iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Apple TV2 kopen maar jailbreak wel mogelijk? (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/99482-apple-tv2-kopen-maar-jailbreak-mogelijk.html)

stefaaaan 25-09-11 17:53

Apple TV2 kopen maar jailbreak wel mogelijk?
 
Hallo,

Ik wil graag een Apple TV 2 gaan kopen maar als ik hem nieuw in de winkel koop, is hij dan wel te jailbreaken (i.v.m. firmware versies?)

Wat ik uit het forum jailbreak begreep is dat de Apple TV2 met iOS 4.3.4 of 4.3.5 er nog geen jailbreak is.

Alvast bedankt voor jullie hulp

goofy17 25-09-11 19:35

Eergisteren nog met seasonpas nieuw gekochte ATV met succes uit zijn ketens verlost.....

stefaaaan 25-09-11 23:20

Welke firmware? Is elke Apple TV2 dus toch te jailbreaken?

alvani 26-09-11 07:25

Bij de Apple TV loopt de nummering van de firmware iets anders dan de andere iOS apparaten.
4.3 (8F455) is de nieuwste Apple TV firmware en is gewoon untethered te jailbreaken. Op deze site staat meer info.

goofy17 26-09-11 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefaaaan (Bericht 708093)
Welke firmware? Is elke Apple TV2 dus toch te jailbreaken?


Het was de nieuwste firmware.....;)

peterksr 09-10-11 13:56

goede middag,

nu heb ik volgens mij met seas0npass de jailbreak uitgevoerd dacht ik maar nu zie ik nog het gewone menu van de apple tv op mijn tv veschijnen klopt dat ?
en als ik versie nummer van de ios opvraag krijg ik 4.3(2557) en dat klopt volgens mij niet.
maar het gekke is dat seas0npass volledig doorlopen is incl de automatische software update van itunes dus ik begrijp het niet helemaal.
heb ik nu wel of niet gejailbreakt want ik kan ook geen cydia vinden.
wie o wie maakt mij het eens duidelijk ?

gr peter

goofy17 09-10-11 14:41

Inclusief de automatische update van Itunes snap ik niet. Bij mij geen automatische update na jailbreak enkele weken geleden....(Daarna natuurlijk uitgeschakeld)
Misschien stond de laatste software er niet op voor de jailbreak?

In ieder geval nooit meer via Itunes updaten, want dan is je jailbreak weg en moet je weer opnieuw jailbreaken.......

damel 09-10-11 15:05

Hey peterksr

na het jailbreaken met seasonpas zal je na het aansluiten op de tv niet veel merken aan de apple tv 2, met seasonpas krijg je ook geen cydia op je apple tv 2.

wat je nog zo kunnen installeren is nitrotv,xbmc,of plex het ligt er net aan wat je wil doen ik zelf heb atv flash er op gezet daar zit alles in kijk maar eens op youtube.

peterksr 09-10-11 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door damel (Bericht 711444)
Hey peterksr

na het jailbreaken met seasonpas zal je na het aansluiten op de tv niet veel merken aan de apple tv 2, met seasonpas krijg je ook geen cydia op je apple tv 2.

wat je nog zo kunnen installeren is nitrotv,xbmc,of plex het ligt er net aan wat je wil doen ik zelf heb atv flash er op gezet daar zit alles in kijk maar eens op youtube.

Dank je voor je antwoord maar hoe krijg je dan b.v xbmc geinstaleerd ?

Gr. Peter

King1987 09-10-11 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterksr (Bericht 711462)
Dank je voor je antwoord maar hoe krijg je dan b.v xbmc geinstaleerd ?

Gr. Peter

Wijst zich vanzelf uit met aTV Flash Black (betaalde software maar een aanrader!)

peterksr 09-10-11 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 711464)
Wijst zich vanzelf uit met aTV Flash Black (betaalde software maar een aanrader!)

En hoe instaleer je dat dan ?

Ik heb je een pm gestuurd

King1987 09-10-11 16:10

Heel simpel, aTV Flash kopen en dan dat programma laten draaien. Zoals gezegd, wijst zich helemaal vanzelf uit. Kind kan de was doen. :-)

peterksr 09-10-11 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 711472)
Heel simpel, aTV Flash kopen en dan dat programma laten draaien. Zoals gezegd, wijst zich helemaal vanzelf uit. Kind kan de was doen. :-)

maar moet hij dan dus wel gejailbreakt zijn ?
wat mij dus gewoon niet lukt zou het aan de ios liggen ik heb nu 4.3(2557) er op staan

gr peter

King1987 09-10-11 17:06

Ja, dat doe je met seasonpass

Prime 09-10-11 21:55

Gewoon met Seasonpass jailbreaken...daarna via SSH zoals Cyberduck NitoTV installeren.

Je kunt dan vanuit Nito dan weer XBMC o.a. installeren.

peterksr 10-10-11 10:27

nou dat jailbreaken lukt dus nog steeds niet.
zou het misschien in het kabeltje liggen maar aan de andere kant als ik contact maak met itunes dan ziet hij daarin wel de apple tv2 wel.
maar als ik tinyumbrella open om de ios op te slaan gaat dat weer niet en als ik de volledige procedure volg van seas0npass dan krijg ik bij de laatste phase niet via itunes de bewerkte ipsw file in de apple tv geplaats en blijft er de zelfde versie in staan als dat er stond.
en deze versie is zoals eerder vermeld 4.3(2557) dit zie als ik de apple tv aansluit op de tv.

gr peter


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:36.