iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   ATV2 niet meer te herstellen (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/97881-atv2-niet-meer-herstellen.html)

iChill 22-08-11 19:39

ATV2 niet meer te herstellen
 
Ik heb een groooooooot probleem (denk ik:confused:)

Ik heb mijn ATV2 geprobeert te jailbreaken met Seas0nPass, en dat is niet helemaal lekker gegaan.
Uiteindelijk heb ik hem geupdate naar 4.3 maar daar was toen nog geen jaibreak voor.
Vervolgens niets aan de hand, behalve dat hij niet gejailbreakt was.
Maar...
Toen de nieuwe Seas0nPass jailbreak voor 4.3 uit kwam wou ik hem weer jailbreaken. Maar ik kwam er achter dat ik mijn ATV2 niet meer kan herstellen.
Niet naar de jailbreak file, maar ook niet naar de officiele apple firmware en ook niet naar een ipsw die ik hier heb gedownload.
Ik krijg de meest uiteenlopende foutmeldingen ik geloof dat ik alles al wel een keertje gezien heb (9, 10, 14, 1600, 1601, 1602, 1648, 0xE8000065 je kan t zo gek nie bedenken).

Het punt is nu dus dat ik echt alles heb geprobeert om de ATV2 te herstellen naar de originele 4.3 of de jailbreak maar dat niets werkt.
Ook verschillende computers geprobeerd enz enz.
Nu kan ik mijn ATV2 niet meer gebruiken want als ik hem op de tv aansluit zie ik het connect to itunes scherm.

WIE O WIE KAN MIJ REDDEN????!!!:eek:

deKevster 22-08-11 20:24

Is wel een uitleg voor de iPhone, maar ik denk dat als je de stappen volgt, dat je het dan wel kan fixen. Fix Error 3194 from iTunes during iPhone restore

iChill 22-08-11 21:43

Ow ja die methode heb ik ook idd al een keer geprobeerd.
Maar die melding hing volgens mij samen met tiny umbrella ofzo want die had ik op mijn laptop. Op mijn desktop heb ik nooit tiny umbrella geinstalleerd en dus ook nooit de 3194 melding gehad. TOTDAT ik net even die code in het hosts bestand zette, toen kreeg ik namelijk WEL de 3194 error... ook geen succes dus :(

bokse001 29-08-11 08:50

Probeer eens met een vers geinstalleerde PC (of een pc waar nog geen itunes op heeft gestaan). Ook zou je eerst nog in je hosts file kunnen kijken of er niet nog oude entries instaan.

Ook kun je nog proberen de apple tv eerst in dfu mode te zetten en dan te herstellen. zie ook (Een Apple TV (2G) in DFU mode plaatsen | Appletips)

iChill 29-08-11 10:29

Dank voor je reactie Bokse.
Dat heb ik inderdaad ook allemaal al geprobeerd.
Het werd mij uiteindelijk toch een beetje te hopeloos, dus nu heb ik mijn ATV2 naar de Apple store gebracht. Ben benieuwd of zij er iets mee kunnen...

iChill 31-08-11 21:46

Oke na heel veel pielen ben ik er achter, het lag inderdaad dus gewoon aan de usb kabel. Was slechte kwaliteit, had hem van eBay.
Nu heb ik er een van goeie kwaliteit, maar ik zit nog steeds met een hoop vraagtekens...

De jailbreak was nu succesvol (op de computer) alles ging zoals het moest.
Maar zodra ik mijn ATV2 aansluit op de tv, zie ik helemaal geen nieuwe menu's...
Ik zie alleen maar: Internet, Computer en Settings.
Hoe weet ik nou of de jailbreak gelukt is?

Ik heb al geprobeerd via Putty XBMC te installeren, maar dat ging ook niet helemaal lekker. Ik kon namelijk geen wachtwoord invoeren (dan zag je gewoon niks) en daar gaf ie steeds een wrong password mededeling.

