//

Apple TV 4 onjuiste beeldverhouding bij HD weergave

Apple TV 4 onjuiste beeldverhouding bij HD weergave discussie in Apple TV - 4e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) De beeldverhouding van mijn Apple TV op mijn LG TV in de resolutie 1080p HD of 720p HD is niet correct. D.w.z. het beeld is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 4e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-09-16, 16:59
Sein Sein is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 2
Standaard Apple TV 4 onjuiste beeldverhouding bij HD weergave

De beeldverhouding van mijn Apple TV op mijn LG TV in de resolutie 1080p HD of 720p HD is niet correct. D.w.z. het beeld is in hoogte te langgerekt waardoor de boven -en onderkant deels wegvalt. Erg lastig bij het kijken van bijvoorbeeld films (via Infuse en NAS) omdat dan de ondertiteling wegvalt.

Mijn configuratie:
LG 55EF950V software versie 04.25.10 (meest recente versie)
Apple TV 4 tvOS 10.0 (meest recente versie)

Voor de weergave van films via de Apple TV gebruik ik de Infuse app, de films worden afgespeeld vanaf een Synology NAS (Synology DS211 DSM versie 6.0.2-8451).

De Synology NAS is via ethernet gekoppeld aan de LG TV. De Apple TV is via HDMI gekoppeld aan mijn Onkyo versterker die via HDMI aan de LG is gekoppeld.

Het langgerekte beeld wordt weergegeven in de resolutie 1080p HD en 720p HD. In de resolutie 1024x768, 1280x1024 en 1360x768 is de weergave wel correct, alleen is dit uiteraard geen HD weergave.

Bij de Apple TV optie "kalibreer", kun je testen of je een volledig beeld te zien krijgt. Indien dit niet het geval is, kun je de beeldverhouding van je TV aanpassen. De beeldverhouding van de LG TV kan inderdaad aangepast worden alleen onvoldoende om het beeld compleet weer te geven in de genoemde HD resoluties.

Dezelfde films kan ik ook rechtstreeks op mijn LG TV afspelen (de NAS is rechtstreeks aan de LG gekoppeld) via de in de LG ingebouwde SmartShare functie. Echter, hiermee is het veelal onmogelijk om audio of ondertitel instellingen aan te passen of te activeren. Overigens worden de films via SmartShare wel goed en volledig (in 1080p) weergegeven.

Weet iemand hoe ik de resolutie in 1080p via mijn Apple TV correct kan weergeven op mijn TV?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-09-16, 17:29
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Dan staat zoom van de ATV waarschijnlijk op Stretch.
  #3  
Oud 16-09-16, 17:53
Sein Sein is offline
• iOS 11.0
• 11.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Sep 2016
Berichten: 2
Standaard

Thx! In de Onkyo versterker stond idd een instelling op "zoom" of "wide-zoom". Aanpassing naar auto heeft probleem opgelost, dank!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
onjuiste leeftijd in apple-id Dek iPhone algemeen 8 10-06-20 18:54
Onjuiste weergave ongelezen mail op Iphone Okobuki iPhone Apps 2 26-10-15 20:10
Weergave email, bij openen? Ruudasd iPhone algemeen 1 07-11-11 12:02
iPhone: Accu op 100% Onjuiste weergave accu inhoud. conquistadorr Jailbreak 0 22-06-11 19:18
Windows: Foto weergave bij mp3 Bhola iTunes 1 10-02-11 12:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:50.