//

iPhone 3Gs jailbreaken, instructies om het later mogelijk te maken! Door Geohot!

iPhone 3Gs jailbreaken, instructies om het later mogelijk te maken! Door Geohot! discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Dus als de 3.1 uitkomt best niet installeren als ik het goed begrepen heb? Of als je dat bestandje staan heb geen probleem meer?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #61  
Oud 01-07-09, 13:30
FlyingNoose FlyingNoose is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Brugge
Berichten: 58
Standaard

Dus als de 3.1 uitkomt best niet installeren als ik het goed begrepen heb? Of als je dat bestandje staan heb geen probleem meer?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #62  
Oud 01-07-09, 13:42
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Inderdaad geen update installeren en wachten op verdere instituties van het DevTeam, die iPhoneclub ongetwijfeld weer zal publiceren op de weblog/site.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee

Laatst gewijzigd door john1979; 01-07-09 om 13:43. Reden: kleine aanpassing
  #63  
Oud 01-07-09, 22:03
insanity83 insanity83 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 137
Standaard

Apple strikes back lees ik dus.
Naja, de echte computerjunkie weet dat veiligheid/beveiliging niet echt werkt.
Er zal altijd een manier worden gevonden om alles te omzeilen.
Goed voorbeeld: windows
We zullen het wel zien
  #64  
Oud 01-07-09, 23:22
myirtici myirtici is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: rotterdam
Berichten: 15
Standaard

sorry jongens een vraagje ik heb ECID code opgeslagen op mijn pc, wat is nou de bedoeling moet ik dat bewaren dat ik later jailbreak kan uitvoeren of moet ik nu iets mee doen.

groetjes
  #65  
Oud 02-07-09, 00:02
gadgetman's schermafbeelding
gadgetman gadgetman is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: haarlem
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myirtici Bekijk bericht
sorry jongens een vraagje ik heb ECID code opgeslagen op mijn pc, wat is nou de bedoeling moet ik dat bewaren dat ik later jailbreak kan uitvoeren of moet ik nu iets mee doen.

groetjes
idd goed bewaren zal je waarschijnlijk nodig gaan hebben binnenkort voor jailbreak
__________________
in bezit van imac, mac mini, iphone 2g,
3g, iphone 3gs,iPad 32gig3g
  #66  
Oud 04-07-09, 21:19
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

Volgens mij kan ik dit niet meer doen of wel ?
  #67  
Oud 04-07-09, 21:23
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

waarom zou jij dit niet meer kunnen doen??
  #68  
Oud 04-07-09, 21:29
MichaelJ MichaelJ is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 234
Standaard

Als ik naar de site van GeoHot ga dan zie ik niet meer een vak waar ik die code van me iPhone kan invullen?
  #69  
Oud 05-07-09, 01:09
exitjen exitjen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 28
Standaard

Onder het windows logootjes normaal.
  #70  
Oud 05-07-09, 01:28
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MichaelJ Bekijk bericht
Als ik naar de site van GeoHot ga dan zie ik niet meer een vak waar ik die code van me iPhone kan invullen?
even met je muis klikken tussen het Windows logo en de knop Donate. Dan de code plakken (rechter muis knop) en dan op enter drukken. File opslaan en goed bewaren.
  #71  
Oud 05-07-09, 02:02
Rene1979 Rene1979 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 139
Standaard

Moeten de gewone 3G bezitters dit nou ook doen?
  #72  
Oud 05-07-09, 09:13
LoveGPS LoveGPS is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Castricum
Berichten: 17
Standaard Niet alleen IBSS certificate maar ook iBEC & iBSS Signature saven!

Niet Alleen je iBSS certificate heb je nodig maar ook de beide iBEC en iBSS signature certificates. Inmiddels is bekend geworden dat er nog twee files , unieke gegegevens van je G3S, gegenereerd worden en bij HERSTELLEN en of DFU mode. Deze codes worden met de Apple registratieserver vergeleken om de echtheid van registratie. Deze uitwisseling van codes IS HET LEK wat nu nog uit te lezen valt. Bij de volgende opdate naar versie 3.01 niet meer te minitoren of op te slaan. Deze heb je echt nodig voor een Jailbreak en/of Unlock.

Wel heeft Apple nu een methode die het uitlezen van deze Signature (handtekening) heel moeilijk maakt. De iBEC en iBSS Signatures worden in een fractie van een seconde (nu nog te zien) naar de Apple reg. server verstuurd, echter worden deze door deze server direct overschreven. Dus niet meer te zien. Dit is dus het lek wat Apple gaat dichten. Op Internet staan vele instructies om aan deze twee files te komen, maar is een heel moeilijke actie die enige handvaardigheid vereist. Tevens moet je steeds weer naar de Herstellen optie, wat heel veel tijd en ergenis kost. Tevens zijn de ineternet verbindingen zo snel dat je geen tijd meer hebt om deze uitwisseling te capture. Met Copy Control C en Control V opslaan red je het niet, aangezien voodat je Control V doet het file alweer overschreven is. Het resultaat is dat voor het belangrijkste file aan je neus voorbij gaat.

