//

sim legen op iphone

sim legen op iphone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen.Mijn oude Nokia bevat 250 tel.nrs. Nu wil ik ze op mijn Sim overzetten en deze in mijn nieuwe iphone gebruiken...Helaas er gaan slechts ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-02-08, 06:27
jellinekski jellinekski is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 4
Standaard sim legen op iphone

Beste mensen.Mijn oude Nokia bevat 250 tel.nrs. Nu wil ik ze op mijn Sim overzetten en deze in mijn nieuwe iphone gebruiken...Helaas er gaan slechts 150 nrs op de Sim, dus moet ik deze eerst legen op mn iphone en dan weer in Nokia rest vd nrs op de Sim kopiëren en deze uiteindelijk weer in mn iphone zetten, zodat ik uiteindelijk al mn nrs heb overgezet naar de iphone, maarrrrr......HOE DOE IK DIT?! Dus hoe leeg ik mn Sim in toestel-geheugen iphone?
Dank voor evt suggesties
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-08, 09:13
Sphinkx Sphinkx is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 37
Standaard

Isim of Simport installeren via de installer. Wiki lezen kan ook helpen...
  #3  
Oud 27-02-08, 10:12
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Sphinkx.. lees eerst de vraag voor je reactie geeft.

Jellinekski: Kan je eerst die 150 nummers op je iphone zetten, simkaart weer in je nokia doen en daar de nummers op je sim verwijderen misschien? Ik zou niet weten hoe dit moet op de iphone, maar volgens mij geeft een nokia wel dat soort opties?
  #4  
Oud 27-02-08, 10:25
Domi's schermafbeelding
Domi Domi is offline
• iOS 11.2
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 23
Standaard

Ik zelf heb mijn nummers eerst van de sim op pc gekopieerd, daarna in outlook gezet, en gesynced via itunes. Is wel wat werk, maar je hebt een goede backup voor later. (voorwaarde is wel dat je Nokia op pc aangesloten kan worden)
  #5  
Oud 01-03-08, 17:13
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

ik had mijn contactpersonen geimporteerd naar mijn iPhone met behulp van iSim, maar nu heb ik mijn iphone gerestored ..

ik heb iSim en SIMport gebruikt maar bij beide programma's lukt het niet om de contactpersonen naar mijn iPhone te kopieeren.

het enige wat deze wel kopieert naar mijn iPhone zijn:
- Klantenservice
- Voicemail

zijn al mijn contactpersonen verdwenen/verwijderd op de 1 of ander manier? Ik zie geen contactpersonen staan in iSim en SIMport..
__________________
Don't tell people your dreams, show them!
  #6  
Oud 01-03-08, 17:26
BadSide's schermafbeelding
BadSide BadSide is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Dordrecht
Berichten: 558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
ik had mijn contactpersonen geimporteerd naar mijn iPhone met behulp van iSim, maar nu heb ik mijn iphone gerestored ..

ik heb iSim en SIMport gebruikt maar bij beide programma's lukt het niet om de contactpersonen naar mijn iPhone te kopieeren.

het enige wat deze wel kopieert naar mijn iPhone zijn:
- Klantenservice
- Voicemail

zijn al mijn contactpersonen verdwenen/verwijderd op de 1 of ander manier? Ik zie geen contactpersonen staan in iSim en SIMport..
Ik denk dat je nummers op je Nokia zijn opgeslagen, in plaats van op je simkaart. Er is op je Nokia vast wel een functie met opslaan op sim, als je dan eerst die eerste 150 op je iPhone zet, en vervolgens die 150 verwijderd (geen idee hoe), en dan de rest overzet?

Dit is eigenlijk het eerste wat in me opkomt, heb verder ook geen ervaring met Nokia's.
__________________
 iPhone 2G, 8GB  Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD
  #7  
Oud 01-03-08, 17:57
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Wat mij altijd geholpen is Microsoft Outlook....Alle telefoons die ik tot nu toe had konden sychroniseren met Outlook, en gelukkig de iPhone ook. Dus voor mij de ideale oplossing. Ik heb tot nu toe gelukkig nog nooit telefoon nummers opnieuw hoeven in te voeren.

