iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 4e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f181/apple-tv-4e-generatie/)
-   -   Apple TV in USA kopen (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f181/apple-tv-4e-generatie/170674-apple-tv-usa-kopen.html)

degoof35 27-01-16 15:16

Apple TV in USA kopen
 
Is er een tussen een apple TV 4e generatie die ik hier zou kopen of in de USA?
Buiten het feit dat de stekker en de prijs anders zijn. Maar zijn er nog meer verschillen?

Guest-20180925190238 27-01-16 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door degoof35 (Bericht 1016116)
Maar zijn er nog meer verschillen?

Er is slechts één  TV 4 model: A1625

Goldwing1973 02-02-16 10:33

En dat kan ik beamen, ik heb via eBay al meerdere Apple TV4's 64GB in de USA gekocht.
Vlak na kerst werden die dingen voor dumpprijzen verkocht op eBay (gemiddeld $125.00 betaald per stuk)
En als je snel bent dan zijn ze nog voor $139.99 te koop
Er zijn alleen wel een paar dingen waar je rekening moet houden.
1: het netsnoer wat erbij zit heeft een Amerikaanse stekker, je zal dus voor een paar euro een euro-snoer moeten kopen.
2: Apple NL kan moeilijk doen over de garantie omdat het een "internationale" aankoop betreft.
3: als je 'm naar NL laat versturen dan moet je nog invoerrechten en BTW betalen en (hoe belachelijk ook) die invoerrechten en BTW betaal je óók over de verzendkosten.

Ikzelf heb het voordeel dat ik familie heb die regelmatig heen en weer gaat (zelf gaan we ook 1 á 2x per jaar naar de USA) en ik alles naar een Amerikaans adres laat sturen, dus de spullen gaan gewoon in de koffers mee naar NL, geen invoerrechten, verzendkosten en BTW gezeik.

prostore 08-02-16 00:23

Heb hem ook uit de USA, Amerikaanse stekker had ik toevallig over.
Draait prima met Kodi en Provenance.
Hiervoor moet je wel een nieuwe USB-C kabbel kopen maar t is t waard����

Guest-20180925190238 08-02-16 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prostore (Bericht 1016694)
Hiervoor moet je wel een nieuwe USB-C kabbel kopen maar t is t waard����

Waarom een nieuwe? Ik gebruik een oude USB-C <-> USB-A kabel (om tvOS Beta firmware te installeren). :confused:

Goldwing1973 09-02-16 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1016695)
Waarom een nieuwe? Ik gebruik een oude USB-C <-> USB-A kabel (om tvOS Beta firmware te installeren). :confused:

Ik gok dat hij bedoeld dat je een een nieuwe USB-C kabel moet kopen als je die nog niet hebt omdat een gewone USB kabel -zoals op de vorige Apple TV 3 of 2- niet past.

petercar 25-04-16 00:26

Had er 1 in nederland gekocht en de lightning kabel erbij geleverd , maar gebruikt om hem aan itunes te koppelen omdat ik nog niet van het bestaan van de nieuwe usb C afwist ?
Ook de steel series nimbus erbij gekocht ( die heeft wel de lightning oplaad ingang
Stom stom stom : itunes ziet hem wel maar niet zoals het hoort.usb ingang kapot
Ook van apple een beetje krom om er dan een lightning kabel erbij te leveren
De ingangen lijken hetzelfde

Goldwing1973 25-04-16 00:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door petercar (Bericht 1020363)
Had er 1 in nederland gekocht en de lightning kabel erbij geleverd , maar gebruikt om hem aan itunes te koppelen omdat ik nog niet van het bestaan van de nieuwe usb C afwist ?
Ook de steel series nimbus erbij gekocht ( die heeft wel de lightning oplaad ingang
Stom stom stom : itunes ziet hem wel maar niet zoals het hoort.usb ingang kapot
Ook van apple een beetje krom om er dan een lightning kabel erbij te leveren
De ingangen lijken hetzelfde

De lightning kabel is om de ATV4 afstandsbediening op te laden.
Niet voor de ATV4 zelf

petercar 25-04-16 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Goldwing1973 (Bericht 1020364)
De lightning kabel is om de ATV4 afstandsbediening op te laden.
Niet voor de ATV4 zelf

Daar kwam ik dus te laat achter
@Goldwing 1973
Maar er zijn mensen die direct ermee aan de slag gaan zoals ik , zonder de boekjes door te snuffelen

Goldwing1973 25-04-16 18:18

@petercar

Boekjes?? Oh, zaten die erbij dan?
Maar even on-topic, garantie proberen te claimen bij Apple? Heb je dat al geprobeerd?

petercar 25-04-16 23:12

Hij ligt nu in Den Haag omdat ik kodi er wilde op laten installeren
De firma zei dat de usb ingang kapot was en wilde hem terugsturen
Ik zond hem een video van ifixet en schijnt volgens mij makkelijk te kunnen en ziet er simpel uit zonder het misschien te solderen ?
Ze gaan het proberen en verwacht morgen antwoord
De garantie van Apple is soms ver te zoeken en werd al via diverse links om het in engels te proberen enof een product care plan te gaan nemen
Ik denk ook niet dat ik de enigste ben die dit probleempje met de stekker heeft ervaren ?
Wie nog meer ?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 april 2016 om 23:13 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door petercar (Bericht 1020425)
Hij ligt nu in Den Haag omdat ik kodi er wilde op laten installeren
De firma zei dat de usb ingang kapot was en wilde hem terugsturen
Ik zond hem een video van ifixet en schijnt volgens mij makkelijk te kunnen en ziet er simpel uit zonder het misschien te solderen ?
Ze gaan het proberen en verwacht morgen antwoord
De garantie van Apple is soms ver te zoeken en werd al via diverse links om het in engels te proberen enof een product care plan te gaan nemen
Ik denk ook niet dat ik de enigste ben die dit probleempje met de stekker heeft ervaren ?
Wie nog meer ?

Maar als het niet lukt ga ik evengoed voor de garantie ?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:49.