iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 4e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f181/apple-tv-4e-generatie/)
-   -   Remote app iPhone (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f181/apple-tv-4e-generatie/168815-remote-app-iphone.html)

oelen000 30-10-15 22:01

Remote app iPhone
 
Ligt het aan mij of is er geen manier om je remote app op je iPhone te koppelen aan je Apple tv v4?
Delen is ingeschakeld maar komt niet in de lijst.
Hetzelfde geldt voor de Apple watch, hoe krijg ik deze gekoppeld aan de Apple tv v4

gerhoogendoorn 30-10-15 22:07

Tot mijn verrassing werkt de afstandsbediening van mijn Samsung TV ook met de Apple TV 4.

Goldwing1973 30-10-15 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oelen000 (Bericht 1011288)
Ligt het aan mij of is er geen manier om je remote app op je iPhone te koppelen aan je Apple tv v4?
Delen is ingeschakeld maar komt niet in de lijst.
Hetzelfde geldt voor de Apple watch, hoe krijg ik deze gekoppeld aan de Apple tv v4

De App is blijkbaar nog niet bijgewerkt door Apple.
Als je de omschrijving leest staat er duidelijk "Voor Apple TV 3e generatie of eerder"
En, de laatste bijwerking van de App is op 21 April 2015 geweest.

puccini 30-10-15 23:33

de Remote app op de iPhone gaat niet werken met de ATV4 m.a.w. passwords invullen wordt een disaster !
https://discussions.apple.com/thread/7313154

Goldwing1973 31-10-15 11:35

Daar zal ongetwijfeld nog wel een update voor komen.
Hoe wil je anders multiplayer games spelen op de ATV4?
2e remote koppelen kan niet, de bedoeling was dat je je iDevice als 2e en 3e controller zou gebruiken.

puccini 31-10-15 12:25

Goldwing1973

Ik hoop het je hopen, maar ik heb er een hard hoofd in, want waarom is er niet meteen een update gekomen voor de ATV4 ?

oelen000 31-10-15 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldwing1973 (Bericht 1011304)
Daar zal ongetwijfeld nog wel een update voor komen.
Hoe wil je anders multiplayer games spelen op de ATV4?
2e remote koppelen kan niet, de bedoeling was dat je je iDevice als 2e en 3e controller zou gebruiken.

Net Apple aan de lijn gehad hierover. grote 'grap' is dat ze zeggen dat het niet in de planning ligt dat dit er gaat komen. Wat mij stug lijkt want ook mijn apple watch werkt nu niet met de ATV 4. Ze slaan de plank hier enigszins mis vind ik.

puccini 31-10-15 12:58

@oelen000

Nou dan gaat de ATV4 heel erg snel retour als er geen remote app komt, en ik denk met mij vele anderen.

Jepe 31-10-15 13:26

Dat is toch wel een hele teleurstelling dat je met de iPhone de Apple tv niet kan bedienen. Tekst invullen moet dus met de afstandsbediening, wat lastig. Dat kan toch niet de bedoeling zijn???

Goldwing1973 31-10-15 14:45

Bediening met iPhone of iPad zou er al moeten zijn.
Tijdens de Apple Special Event van September deden ze een demonstratie van Crossy Road en daar vertelde ze dat "everyone with a iPad or iPhone can easily jump in"
Apple Events - Special Event September 2015 - Apple
Beginnen te kijken op 1:09:00

Ben nu aan het bellen met Apple om hier duidelijkheid over te krijgen.

EDIT:

Na bijna een uur met Apple aan de lijn gehangen te hebben is er nog geen antwoord.
Omdat ik als voorbeeld Crossy Roads genoemd heb gaan ze contact opnemen met de ontwikkelaar om te vragen hoe ze de multiplayer -zoals in de Apple Special Event September 2015 gedemonstreerd werd- gedaan hebben.
Wordt vervolgd.

Corch 01-11-15 14:39

Wazig gedoe allemaal. Maar goed, dit zijn early adopters problemen.

Wat me wel opvalt is dat een tweede siri remote kopen geen zin heeft en dat juist je iDevice gebruikt kon worden als tweede remote wanneer je met meerdere personen wilde gamen. Dat gaat nu dus ook niet op....

Jepe 01-11-15 16:26

Apple TV4 2 dagen in huis en wat weten we nu al????
 
Apple TV4 nu 2 dagen in huis en wat weten we nu al wat er allemaal niet kan?

* iPhone app remote werkt niet. Dus tekstinvoer gaat heel omslachtig, bedienen van de TV4 moet met de afstandsbediening.
* iPhone foto's werkt maar half. Geen video's afspelen, zou wel moeten kunnen. Laatste foto's worden aan het eind van de reeks geplaatst en ook niet in de map Activiteit.

En maar zoeken waarom de dingen niet werken, wat een tijdsverspilling!

Dat kan Apple toch wel bekend maken?

Nu al spijt van de aankoop!!!!

Goldwing1973 01-11-15 19:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jepe (Bericht 1011389)
Nu al spijt van de aankoop!!!!

Je kan 'm binnen 14 dagen terug brengen.
En dat zit ik ook serieus te overwegen.
Waarom?

* Multiplayer werkt niet zoals op de Atv4 demonstratie.
* nog geen Apps om films vanaf NAS te streamen.
* meerwaarde van de App store op de Atv4 tegen de Atv2 met j/b is minimaal

als VLC of Infuse binnen 10 dagen niet goedgekeurd wordt gaat hij zeer waarschijnlijk retour en wacht ik wel of en tot Infuse of VLC wel goedgekeurd wordt.

Corch 01-11-15 20:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldwing1973 (Bericht 1011404)
als VLC of Infuse binnen 10 dagen niet goedgekeurd wordt gaat hij zeer waarschijnlijk retour en wacht ik wel of en tot Infuse of VLC wel goedgekeurd wordt.

Ik weet niet of die twee developers hun app überhaupt al gereed hebben. Kan best dat dat nog wat langer gaat duren. Ik verwacht in ieder geval van wel.

Die apps komen wel, maar wanneer is altijd een beetje de vraag.

Goldwing1973 01-11-15 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Corch (Bericht 1011411)
Ik weet niet of die twee developers hun app überhaupt al gereed hebben. Kan best dat dat nog wat langer gaat duren. Ik verwacht in ieder geval van wel.

Die apps komen wel, maar wanneer is altijd een beetje de vraag.

VLC ligt ter goedkeuring al een paar dagen bij Apple.
Dit weet ik omdat de developer dit heeft verteld op het forum van VLC.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:04.