iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 4e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f181/apple-tv-4e-generatie/)
-   -   Welke versie; wat is wijsheid... (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f181/apple-tv-4e-generatie/167353-welke-versie-wijsheid.html)

iPhoneAlot 17-09-15 20:11

Welke versie; wat is wijsheid...
 
Een belangrijk deel van de demo op het Apple Event betrof de handige aansturing via Siri. Die versie krijgen wij niet.
Wat te doen: in het VK bestellen, of gewoon de NL-versie? (En wachten tot wij die functionaliteit ook krijgen.)

Guest-20180925190238 17-09-15 20:16

Ik koop gewoon de B, SK, CH, RU of CZ versie en stel het ding gewoon in het Duits, Frans of Engels in. Siri probleem opgelost (analoog aan CarPlay).

XIII 17-09-15 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1005930)
Een belangrijk deel van de demo op het Apple Event betrof de handige aansturing via Siri. Die versie krijgen wij niet.
Wat te doen: in het VK bestellen, of gewoon de NL-versie? (En wachten tot wij die functionaliteit ook krijgen.)

Je suggereert dat de hardware verschillend is, maar de verschillen zitten toch puur in de software?

(iCulture dacht eerst dat er wel verschillende afstandsbedieningen waren, maar heeft dat later gecorrigeerd)

iPhoneAlot 18-09-15 12:10

Nee, ik weet dat het software betreft. Ik overweeg om een UK-versie te bestellen en alles dan maar in het Engels te houden.
Wat ik niet weet, of ik daarbij tegen problemen aanloop met accounts (Netflix, Amazon Prime, HBO, enz.).

Guest-20180925190238 18-09-15 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1005946)
...maar de verschillen zitten toch puur in de software?

Waar in de software zouden die verschillen dan zitten? Afgezien van de taal instellingen. Er is maar één firmware versie voor de Apple TV 4:

http://www.imgdumper.nl/uploads8/55f...t_12.14.11.jpg

XIII 18-09-15 13:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1006012)
Waar in de software zouden die verschillen dan zitten? Afgezien van de taal instellingen.

Dat verwacht ik inderdaad ook: enkele stukken code die conditioneel worden uitgevoerd op basis van taal/regio instelling.

Mijn formulering was dus onhandig: ik bedoelde dat de software het verschil maakt (maar niet verschillend hoeft te zijn).

Vooral om aan te geven dat je volgens mij geen UK model hoeft te kopen om Siri toch al te kunnen gebruiken. Scheelt je ook weer een verloopstekker...

iPhoneAlot 18-09-15 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 1006024)
?... Scheelt je ook weer een verloopstekker...

Nee jôh, alle kabels blijven liggen; Atv3 eruit, Atv4 erin. :)
De Atv3 is een mooie onderzetter voor onder m'n Canary Camera...

Guest-20170917003111 22-09-15 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1006012)
Waar in de software zouden die verschillen dan zitten? Afgezien van de taal instellingen. Er is maar één firmware versie voor de Apple TV 4:

http://www.imgdumper.nl/uploads8/55f...t_12.14.11.jpg

Er zou nog een verschil in de firmware van de remote kunnen zitten. Die heeft immers een lightning connector, dus kan in principe achteraf via PC of Mac geüpdatet worden. Maar heel waarschijnlijk is dat niet, het geeft Apple alleen maar extra logistieke complicaties zonder dat het enige besparing oplevert.

Waarschijnlijkste lijkt mij dat Siri botweg 'geen gehoor' geeft als je met een niet ondersteunde land/taal instelling 'm probeert te activeren. Naar verluidt moet je net ff iets anders met dezelfde knop doen voor Siri (vasthouden) dan voor de zoekfunctie (simpelweg kort indrukken). Dikke kans dat de zoekfunctie ook gewoon gaat werken in GB, DE, US etc. En dat op termijn de Siri functie 'vanzelf' ook elders gaat werken, na een tvOS update. Of misschien zelfs wel zonder dat laatste, in principe kan het onderscheid volledig aan de Siri serverkant neergelegd worden...

Guest-20180925190238 23-09-15 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20170917003111 (Bericht 1006614)
Die heeft immers een lightning connector, dus kan in principe achteraf via PC of Mac geüpdatet worden.

Dat "principe" gaat niet werken want die Lightning connector is alleen maar verbonden met het accuutje (om dat dingetje op te laden).

Guest-20170917003111 23-09-15 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1006758)
Dat "principe" gaat niet werken want die Lightning connector is alleen maar verbonden met het accuutje (om dat dingetje op te laden).

Nou, dat is nog maar de vraag. Op de 'autopsie' (teardown) van iFixit kun je zien dat van de lightning connector/accu combi een opmerkelijk brede kabel naar de rest van de remote gaat, met erg veel aansluitpuntjes om alleen maar een voedingsspanning + en - door te geven. Maar twee minder dan de connector zelf, die bovendien veel signalen op twee contacten zet. En (daardoor) effectief maar 2 paar datalijntjes heeft...

Bovendien blijkt die remote daar ook bluetooth te hebben, en dat kun je ook gebruiken voor firmware updates (denk aan het bluetooth keyboard waarvoor die mogelijkheid al gebruikt is).

Maar zoals gezegd lijkt het mij niet zo heel waarschijnlijk dat Apple nu twee versies van die firmware in omloop gaat brengen, het is imho meer een hypothetische mogelijkheid :-)

Guest-20180925190238 23-09-15 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20170917003111 (Bericht 1006770)
...met erg veel aansluitpuntjes om alleen maar een voedingsspanning + en - door te geven. Maar twee minder dan de connector zelf...

Om een Lithium-Polymer (of Lithium-Ferrum) cel op te laden is er meer nodig dan een + en -.

Dat gezegd zijnde. Ik ga het hier bij laten want dit wordt een pseudo-intellectueel gebazel over het geslacht van de engelen. Succes verder. :)

Ashcat 20-10-15 16:18

Vervangen Atv
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot (Bericht 1006037)
Nee jôh, alle kabels blijven liggen; Atv3 eruit, Atv4 erin. :)
De Atv3 is een mooie onderzetter voor onder m'n Canary Camera...

Dat was mijn idee ook, alle kabels laten zitten want die zijn bij mij "verborgen" en dan de Atv 2 omruilen voor de Atv4. Hoop wel dat de B&O tv (BeoLab) het dan softwarematig allemaal trekt.
Iemand enig idee of dit ook zo werkt?

iPhoneAlot 20-10-15 16:25

Ik moet alleen een list verzinnen voor de optische connector die vervallen is. Zal nu alles via HDMI moeten laten lopen. Enige hoofdbrekens, maar daar kom ik wel uit.

milan13 20-10-15 20:34

Denk dat ik m gewoon uit USA laat komen of m zelf meeneem uit USA.
Prijs voor een 32GB is $ 149, en daar hoef je ook geen invoerrechten over te betalen:d


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:15.