iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 4e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f181/apple-tv-4e-generatie/)
-   -   Gamecontroller als Nimbus, voor- en nadelen (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f181/apple-tv-4e-generatie/168960-gamecontroller-nimbus-voor-nadelen.html)

Guest-20170917003111 05-11-15 14:15

Gamecontroller als Nimbus, voor- en nadelen
 
Apple promoot de Steelseries Nimbus als de gamecontroller voor de ATV4. Maar eist tegelijkertijd dat de gewone AB ook moet werken met apps die een gamecontroller ondersteunen.
Nu vraag ik me af wat de (minder voor de hand liggende) verschillen en overeenkomsten zijn.

Meer concreet: je kunt overduidelijk niet alles wat je met de Nimbus kunt ook met de Apple remote, alleen al vanwege het verschillende aantal knoppen, maar kun je wèl alles wat je daarmee kunt ook met de Nimbus (ea)?

En heel specifiek: heeft bv die Nimbus ook de verfijnde bewegingssensoren van de AB? Of moet je daarvoor dan ineens de analoge knoppen of sticks van de controller gaan gebruiken, bv in racegames om te sturen?

En hoe zit het bv met het touchpad van de AB, is een stick en knop van de controller daar een volwaardige vervanger van (voor apps die beide ondersteunen)? Of zit je dan met beide te goochelen, de AB voor de menu's en de controller voor de gameplay?

Guest-20170917003111 08-11-15 13:12

Één antwoordje alvast gevonden op de nieuws/tips-sectie: je kunt ook met de controller door tvOS (en dus ook menu's) navigeren.

Maar verder lijkt het er op dat de nimbus geen motionsensors heeft, dus dat je àlles met de knoppen en sticks moet doen. Zou jammer zijn, met name voor racegames is besturing door de controller te kantelen wel zo realistisch & intuïtief, daar lijkt stickbesturing me een forse stap achteruit :(

Iemand enig idee of er een controller is/komt die dat wel heeft èn aan de TV4 te koppelen is?

apotheosis 08-11-15 18:13

Hetgeen ik liever niet wil is datk zoals bij de console wii of wii u heel den tijd zou moeten links en rechts zwieren mee mijn handen en mee een bakske, is te vermoeiend voor mij.

Niks beters dan een goeie controller. Die nieuwe controller die bij de apt4 bijstaat, ik heb die en is de top. Mee zo'n afstandsbediening spelen niet mijn ding.

Pas op, bij sommige games hier en daar zoals jij zegt zal het mss wel iets beter zijn om het via de afstandsbediening te doen maar vele games zijn sowieso beter mee die controller ze.

Ik speel bv oceanhorn en rayman da doe ik liefste mee ne controller. Maarja, ieder zijn ding e. Moest er geene controller voor zijn geweest ik zou de aptv4 terug sturen.

Dus ik raad zeker voor wie wil gamen zeker en vast dien controller aan.

Guest-20170917003111 27-12-15 16:30

Dank voor je reactie. Vind zelf toch vooral racing games leuk, en dan is sturen via de motion control wel een stuk intuïtiever en natuurlijker dan met een joystick(je). Maar het aantal knoppen op de remote is wel weer erg beperkt. Eigenlijk is nu geen van beiden ideaal.

Wacht nog maar effe af wat de prijzen gaan doen, en of er nog andere TV geschikte controllers gaan komen die mogelijk wel kantelsensoren krijgen. Vind nu €60 voor een controller die het toch nèt niet is ook nèt ff teveel :O

apotheosis 28-12-15 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guest-20170917003111 (Bericht 1014598)
Dank voor je reactie. Vind zelf toch vooral racing games leuk, en dan is sturen via de motion control wel een stuk intuïtiever en natuurlijker dan met een joystick(je). Maar het aantal knoppen op de remote is wel weer erg beperkt. Eigenlijk is nu geen van beiden ideaal.

Wacht nog maar effe af wat de prijzen gaan doen, en of er nog andere TV geschikte controllers gaan komen die mogelijk wel kantelsensoren krijgen. Vind nu €60 voor een controller die het toch nèt niet is ook nèt ff teveel :O

Je hebt een punt.

Maar ik had echt die controller nodig om een beetj deftig te gamen. ;)

Toch is het niet alles; bij modern combat 5 gaat het niet vloeiend, helaas.
Ik denk de apple tv niet krachtig genoeg is voor zo'n games, heel jammer.

Goldwing1973 29-12-15 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 1014654)
Maar ik had echt die controller nodig om een beetj deftig te gamen. ;)

Dit kan ik bevestigen, ik speel veel Asphalt8 (racespel) maar sinds ik de Nimbus heb zet ik veel betere tijden neer en win ook makkelijker.

Guest-20170917003111 30-06-16 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldwing1973 (Bericht 1014717)
Dit kan ik bevestigen, ik speel veel Asphalt8 (racespel) maar sinds ik de Nimbus heb zet ik veel betere tijden neer en win ook makkelijker.

Is dat een kwestie van wennen dan? Of gewoon puur subjectief?

Onlangs de knoop doorgehakt en toch een nimbus gekocht, na de berichten dat er ook games mogen komen die niet met de remote gespeeld kunnen worden. Maar ik vind sturen met een pookje idd wel heel onnatuurlijk en contra-intuïtief. Mijn tijden vliegen juist omhoog met de nimbus :o (ook in Asphalt 8, maar vooral met Real Racing 3)

Zou hopen dat er voor de ATV zoiets gaat komen als de Xbox 360 Wireless Speed Wheel... dan heb je 'the best of both worlds' :cool:

Freeltd 09-04-20 12:26

Ik heb van de week eentje laten leveren. De Nimbus voor mijn zoontje. Zodat hij op de ipad en imac kan spelen. Maar hoe kan ik het beste spellen vinden die het ondersteunen? Tot nu toe een paar arcadespellen gevonden en daar staat het bij de uitleg. Maar voor de rest is het bijna niet te doen om elk spel open te klikken om te kijken of het ondersteund wordt. Jammer dat ze geen selecties toevoegen in de store. Bij arcade is er zelfs geen zoekfunctie.

Iemand een idee hoe dit beter kan? Want waarschijnlijk overzie ik iets.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:50.