//

Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 gelukt op 3GS MC model

Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 gelukt op 3GS MC model discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Zoals vele van jullie was ik ook op zoek naar een manier om de firmware van de iPhone te downgraden van iOS 4.0.1 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-07-10, 02:51
The Windows Tweaker The Windows Tweaker is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 8
Talking Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 gelukt op 3GS MC model

Hallo allemaal,

Zoals vele van jullie was ik ook op zoek naar een manier om de firmware van de iPhone te downgraden van iOS 4.0.1 naar 3.1.3. Zelf heb ik een iPhone 3GS MC-model.

Voor het downgraden werdt er op veel sites geschreven dat dit enkel lukt met de shsh blobs. Mij is het gelukt zonder En dat wil ik dan ook graag met jullie delen!

Eigenlijk zat ik wat te rotzooien met verschillende programma'tjes in de hoop dat er iets zou werken, maar dit heeft volgens mij tot de downgrade geleid:

Ik had een programma genaamd "RecBoot" gevonden wat de telefoon heel simpel in recover mode kan zetten, en er ook weer uit kan halen. Ik had mijn telefoon via dit programma in recovery mode gezet, en via shift-herstel firmware 3.1.3 geselecteerd. Mijn hostfile had ik ervoor al aangepast met de verwijzing naar de server van Saurik, maar ik weet niet of dat uiteindelijk mede bepalend was. Tot mijn grote verbazing ging de telefoon de software herstellen, en nu zit ik weer op 3.1.3. ( meteen dus maar de shsh blobs opgeslagen)

Nu weet ik niet wat RecBoot presies onder de motorkap doet, maar wellicht zijn er meer mensen die op deze manier het lukt om te downgraden.

Ik wacht zelf nu met opnieuw upgraden tot er een goeie jailbreak beschikbaar is voor iOS4

Mochten jullie vragen hebben, dan hoor ik het graag. Je mag me een pm sturen of dergelijke

Succes

The Windows Tweaker
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-07-10, 08:44
MaartenS MaartenS is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 57
Standaard

Toch zal je in het verleden een keer op de knop "make my life easier" in cydia gedrukt hebben waardoor de SHSH blobs zijn opgeslagen op de server van Saurik. Anders kan je namelijk niet downgraden.

Ik had namelijk precies hetzelfde en voordat ik een keer geupgrade had naar 4.0 was mijn 3.1.3 gejailbreaked. Daarna op dezelfde manier zoals jij beschrijft gedowngrade naar 3.1.3.
  #3  
Oud 20-07-10, 09:26
marco3g marco3g is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: arnhem
Berichten: 17
Standaard reactie

nou ik kan dit wel beame ik had 3gs 4.0 new boatroom en probeerde dit en nu zit ik op 3gs 3.1.3 (7E18 baseband 05.13.04
  #4  
Oud 20-07-10, 10:21
Golfje Golfje is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marco3g Bekijk bericht
nou ik kan dit wel beame ik had 3gs 4.0 new boatroom en probeerde dit en nu zit ik op 3gs 3.1.3 (7E18 baseband 05.13.04

Hoi Marco3g kan je mij vertellen hoe je dit precies gedaan hebt. Als het even kan in stappen die je hebt doorgelopen...
  #5  
Oud 20-07-10, 16:46
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marco3g Bekijk bericht
nou ik kan dit wel beame ik had 3gs 4.0 new boatroom en probeerde dit en nu zit ik op 3gs 3.1.3 (7E18 baseband 05.13.04
Had je al een jb voor die tijd, ik had 3.1.3 met spirit jb
Ben dus wel benieuwd of dit dan voor mij ook lukt?
  #6  
Oud 20-07-10, 17:08
marco3g marco3g is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: arnhem
Berichten: 17
Standaard

nee maar ik heb nu dus 3.1.3 3gs baseband 05.13.04 maar nu krijg ik hem met geen mogelijkheid gejailbreaked knake zoooi ze zeggen spirit maar ik krijg dan foutmelding c6 dan zeggen ze moet je op opties drukken dan opennen als zijnde windows 95 maar ik heb een mac hoe kan dat bij een mac dan opennen als windows 95 ik zit nu nog steets vast was even heel blij dat ik van 4.0 af was
  #7  
Oud 20-07-10, 17:43
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

welke iTunes versie heb je gebruikt?
  #8  
Oud 20-07-10, 18:05
marco3g marco3g is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: arnhem
Berichten: 17
Standaard

9.0 had er er toen op staan
  #9  
Oud 20-07-10, 19:03
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

3.1.3 lijkt idd installeerbaar zonder SHSH's met iTunes 9.2 hier.

