zeer veel mensen zijn met een soortgelijk probleem, maar kan nergens een goede oplossing vinden op internet voor dit probleem.

Kan iemand mij de juiste versie van SeasOn Pass geven voor mijn jailbreak?

dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-06-11, 23:25
westbroek westbroek is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Raar dat er wel veel advertenties over het jailbreaken van iphones op marktplaats ziet en niet van apple tv's. Ben namelijk best bereidt om er voor te betalen.
  #3  
Oud 22-06-11, 23:29
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

ik ben nu 4 pogingen verder en loop steeds tegen hetzelfde probleem als in mijn 1e post aan.... Ook nog eens op internet gezocht, maar kom niks anders tegen dan mensen met exact hetzelfde probleem.

Het is absoluut niet zo easy als her en der word besproken, dat is 1 ding wat zeker is.

Maar ja, nu maar hopen op iemand hier op het forum met Het Gouden Antwoord!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 juni 2011 om 00:02 ----------

Inmiddels andere JB programma's geprobeerd....ook die werken niet.

Mijn Apple TV 2 is, denk ik, niet te Jailbreaken.
  #4  
Oud 23-06-11, 08:24
StalenWorm's schermafbeelding
StalenWorm StalenWorm is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: Westerlo (B)
Berichten: 32
Standaard

bizar, de mijne was met seasonpass op een wip & een flik jailbroken...zal straks in mijn geschiedenis bladeren om te zien of ik de tutorial nog terugvind die ik gebruikte, eerst de kids naar school brengen!!
__________________
iPhone 4s 16 gb  iPhone 4 16gb  Ipad2 16 gb Wi-Fi + 3G  Macbookpro 15" 2,4 Ghz  iMac 21.5" Core i3 3.2 GHz  Apple TV2 
  #5  
Oud 23-06-11, 11:51
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westbroek Bekijk bericht
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Raar dat er wel veel advertenties over het jailbreaken van iphones op marktplaats ziet en niet van apple tv's. Ben namelijk best bereidt om er voor te betalen.
Same here! En dan hier liefst aan huis. Ik wil XMBC op mijn Apple TV, maar zodra ik een handleiding open sla en lees 'at your own risk' en er vervolgens wordt verwezen naar een SSL (zonder toelichting, alsof het een halfje wit is dat je koopt), haak ik af. Ik heb, geloof ik, redelijk inzicht in iOS en OSX, maar dit gaat me een stap te ver.
  #6  
Oud 23-06-11, 11:57
westbroek westbroek is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 14
Standaard

Als je het zo hoort, zou je toch denken dat er wel een leuk zakcentje te verdienen is met het jailbreaken van apple tv's. ik ben namelijk best bereid om iemand te betalen als hij me apple tv kan jailbreaken en er Plex op kan installeren.
  #7  
Oud 23-06-11, 15:13
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

Het is mij na ongeveer 23 pogingen inmiddels gelukt om mijn Apple Tv 2 te jailbreaken met SeasOn Pass. Vraag me niet hoe, want volgens mij heb ik 23 keer hetzelfde gedaan, maar tis gelukt.

Nu stap 2: XBMC installeren. Das ook een hels karwei. Diverse malen geprobeerd via de instructies die veel te vinden zijn op het Internet. Dit geprobeerd via Terminal... Maar krijg aan het einde foutmeldingen als dat het pakketje niet is gevonden en dergelijke.

Ook hier ga ik me de komende dagen mee bezig houden. Maar jullie hebben gelijk, je moet behoorlijk wat verstand hebben van computers en programma's. En dan bedoel ik heeeel veel verstand, tis absoluut niet bedoeld voor mensen die maar gemiddeld een uurtje per dag achter de laptop zitten. Meer voor de boys (and girls) die hun compu zien als beste vriend! haha
  #8  
Oud 23-06-11, 15:51
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Als dat allemaal te moeilijk is voor jou, installeer dan nitotv.
Dat is een soort van cydia voor apple tv. Van daaruit kan je gewoon XBMC installeren zonder al die commando's in te voeren.
  #9  
Oud 23-06-11, 16:18
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

hey Bomans! nou....ben trots op mezelf... XBMC is running!! *happy mode-on*

Nu volgende stap: de instellingen zo instellen dat ik films op mijn MacBook Pro kan streamen naar apple tv en dus via XBMC bekijken.... Hoe??? tja, daar ga ik nu eens naar kijken
  #10  
Oud 24-06-11, 15:11
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

deze thread mag wat mij betreft ook op slot.
  #11  
Oud 24-06-11, 15:40
josje1978 josje1978 is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 1
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert1976 Bekijk bericht
Het is mij na ongeveer 23 pogingen inmiddels gelukt om mijn Apple Tv 2 te jailbreaken met SeasOn Pass. Vraag me niet hoe, want volgens mij heb ik 23 keer hetzelfde gedaan, maar tis gelukt.