Een oplossing;
Op internet kun je via Google "iBEC & iBSS Grabber" programma vinden.

Een monitorprogramma die de uitwisseling van deze files zichtbaar maakt en gelijk opslaat in een mapje welke je b.v. op je Buroblad aanmaakt. In bovengenoemde programma geef via de Bladerknop aan waar dit mapje zich bevind. Druk op startknop van het programma en het progje gaat zijn werk doen, namelijk de gewenste codes opvissen. Met de Reboot en als tweede DFU mode gaat de Grabber de gewenste gegevens op slaan in je aangeven mapje. Als je zowel de Grabber en bestemmingsmapje open hebt staan kun je goed zien in de Grabber window wat er met de files gebeurd. vooral het overschrijven van het eerste file. gelukkig kan het progje het tijdig opslaan in je bestemmingsmap.

Hoe je in de herstellen mode komt en een DFU maakt ga ik verder niet op in, aangezien daar al vele zaken over zijn geschreven.

Als tip even; Als je alleen een echte DFU uitvoert dan heb je ook beide files te pakken. Dus voor de kenners onder ons, iTunes opstarten, iPhone aansluietn op PC, DFU uit POWER OFF situatie en exact 10 sec de Home en Powerknop ingedrukt, hierna de Home knop ingedrukt houden tot er een zwart scherm over blijft. Krijg je het Apple logo heb je het niet goed uitgevoerd. Kun je gaan herstellen en weer opnieuw beginnen.

Als je alles goed hebt gedaan kun je in de DFU mode beide files terug vinden in het bestemminsmapje op je Buroblad. De naam van het mapje is Perxxx.tmp de xxx staat voor een willekeurig getal en is verder niet van belang. Open je dit mapje, staan daar een Restore.plist file en een mapje Firmware. Open Firmware mapje en kun je daar All_flash en DFU mapje vinden. Open nu het DFU mapje en daar staan de DFU bestanden welke HEEL BELANGRIJK ZIJN. Wat daar moet staan zijn de navolgende DFU Signature welke ik hierboven heb omschreven.

iBEC.n88ap.RELEASE.dfu
iBSS.n88ap.RELEASE.dfu

Het unieke iBSS Certificate welke je al eerder via Geohot in de site Purplera1n hebt aangemaakt, en de bovenomschreven twee unieke DFU's GOED BEWAREN. EN NU DOEN VOOR HET TE LAAT IS.

Hierna kun je Jailbreak en eventuele Unlock uitvoeren. PAS WEL OP, in iedergeval niet updaten via iTunes tot nader bericht van het Dev Team!!!!!!!!!


Succes.
  #73  
Oud 05-07-09, 10:45
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LoveGPS Bekijk bericht
Niet Alleen je iBSS certificate heb je nodig maar ook de beide iBEC en iBSS signature certificates. Inmiddels is bekend geworden dat er nog twee files , unieke gegegevens van je G3S, gegenereerd worden en bij HERSTELLEN en of DFU mode. Deze codes worden met de Apple registratieserver vergeleken om de echtheid van registratie. Deze uitwisseling van codes IS HET LEK wat nu nog uit te lezen valt. Bij de volgende opdate naar versie 3.01 niet meer te minitoren of op te slaan. Deze heb je echt nodig voor een Jailbreak en/of Unlock.

Wel heeft Apple nu een methode die het uitlezen van deze Signature (handtekening) heel moeilijk maakt. De iBEC en iBSS Signatures worden in een fractie van een seconde (nu nog te zien) naar de Apple reg. server verstuurd, echter worden deze door deze server direct overschreven. Dus niet meer te zien. Dit is dus het lek wat Apple gaat dichten. Op Internet staan vele instructies om aan deze twee files te komen, maar is een heel moeilijke actie die enige handvaardigheid vereist. Tevens moet je steeds weer naar de Herstellen optie, wat heel veel tijd en ergenis kost. Tevens zijn de ineternet verbindingen zo snel dat je geen tijd meer hebt om deze uitwisseling te capture. Met Copy Control C en Control V opslaan red je het niet, aangezien voodat je Control V doet het file alweer overschreven is. Het resultaat is dat voor het belangrijkste file aan je neus voorbij gaat.

Een oplossing;
Op internet kun je via Google "iBEC & iBSS Grabber" programma vinden.

Een monitorprogramma die de uitwisseling van deze files zichtbaar maakt en gelijk opslaat in een mapje welke je b.v. op je Buroblad aanmaakt. In bovengenoemde programma geef via de Bladerknop aan waar dit mapje zich bevind. Druk op startknop van het programma en het progje gaat zijn werk doen, namelijk de gewenste codes opvissen. Met de Reboot en als tweede DFU mode gaat de Grabber de gewenste gegevens op slaan in je aangeven mapje. Als je zowel de Grabber en bestemmingsmapje open hebt staan kun je goed zien in de Grabber window wat er met de files gebeurd. vooral het overschrijven van het eerste file. gelukkig kan het progje het tijdig opslaan in je bestemmingsmap.

