//

Interesse in Apple Tv vs fireTV?

Interesse in Apple Tv vs fireTV? discussie in Apple TV - 4e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Als er interesse voor is, kan ik daar de komende dagen aan werken. Naast mijn Atv4 staat nu ook een Amazon fireTV. Beide verbonden met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 4e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-01-16, 00:01
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard Interesse in Apple Tv vs fireTV?

Als er interesse voor is, kan ik daar de komende dagen aan werken. Naast mijn Atv4 staat nu ook een Amazon fireTV. Beide verbonden met een Amerikaans DNS. De reden voor deze aanschaf is het feit dat het vooralsnog onmogelijk lijkt om streamen via Airplay bij mij voor langere tijd (uren) stabiel te krijgen.
Ik ben een 'veelkijker' met een grote UHD-Tv en abonnementen op Netflix, Amazon Prime, Film1 en HBO.
Interesse? Meld dit even, dan ga ik ermee aan de slag.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-01-16, 10:52
ViktorV's schermafbeelding
ViktorV ViktorV is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 162
Standaard

Ja hoor. Een goed vergelijkingsonderzoek is altijd interessant
__________________
Problems can never be solved on the level of thinking that created them
  #3  
Oud 13-01-16, 15:22
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Ook interesse, maar werkt het ook nog niet met de nieuwe infuse versie?

Voor mij geld als absolute must dat zo'n ding mijn naar mkv omgezette bluray kan afspelen, naast netflix en hbo
  #4  
Oud 14-01-16, 02:44
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik wacht nog op de levering van eenzelfde HDMI-kabel als aan de Atv. Nu hangt de fireTV rechtstreeks aan mijn Tv en de Atv aan mijn Darbee beeldprocessor; dat is geen eerlijk vergelijk.
  #5  
Oud 15-01-16, 16:38
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ben vandaag aan de vergelijking begonnen en na een uurtje al klaar. Het verschil in 'klantbeleving' bij het uitpakken, zet door bij de menustructuur en de beeldkwaliteit. Eigenlijk verbaast me dat, vooral dat laatste. De fireTV heeft kennelijk niet de aspiraties om 'premium product' te zijn en hoeft ook niet, maar als je met geen mogelijkheid de schuif van de afstandsbediening openkrijgt om batterijen te plaatsen dan gaat dat te ver. Daar moest een stanleymes tussen om het open te wrikken.
Bij de bediening merk je pas hoe verwend je bent door Apple. Bij de Atv werkt het intuïtief, logisch en snel. Bij de fireTV gaat het omslachtig en volgens een logica die ik nog niet zie. Er is een optie 'Recent' en daar staat de app Netflix bij. Als je daarop klikt, krijg je: 'App not found'. Je moet naar Apps om die te openen; duidelijk een bug.
Ik heb beide units ingesteld op '1080P 60 Hz' en de serie 'Battle Creek' op Netflix gestart. Verbazingwekkend, gezichten op de fireTV hebben vrijwel geen poriën en helder lichte achtergronden lijken oververzadigd. Op de Atv zie je niet alleen haarscherp de poriën, maar zelfs de eerste indicatie van baardgroei. Dezelfde helder lichte achtergrond is precies dat: helder licht en scherp afgetekend. Op de fireTV zie je op zwarte vlakken vaag concentrische cirkels: een indicatie dat de feitelijke resolutie geen 1080 is, maar eerder 720.

Als Netflix inderdaad binnenkort VPN-accounts gaat blokkeren, dan doen de verschillen er ook niet meer toe. Dan is het enige wat je nog kunt krijgen automatisch ook het beste...
  #6  
Oud 15-01-16, 19:49
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Top, eigenlijk hoopten we niet anders

Kan je ook streamen?
  #7  
Oud 26-01-16, 20:47
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Elk nadeel heb-ze voordeel, aldus een beroemde straatfilosoof.
In de fireTV kan ik meerdere DNS'n kwijt, in de Atv maar één. Of dat de oorzaak is, weet ik niet maar de fireTV maakt veel sneller verbinding met de US. Dan maar kijken naar gezichten zonder veel poriën en haardossen zonder gespleten haarpunten. Op dat regelmatig draaiende wieltje op de Atv raak je ook uitgekeken!
  #8  
Oud 31-01-16, 12:49
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Er zijn van die zekerheden in het leven waaraan niet getoornd moet worden: water is nat, vuur is heet, rotsen zijn hard en digitale kabels zijn kwalitatief allemaal hetzelfde.
Het vergelijk tussen de twee units in dit topic leverde situaties op waarbij ik enkele keren kabels moest verwisselen. Daar gebeurde iets dat die laatstgenoemde zekerheid aan het wankelen bracht. Sommige kenmerken in het beeld verhuisden mee met de kabel en moesten dus in die kabel zitten. Als liefhebber van de best mogelijke beeldkwaliteit heb ik bakken HDMI-kabels liggen; allemaal goedkoop, want 'er is toch geen verschil'.
Inmiddels een handvol peperdure HDMI-kabels ertussen zitten en het verschil bij beide units veroorzaakt een regelrechte kaakverzakking. Wow! Het is geen verschil van dag en nacht, maar wel het verschil tussen een bewolkte dag en een stralend zonnige dag.
Gelukkig is water nog steeds nat!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wrapsol protection interesse? oetang iPhone accessoires en onderdelen 0 23-08-09 23:49
Interesse in beurskoersen? forum.bericht iPhone Apps 0 28-04-08 10:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:46.