Jeetje dat jailbreaken doe je niet even fluitend met 11 vingers in je neus...
Wie helpt mij verder?:o

iChill 01-09-11 11:45

Ow ik heb ontdekt dat het klopt dat je na de jailbreak met software 4.3 geen verandering ziet in je ATV2. Je moet dus inderdaad eerst Nito TV installeren via Putty (in windows). Maar nou zit ik nog steeds met het volgende probleem waar ik ook weer niets over kan vinden...

Als ik via Putty verbinding maak met mijn ATV2 en ik voer het password in, krijg ik de mededeling: Acces denied

Iemand enig idee wat het probleem is?
Als wachtwoord heb ik gewoon alpine gebruikt.

iChill 02-09-11 19:26

Probleem opgelost!!!!!!!!
Ik had gewoon een slechte tutorial.
Nou ja, meerdere slechte tuts!

Maar deze heeft me uiteindelijk gered:
SSH on Windows Using PuTTy For Apple TV 2, How To - YouTube

Top vent dit! Hoewel hij wel een kutstem heeft haha

soccerdj 05-09-11 13:43

SHH via ATV2 lukt niet
 
@iChill, ik had ook hetzelfde probleem en zit NOG steeds met hetzelfde probleem. IK krijg via SHH vanuit Putty nog steeds de foutmelding 'Network Error Connection Refused'.

Ik heb het idee dat of de jailbreak niet actief is. Ik benieuwd hoe jij het had opgelost. Ik kan remote gewoon de ATV2 bereik op IPadres maar ik kan met geen mogelijkheid een SHH verbidnding krijgen. Ook niet als ik Putty als administrator gebruik. Ik werk wel vaker met Linux en Putty maar ik krijg toch echt geen connectie om die ATV2 te voorzien van XBMC.

Ik heb 4.3 op mijn AppleTv2, iTunes 10.4 en de laatste Seasonpass.

HELLUP!

Gr.Angelo

iChill 05-09-11 14:29

Hoi Angelo
Bij mij was t probleem iets anders, omdat ik niet op de juiste manier verbinding maakte met de ATV2. Ik kreeg als melding 'access denied'. Maar je kan het beste inderdaad even alles nagaan. Is de jailbreak succesvol verlopen? Heb je een firewall die stoort? Welke windows heb je?
Ik heb putty ingesteld op automatisch als administrator uitvoeren, en met compatbiliteitsmodus op win xp sp2. Dat kan je instellen via:
Rechtermuis op putty -> eigenschappen -> tabblad 'compatibiliteit'.

Hoop dat je er wat aan hebt :)

soccerdj 05-09-11 15:38

Zoals ik zag via de Seasonpass melding zou het goed verlopen zijn. Net als jou zag ik natuurlijk niks op het menu of de jailbreak succesvol uitgevoerd is op je AppleTVscherm menu oid. Ik zie ook meerdere beschrijvingen icm. Seasonpass wat verwarrend is. De één zegt je moet wel na de jailbreak je voeding ontkoppelen en daarna weer koppelen met de menu+play knop 7 sec. ingedrukt houden...de ander niet.
Het komt er op neer dat ik niet een SSHsessie op kan zetten met Putty. Misschien dat de jailbreak alsnog niet gelukt is en er ook geen software opstaat om die shh sessie op te starten mss. ???

Bij deze ik ben tot in de nachtelijke uren bezig geweest met de jailbreak en XBMC installatie. En het is gelukt...ik heb het 3x opnieuw gedaan ,dezelfde procedure gevolgd en uiteindelijk werkte het. Ik ben wss. bij de 2e jailbreak te ongeuldig geweest om via Putty op de prompt te komen en een reply terugkreeg van de ATV2. Bij de 3e keer was ik dus geduldiger en kon ik via de prompt inloggen en werkte alles om XBMC af te installeren hetzij updaten.

Slot kan er op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:41.