Nu stap 2: XBMC installeren. Das ook een hels karwei. Diverse malen geprobeerd via de instructies die veel te vinden zijn op het Internet. Dit geprobeerd via Terminal... Maar krijg aan het einde foutmeldingen als dat het pakketje niet is gevonden en dergelijke.

Ook hier ga ik me de komende dagen mee bezig houden. Maar jullie hebben gelijk, je moet behoorlijk wat verstand hebben van computers en programma's. En dan bedoel ik heeeel veel verstand, tis absoluut niet bedoeld voor mensen die maar gemiddeld een uurtje per dag achter de laptop zitten. Meer voor de boys (and girls) die hun compu zien als beste vriend! haha
Beste Geert ,

het zou juist wel handig zijn als je hier verteld hoe je het gedaan hebt!!
er zitten behoorlijk wat mensen met dit probleem namelijk waaronder ik zelf.
  #12  
Oud 25-06-11, 17:14
okkitrooi okkitrooi is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 1
Standaard

He Geert ,
Wil ook wel wijzer worden van je jailbreak!
Zit met het zelde probleem.
  #13  
Oud 25-06-11, 21:04
spitfire1990 spitfire1990 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Zuid-Scharwoude
Berichten: 81
Standaard

voor de jailbreak van de laatste firmware 4.2.2 (iOS 4.3) heb ik zelf deze handleiding gebruikt : Link

om XBMC te installeren gebruik ik de Test versies van XBMC (zie deze link voor uitleg daarover)

vervolgens heb ik deze handleiding gevolgd om XBMC te installeren op me Apple TV2

ik hoop dat dit jullie wat duidelijkheid geeft.

Jeffrey
__________________
Macbook Unibody 13,3", iPhone 3GS Black 32GB , iPad 64 Gb Wi-Fi , 2X Apple TV2, iPhone 4s 16GB White, The New iPad 32GB White
  #14  
Oud 29-06-11, 16:05
pjdw pjdw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 27
Standaard

Ik heb een hypothese dat het te maken heeft met de nieuwe versie van iTunes (10.3.1).
Ik heb een oude voor windows gevonden en ga die maar eens op een oude pc zetten en testen.
Of heeft iemand dit al gecheckt . .
  #15  
Oud 29-06-11, 17:44
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard

na de "restore script failed" moet je itunes manueel laten restoren met gejailbreakte firmware.
Die is namelijk aangemaakt in de hoofddirectory van je user map (uw naam map) door Seas0npass.
Dus ga naar itunes ,ATV aangesloten en klik met control of option= mac ingedrukt houden op restore.
Daarop vraagt Itunes waar de firmw file zit, wijs dit aan in de map uwnaam en ok.
(opgelet als er geen raam opengaat om te selecteren heb je de juiste toetscombinatie dwz control of option=voor mac niet goed gebruikt,ga dan terug!)
Laat restore doen, je ATV is gejailbreaked.
  #16  
Oud 30-06-11, 16:22
pjdw pjdw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 27
Standaard

Er schijnt iets te zijn met de servers en daar kom ik helaas na een paar avonden achter. Het ipsw bestand is slechts 110mb groot en het moet +300mb zijn.
Heb via rapidshare iets gevonden. Maar dit slikte seasonpass niet.
Wat een gedoe.
  #17  
Oud 30-06-11, 20:04
oelen000 oelen000 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Standaard

Werkt bij mij ook niet. Blijft hangen op unzippen!! Weet iemand raad??
  #18  
Oud 30-06-11, 21:20
plindeman plindeman is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Elst GLD
Berichten: 26
Standaard

De download op de Apple server is idd niet correct. Je krijgt een te klein bestand binnen. Ik heb ook via Rapidshare of Megaupload een correcte gevonden en deze met Pwnagetool gejailbreaked
Dat werkt uit de kunst!
  #19  
Oud 30-06-11, 21:35
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard

Heb de enige en juiste hier geupload, deze heb ik zelf gebruikt is 334,2 mb groot

Download AppleTV2,1_4 3_8F305_Restore ipsw, fast and secure downloading from easy-share.com
  #20  
Oud 01-07-11, 10:06
pjdw pjdw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 27
Standaard

Je kunt de IPSW bestanden ook hier downloaden en daar ga ik het mee proberen. Option klik op create . .
Complimenten voor het forum / de site en dank voor de hulp.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Android Lock XT: Pass vergeten iWiefring Jailbreak apps en thema's 18 17-05-11 20:01
Locatie foppen? (NBA League pass) Rimshaker iPhone Apps 6 17-01-10 19:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:22.