//

Tweede bibliotheek bekijken via Apple TV op televisie lukt niet

Tweede bibliotheek bekijken via Apple TV op televisie lukt niet discussie in Apple TV - 4e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een nieuwe fotobibliotheek aangemaakt op mijn Mac, omdat ik bijna 450Gb aan foto’s heb en deze dus niet allemaal wil uploaden naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 4e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-12-19, 13:15
lobielo lobielo is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 7
Standaard Tweede bibliotheek bekijken via Apple TV op televisie lukt niet

Hallo,
Ik heb een nieuwe fotobibliotheek aangemaakt op mijn Mac, omdat ik bijna 450Gb aan foto’s heb en deze dus niet allemaal wil uploaden naar iCloud. De nieuwe foto’s, die gemaakt worden met div iPhones en een iPad, worden wél geüpload naar iCloud. Het probleem is nu echter, dat ik alleen foto’s in mijn systeembibliotheek (iCloud) via AppleTV (4) kan zien op mijn TV.
Ik zou graag ook de foto’s uit mijn tweede bibliotheek op TV willen bekijken, maar hoe?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-01-20, 20:40
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Foto's laten zien op de Apple TV (macOS Mojave of ouder)
Ga in iTunes op je Mac naar 'Archief' > 'Thuisdeling' > 'Kies foto's om te delen met Apple TV'.
Het voorkeurenvenster van Fotodeling wordt geopend.
Selecteer 'Deel foto's uit' en selecteer vervolgens 'Foto's' of 'iPhoto', of kies een map die je wilt delen.
Geef aan of je alle foto's en albums wilt delen of alleen geselecteerde albums. Klik vervolgens op 'Pas toe'.
De gedeelde fotoalbums of mappen worden weergegeven in de Computers-app Computers op de Apple TV.
https://support.apple.com/nl-nl/guid...b9b305fb0/tvos
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #3  
Oud 03-01-20, 10:23
lobielo lobielo is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 7
Standaard

Hoi Beech43,

Bedankt voor je info, maar zover was ik al hoor! Ik kan mijn systeembibliotheek prima bekijken via mijn Apple TV, het gaat echter om mijn tweede (aangemaakte) bibliotheek - die dus niet mijn systeembibliotheek is. Deze kan ik op mijn Mac bekijken, door "Foto's" op te starten, terwijl ik de "alt'-toets ingedrukt hou, maar deze kan ik dus met geen mogelijkheid op mijn TV bekijken!
  #4  
Oud 03-01-20, 15:51
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Bij mij wel. Kies in iTunes/Archief/Thuisdeling/Kies foto’s om te delen met Apple TV op het schermpje voor Alle mappen en dan voor de map op je iMac waar je foto’s in staan. Je krijgt dan de mededeling: Je hebt de instellingen voor fotodeling gewijzigd. Wil je deze wijziging toepassen ? Klik op Pas toe.
Op je TV open je Apple TV en klikt op Computer, links van Instellingen. Kies Foto’s..
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #5  
Oud 03-01-20, 16:26
lobielo lobielo is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 7
Standaard

Hoi, om te beginnen heb ik geen iTunes meer, die is met ingang van OSX”Catalina” verdwenen. Je moet nu op een andere manier “foto’s om te delen” kiezen, mij overigens wel bekend. Maar mijn probleem is, dat ik mijn tweede fotobibliotheek (met .photoslibrary extensie niet kan kiezen, deze blijft grijs en dus niet te selecteren.
  #6  
Oud 03-01-20, 19:15
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

Foto's laten zien op de Apple TV (macOS Catalina of nieuwer)
Kies op je Mac Apple-menu > 'Systeemvoorkeuren' > 'Delen'.
Zorg ervoor dat 'Thuisdeling' en 'Mediadeling' zijn geselecteerd en voer de Apple ID en het wachtwoord in waarmee je Thuisdeling hebt ingesteld.
Selecteer 'Deel foto's met Apple TV' en klik op 'Kies'.
Klik op het venstermenu 'Deel foto's uit', zorg ervoor dat het aankruisvak bij de foto-app van je voorkeur is ingeschakeld en kies de map die je wilt delen.
Geef aan of je alle foto's en albums wilt delen of alleen geselecteerde albums. Klik vervolgens op 'OK'.
De gedeelde fotoalbums of mappen worden weergegeven in de Computers-app Computers op de Apple TV.
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
  #7  
Oud 03-01-20, 22:51
Beech43 Beech43 is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 2.682
Standaard

In je tweede fotobibliotheek kun je met de rechter muisknop kiezen voor toon inhoud en dan je map met foto’s kiezen “(Masters” ?).
__________________
Ik weet niet veel, maar kan alles vinden
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Bibliotheek verplaatsen lukt niet Mauvan iTunes 5 26-05-13 13:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:17.