- iPhone 3GS 16GB MC model.
- iTunes 9.2.
- Standaard 3.1.3 Firmware van Apple.

Je krijgt een iTunes foutmelding maar je kan hem uit de recovery mode schoppen met RecBoot en dan werkt hij perfect.
  #10  
Oud 20-07-10, 19:19
Yzord's schermafbeelding
Yzord Yzord is offline
• iOS 9.0.2
• 8.4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 1.051
Standaard

Is het niet zo dat Apple 3.1.3 nog steeds signed? Want op mijn werk (waar we inmiddels al honderden iphones hebben) moet ik die dingen upgraden naar 3.1.3 en deze wordt gewoon door Apple vrijgegeven.
  #11  
Oud 20-07-10, 19:57
paling paling is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 13
Standaard

Geldt dit voor zowel de oude als nieuwe bootrom?
  #12  
Oud 20-07-10, 21:52
smakkie smakkie is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 92
Standaard

Misschien is het een achterlijke vraag maar... Wat is een 'MC model'?
ik heb een iPhone 3GS 16GB. Maar geen idee of het een MC model is..?
  #13  
Oud 20-07-10, 21:54
The Windows Tweaker The Windows Tweaker is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 8
Standaard

Goed om te lezen dat het voor sommige gewerkt heeft Om terug te komen MaartenS, ik had van te voren helaas geen shsh blob opgeslagen. Via umbrella heb ik gechecked op er iets was opgeslagen, maar helaas niets. De optie "make my life easier" heb ik gek genoeg ook nog nooit gezien, terwijl ik er wel veel over lees

De telefoon heb ik via spirit gemakkelijk kunnen jailbreaken. Ik zit nu op baseband 05.13.04. Ik geloof dat deze baseband wel bij ios 4 hoor, ofniet?

Nou, nu eens zien of downgrade naar 3.1.2 ook gaat lukken, en vandaar uit zou een jailbreak voor ios 4 geloof ik mogelijk moeten zijn

Ik hoop dat het voor vele van jullie gaat werken!

Happy downgrading
  #14  
Oud 20-07-10, 22:04
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Bij mij werkt het niet
krijg een foutmelding 3194
  #15  
Oud 20-07-10, 22:47
paling paling is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 13
Standaard

Welke firmware heb je gebruikt Windows Tweaker (linkje aub)?

Ik heb het inmiddels ook geprobeerd te downgraden naar 3.1.3 met custom firmware en weet ik het wat allemaal maar krijg het niet voor elkaar.

Kreeg bij de originele firmware kreeg ik de melding "iphone kan niet worden hersteld omdat firmware bestand niet compatibel is". Bij de customs kreeg ik 1600 en 1604 meldingen.

En welke bootrom heb je??? De nieuwe of oude?
  #16  
Oud 21-07-10, 08:28
DarkMessiah DarkMessiah is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paling Bekijk bericht
Welke firmware heb je gebruikt Windows Tweaker (linkje aub)?

Ik heb het inmiddels ook geprobeerd te downgraden naar 3.1.3 met custom firmware en weet ik het wat allemaal maar krijg het niet voor elkaar.

Kreeg bij de originele firmware kreeg ik de melding "iphone kan niet worden hersteld omdat firmware bestand niet compatibel is". Bij de customs kreeg ik 1600 en 1604 meldingen.

En welke bootrom heb je??? De nieuwe of oude?
een MC model is het model met de nieuwe bootrom. je moet geen custom 3.1.3 erop zetten maar gewoon de standaard versie.