Hoe je in de herstellen mode komt en een DFU maakt ga ik verder niet op in, aangezien daar al vele zaken over zijn geschreven.

Als tip even; Als je alleen een echte DFU uitvoert dan heb je ook beide files te pakken. Dus voor de kenners onder ons, iTunes opstarten, iPhone aansluietn op PC, DFU uit POWER OFF situatie en exact 10 sec de Home en Powerknop ingedrukt, hierna de Home knop ingedrukt houden tot er een zwart scherm over blijft. Krijg je het Apple logo heb je het niet goed uitgevoerd. Kun je gaan herstellen en weer opnieuw beginnen.

Als je alles goed hebt gedaan kun je in de DFU mode beide files terug vinden in het bestemminsmapje op je Buroblad. De naam van het mapje is Perxxx.tmp de xxx staat voor een willekeurig getal en is verder niet van belang. Open je dit mapje, staan daar een Restore.plist file en een mapje Firmware. Open Firmware mapje en kun je daar All_flash en DFU mapje vinden. Open nu het DFU mapje en daar staan de DFU bestanden welke HEEL BELANGRIJK ZIJN. Wat daar moet staan zijn de navolgende DFU Signature welke ik hierboven heb omschreven.

iBEC.n88ap.RELEASE.dfu
iBSS.n88ap.RELEASE.dfu

Het unieke iBSS Certificate welke je al eerder via Geohot in de site Purplera1n hebt aangemaakt, en de bovenomschreven twee unieke DFU's GOED BEWAREN. EN NU DOEN VOOR HET TE LAAT IS.

Hierna kun je Jailbreak en eventuele Unlock uitvoeren. PAS WEL OP, in iedergeval niet updaten via iTunes tot nader bericht van het Dev Team!!!!!!!!!


Succes.
Goeie handleiding LoveGPS! Misschien hiervan even een apart draadje maken. Ook ik heb een tijd aan het k****n geweest om deze files te pakken te krijgen. Heb geloof ik wel 5 keer gerestored, doch zonder het gewenste resultaat. Geen iBEC en iBSS signatures. Toen kwam ik via het www dit progje tegen en voila, in 1 keer het gewenste resultaat. Heb nu deze files veilig opgeslagen bij het al eerder gefabriceerde GeoHot certificate en ga nu wachten op een goed werkende jailbreak (vooral het gemis van een werkende versie van WinterBoard heeft mij doen besluiten weer terug te gaan naar "fabrieksmodus") !!
  #74  
Oud 05-07-09, 10:49
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Nou geloof niet dat ik hier heel veel zin in heb
Dev Team verzint er vast wel wat op.
  #75  
Oud 05-07-09, 10:57
SoundForge's schermafbeelding
SoundForge SoundForge is offline
• iOS 4.2.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Sliedrecht
Berichten: 197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Nou geloof niet dat ik hier heel veel zin in heb
Dev Team verzint er vast wel wat op.
Het is volgens mij juist het Dev Team dat aanraad dit wel te doen. Dus gewoon even zin maken!!
  #76  
Oud 05-07-09, 11:03
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ow haha dan ist beetje jammer
Nja ik had voorheen een J nodig voor een unlock en activatie, nu gebruik ik het nog alleen voor Winterboard eigenlijk...twijfel nog.
  #77  
Oud 05-07-09, 11:04
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

Dit is volgens mij nu wel een beetje achterhaald. Jailbreaks zijn al lang uit en toen die kwamen hoorde je niemand meer over die codes dus zo dringend zal het wel niet wezen .
  #78  
Oud 05-07-09, 11:04
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

jemoer;
Dit is nodig om jailbreaks NA 3.0, op 3.1 dus, ook te laten werken.
  #79  
Oud 05-07-09, 11:09
LPN's schermafbeelding
LPN LPN is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 12
Standaard

Hallo, ik heb geprobeerd om via de dfu methode de 2 bestandjes eruit te halen maar na het selecteren van de firmware bleef itunes hangen in het scherm "herstel van iphone bij apple controleren" hierdoor kon ik wel de ibec en ibss bestandjes rustig kopieren herstel is niet uitgevoerd (uit dfu methode gehaald na 2 uur) zijn deze bestandjes nu wel goed? moet nog wel het ibss certificaat halen en invoeren op Purplera1n.
  #80  
Oud 05-07-09, 11:10
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Als beide bestanden 102-104kb groot zijn is alles goed.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 3gs goedkoper kopen? is het mogelijk geoffstar Koopinformatie Nederland 4 05-02-11 00:45
iphone 3gs jailbreaken 4.0 is dit al mogelijk ??? ivogossen Jailbreak apps en thema's 2 10-07-10 22:09
3G/3GS unlock 05.11.07 baseband door Geohot gelukt jvdv23 Archief 71 03-11-09 18:01
Iphone 3GS uit Amerika - Mogelijk om Simlock vrij te maken? pdewildt Archief 5 26-06-09 14:04
Windows: Is het mogelijk? (Mappen maken in library->movies) M.Sergio iTunes 6 25-04-08 20:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:53.