//

atv2, plex, updaten, xbmc, iso...???

atv2, plex, updaten, xbmc, iso...??? discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond... Ik be ondertussen al 2 weken bezig om e.e.a. werkend te krijgen maar op de 1 of andere manier lukt het niet. Wellicht heeft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-07-11, 21:51
choke choke is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard atv2, plex, updaten, xbmc, iso...???

Goedenavond...

Ik be ondertussen al 2 weken bezig om e.e.a. werkend te krijgen maar op de 1 of andere manier lukt het niet. Wellicht heeft iemand een idee. Het volgende is de situatie:

- ik heb een ATV2 4.1.1 bekabeld aangesloten op het netwerk
- XBMC geinstalleerd
- Plex geinstalleerd
- Ik heb een WD MybookWorld Edition II

Ik heb meer dan 200 dvd's die omgezet worden op de NAS.

als 1e had ik het volgende gedaan:
- De dvd's, met dvd shrink er iso's van gemaakt. Deze op de NAS gezet en vervolgens geprobeerd af te spelen met XBMC. Dit werkte alleen niet goed, XBMC bleef maar bufferen of startte de film niet eens op

als 2e:
- Toen heb ik de films omgezet naar AVI en MP4. (met aac3 audio stream) En deze weer met XBMC geprobeerd af te spelen. Nog steeds blijft hij continu bufferen terwijl de films nu nog maar 1 gb zijn ongeveer

als 3e:
- plex geinstalleerd op zowel mijn macbook als de ATV2.(via NitoTV en dus niet via ssh etc) Hier laat hij ook weer keurig netjes de films zien, maar zodra komt er een soort groot doorzichtig zwart vierkant over de film heen en gebeurt er niks.

Nu de vragen waar wellicht iemand mij mee kan helpen:
- Moet je macbook altijd aan staan om met plex films af te spelen van de NAS? (zo ja dan is dit geen optie, omdat mijn vrouw ook vaak films wilt kijken als ik er niet ben met mijn macbook)

- Hoe krijg ik het wel werkend zodat ik mijn filmcollectie kan afspelen op mijn ATV2?

- Is het verstandig om mijn ATV2 te updaten naar de nieuwste firmware en is deze dan te jailbreaken? ik heb geen idee wat de laatste fm voor ATV2 is en of deze nog te jb'en is.

Ik kom er niet meer uit en zit nu echt met mijn handen in het haar wat nu te doen.

als er iemand is die mij kan helpen? Thanx a lot!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-07-11, 22:47
erikkert erikkert is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 12
Standaard Probeer Firecore ATV Flash

Laatste versie ondersteunt:

Version History - aTV Flash (black) | FireCore
  #3  
Oud 24-07-11, 22:53
choke choke is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Is dat de "normale" mediaplayer die je dan in het hoofdmenu ziet staan?
  #4  
Oud 24-07-11, 22:53
erikkert erikkert is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 12
Standaard ATV Flash

Ik heb je mail nog een keer goed gelezen (ik zit hier aan een rood wijntje). Ik denk dat je ATV flash serieus moet overwegen. Ik heb hier NAS-files perfect draaiende via XBMC for ATV Flash op 4.1.1. (zowel .avi's and M4V als MPG4 files. Alleen DTS 5.1 werkt bij mij niet, maar het schijnt dat als je JB op 4.2 dat DTS wel werkt. de mediaplayer van ATV flash pakt bij mij onder iOS 4.1.1 for Apple TV om de een of andere reden niet alle files, maar XBMC pakt alles.
Ik heb het niet bekabeld (gaat lastig hier bij mij thuis ivm indeling pand) maar via N-router gaat het streamen van video helemaal prima. ATV Flash was voor mij de meest eenvoudige manier om de Jailbreaken.
  #5  
Oud 24-07-11, 22:57
choke choke is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikkert Bekijk bericht
Ik heb je mail nog een keer goed gelezen (ik zit hier aan een rood wijntje). Ik denk dat je ATV flash serieus moet overwegen. Ik heb hier NAS-files perfect draaiende via XBMC for ATV Flash op 4.1.1. (zowel .avi's and M4V als MPG4 files. Alleen DTS 5.1 werkt bij mij niet, maar het schijnt dat als je JB op 4.2 dat DTS wel werkt. de mediaplayer van ATV flash pakt bij mij onder iOS 4.1.1 for Apple TV om de een of andere reden niet alle files, maar XBMC pakt alles.
Ik heb het niet bekabeld (gaat lastig hier bij mij thuis ivm indeling pand) maar via N-router gaat het streamen van video helemaal prima. ATV Flash was voor mij de meest eenvoudige manier om de Jailbreaken.
Sorry, maar ik snap je antwoord niet helemaal. Ik heb de ATV2 gejb'd en daarna ook de ATV2 geflashed.
XBMC draait erop
Plex draait er op

Daarnaast heb ik nu net de "mediaplayer" onder "maintenance-> extra's" erop gezet. (Die stond nog niet geinstalleerd)
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
XBMC verwijderen en veranderen in PLEX Geert1976 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 29-06-11 10:23
Apple TV: Jailbreak ATV2 mathphone Jailbreak 3 25-05-11 18:03
Plex via Ipad en hdmi kabel naar tv hetzelfde als Plex op een Apple TV 2 met JB? Mischa84 iPad Apps 0 23-04-11 20:36
3g naar iso 4 rietje74 Jailbreak apps en thema's 6 25-07-10 16:35
iso 4.0 nu geen internet meer flexuss Overige providers Nederland 2 30-06-10 21:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:54.