Hier heb ik mijn iPhone 3GS 3.1.3 software vandaan:
iPod, iPhone and iPad Firmware Download

Ik hoop dat het lukt! Succes
  #17  
Oud 21-07-10, 08:43
Golfje Golfje is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Windows Tweaker Bekijk bericht
Goed om te lezen dat het voor sommige gewerkt heeft Om terug te komen MaartenS, ik had van te voren helaas geen shsh blob opgeslagen. Via umbrella heb ik gechecked op er iets was opgeslagen, maar helaas niets. De optie "make my life easier" heb ik gek genoeg ook nog nooit gezien, terwijl ik er wel veel over lees

De telefoon heb ik via spirit gemakkelijk kunnen jailbreaken. Ik zit nu op baseband 05.13.04. Ik geloof dat deze baseband wel bij ios 4 hoor, ofniet?

Nou, nu eens zien of downgrade naar 3.1.2 ook gaat lukken, en vandaar uit zou een jailbreak voor ios 4 geloof ik mogelijk moeten zijn

Ik hoop dat het voor vele van jullie gaat werken!

Happy downgrading

Hey The Windows Tweaker,

Kan je me wellicht uitleggen hoe je met Tiny Umbrella kan checken of er in het verleden een shsh blobs file is opgeslagen ???
  #18  
Oud 21-07-10, 08:48
Golfje Golfje is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkMessiah Bekijk bericht
3.1.3 lijkt idd installeerbaar zonder SHSH's met iTunes 9.2 hier.

- iPhone 3GS 16GB MC model.
- iTunes 9.2.
- Standaard 3.1.3 Firmware van Apple.

Je krijgt een iTunes foutmelding maar je kan hem uit de recovery mode schoppen met RecBoot en dan werkt hij perfect.

Hey Darkmessiah,

Denk dat ik vanavond ook maar ga proberen om mijn Iphone 3gs 16gb MC model te voorzien van de standaard 3.1.3 firmware. Zit namelijk nu met 4.0. Als ik me niet vergis kan ik de firmware 3.1.3 toch jailbreaken met spirit ??? Heb je toen je ging downgrade ook nog je host-file aangepast ??
Je moet toch je phone in recovery mode zetten met recboot vervolgens shift en herstellen indrukken je standaard firmware selecteren en dan gaat ie toch downgrade en wat je aangeeft de foutmelding negeren en vervolgens met recboot je phone uit recovery halen
  #19  
Oud 21-07-10, 10:17
paling paling is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 13
Standaard

Bij mij werkt het niet.

Heb zowel op de 4.0 als op de 4.0.1 geprobeerd te downgraden.

Specs:
- MC
- Nieuwe bootrom
- 16GB
- 3GS

Krijg nu iedere keer de 3194 foutmelding.
  #20  
Oud 21-07-10, 12:32
peterksr peterksr is offline
• iOS 9.0
• 8.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: belgium
Berichten: 97
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Golfje Bekijk bericht
Hey Darkmessiah,

Denk dat ik vanavond ook maar ga proberen om mijn Iphone 3gs 16gb MC model te voorzien van de standaard 3.1.3 firmware. Zit namelijk nu met 4.0. Als ik me niet vergis kan ik de firmware 3.1.3 toch jailbreaken met spirit ??? Heb je toen je ging downgrade ook nog je host-file aangepast ??
Je moet toch je phone in recovery mode zetten met recboot vervolgens shift en herstellen indrukken je standaard firmware selecteren en dan gaat ie toch downgrade en wat je aangeeft de foutmelding negeren en vervolgens met recboot je phone uit recovery halen
hallo,

werkt het programma recboot ook op windows 7 ?
als ik LibUSB utility instaleer dan ziet windows geen usb poorten meer en kan ik de firmware ook niet op de iphone zetten welke natuurlijk aan een usb poort hangt.
hoe los ik dit op ?

gr peter
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPod touch: downgrade naar iOS 4.2.1 Grazioso Jailbreak 8 04-04-11 18:08
iPhone: iphone 3g downgrade naar 3.1.3 niet gelukt maar kan niet naar 4.0 terug raymon Jailbreak 2 07-01-11 13:10
iPhone: Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 3GS MC139DN new bootrom gelukt Pieleplint Jailbreak 22 01-08-10 22:55
iPhone: Downgrade Ios 4.0.1 naar 3.1.3 3GS MC139DN new bootrom gelukt Pieleplint Jailbreak 0 25-07-10 22:32
iPhone: Jb gelukt met 3gs 3.1.2 jb naar 3.1.3 elisa9180 Jailbreak 0 22-02-10 22:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:06.