//

iMac Mini als Apple TV

iMac Mini als Apple TV discussie in Apple TV - 4e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Opeens had ik een iMac mini over. Gelijk in gebruik genomen als Apple TV. Grootste voordeel is dat de mini via de koptelefoon uitgang aangesloten ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 4e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-12-15, 16:04
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard iMac Mini als Apple TV

Opeens had ik een iMac mini over. Gelijk in gebruik genomen als Apple TV. Grootste voordeel is dat de mini via de koptelefoon uitgang aangesloten is op de versterker (via verloop stukje naar witte/rode cinch) en via HDMI op de TV.

Verder doet zo'n mini Netflix, Multiweb TV van Caiway en alle andere dingen natuurlijk prima. En Apple Music streamen via de versterker. Met bluetooth keyboard, muis en touchpad alles bij de hand om snel te werken En een USB Apple DVD speler erop en klaar. Ik vertel er direct bij dat alle componenten al in huis waren en op 1 of andere Mac aangesloten waren maar nu dus meedoen aan het multimedia hart van het huis. De Super Apple TV. Scheelt toch weer de aanschaf van een 4, zeker nu ze het al over een 5 hebben.
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-12-15, 17:42
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Murgen Bekijk bericht
Scheelt toch weer de aanschaf van een 4, zeker nu ze het al over een 5 hebben.
En als je de iCulture roddelblog laat doen zullen ze het spoedig ook over de  TV 6 hebben.

Trouwens, wat jij doet is back to the roots. De eerste  TV was eigenlijk ook een soort Mac Mini met OS X 10.4 Tiger.
  #3  
Oud 07-12-15, 11:51
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik heb een Mac Mini als Mediaserver voor al mijn iDevices in huis. Ik heb deze een tijd lang als 'Apple TV' rechtstreeks op mijn TV aangesloten. Ik merk echter dat een Apple TV toch fijner werkt. Geen gepriegel met een muis of toetsenbord. Zeker met kinderen. Dus uiteindelijk is de Mac Mini naar de meterkast verdwenen en bewaar ik hier mijn muziek, films, series en foto's op. Deze worden vervolgens gestreamd naar alle devices. Ook staat er een Plex server op, zodat mijn vrienden ook lang lol zullen hebben van mijn oude Mac Mini.
  #4  
Oud 07-12-15, 11:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jap74 Bekijk bericht
Ook staat er een Plex server op, zodat mijn vrienden ook lang lol zullen hebben van mijn oude Mac Mini.
Idem dito hier op een oude Mac Mini 2007 met OS X 10.7.5 Server.

Heb het ding wel een beetje omgebouwd:
1 X 1 TB SATA HD
1 X 1 TB PATA HD
1 X 2 TB FW400 HD (in een MiniStack 2.5)
  #5  
Oud 13-12-15, 23:33
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

We hebben twee Apple TV 3's, mini is tijdelijk over. Maar je hebt gelijk, ik ben de enige die hem gebruikt, voel een hoog Sheldon gehalte ...
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mac OS X: iMac als "headset" voor iPhone floorsch Desktop-applicaties 9 05-04-12 17:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:33.