Maar als je alleen een SIM hebt is SimPort een gratis oplossing (iSim is betaald voor zover ik weet). Kopieer alle telefoon nummers van je SIM mbv SimPort naar je iPhone. Stop daarna de SIM in een andere telefoon. Liefst niet diegene waar de rest van de telefoonummers in staan, dit om een vegissing bij het verwijderen tegen te gaan. Verwijder alle op de SIM aanwezigge nummers, Dit is bij de meeste telefoons een optie en zou niet 1 voor 1 hoeven. Stop daarna de lege SIM weer in de telefoon waar de rest van de nummers op staan. Verplaats alle op nummers van het telefoon geheugen naar je SIM, ook dit is bij de meeste telefoons 1 actie. Daarna kun je de nummers van je SIM weer mbv SimPort op je iPhone zetten.
  #8  
Oud 01-03-08, 18:13
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Wat mij altijd geholpen is Microsoft Outlook....Alle telefoons die ik tot nu toe had konden sychroniseren met Outlook, en gelukkig de iPhone ook. Dus voor mij de ideale oplossing. Ik heb tot nu toe gelukkig nog nooit telefoon nummers opnieuw hoeven in te voeren.

Maar als je alleen een SIM hebt is SimPort een gratis oplossing (iSim is betaald voor zover ik weet). Kopieer alle telefoon nummers van je SIM mbv SimPort naar je iPhone. Stop daarna de SIM in een andere telefoon. Liefst niet diegene waar de rest van de telefoonummers in staan, dit om een vegissing bij het verwijderen tegen te gaan. Verwijder alle op de SIM aanwezigge nummers, Dit is bij de meeste telefoons een optie en zou niet 1 voor 1 hoeven. Stop daarna de lege SIM weer in de telefoon waar de rest van de nummers op staan. Verplaats alle op nummers van het telefoon geheugen naar je SIM, ook dit is bij de meeste telefoons 1 actie. Daarna kun je de nummers van je SIM weer mbv SimPort op je iPhone zetten.
Dus mijn contactpersonen zijn van mijn simkaart "verwijderd" toen ik ze importeerde naar mijn iPhone ¿

mijn simkaart (in de iPhone) is nu zowiezo leeg want ik heb SIMport geinstalleerd en ik zag geen nummers om te importeren naar mijn iPhone.

Dus ff opnieuw in mijn Nokia stoppen.. nummers op mijn simkaart kopieeren vanaf mijn Nokia en opnieuw in mijn iPhone plaatsen en SIMport gebruiken¿
  #9  
Oud 01-03-08, 18:17
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Dus mijn contactpersonen zijn van mijn simkaart "verwijderd" toen ik ze importeerde naar mijn iPhone ¿

mijn simkaart (in de iPhone) is nu zowiezo leeg want ik heb SIMport geinstalleerd en ik zag geen nummers om te importeren naar mijn iPhone.

Dus ff opnieuw in mijn Nokia stoppen.. nummers op mijn simkaart kopieeren vanaf mijn Nokia en opnieuw in mijn iPhone plaatsen en SIMport gebruiken¿
Als in je Nokia alleen nog maar contacten staan die nog niet op de iPhone staan zou dat moeten werken.

ps. ik wist echter niet dat SimPort de contacten verwijderde van je SIM na kopieren. Ach weer wat bijgeleerd...

Laatst gewijzigd door ControlSje; 01-03-08 om 18:19.
  #10  
Oud 01-03-08, 18:18
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Als in je Nokia alleen nog maar degene staan die nog niet op de iPhone staan zou dat moeten werken.
Ja, ik zal wel een aantal mensen opnieuw handmatig moeten invoeren omdat ik die later in mijn iPhone had toegevoegd en niet op mijn Nokia staan.
  #11  
Oud 01-03-08, 18:30
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
Ja, ik zal wel een aantal mensen opnieuw handmatig moeten invoeren omdat ik die later in mijn iPhone had toegevoegd en niet op mijn Nokia staan.
Als je synct met iTunes, sync je dan de contacten ook? Als je dat doet is het eenvoudiger te doen mbv iTunes zelf.
Als je dat niet doet zou ik adviseren dit wel te gaan doen. Als ik een restore doe ben ik alleen maar even bezig de applicaties weer te installeren. De rest komt gewoon weer mee als ik sync (ik gebruik dan de eerste keer wel de opties gegevens vervangen op iPhone. Deze optie staat onderaan bij de info tab)
  #12  
Oud 01-03-08, 18:35
DertKesh's schermafbeelding
DertKesh DertKesh is offline
• iOS 14.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ControlSje Bekijk bericht
Als je synct met iTunes, sync je dan de contacten ook? Als je dat doet is het eenvoudiger te doen mbv iTunes zelf.
Als je dat niet doet zou ik adviseren dit wel te gaan doen. Als ik een restore doe ben ik alleen maar even bezig de applicaties weer te installeren. De rest komt gewoon weer mee als ik sync (ik gebruik dan de eerste keer wel de opties gegevens vervangen op iPhone. Deze optie staat onderaan bij de info tab)
HEEEEEEL ERG BEDANKT !!!

ik heb even via iTunes contactpersonen gesynct en JA HOOR ik heb AL mijn contactpersonen weer terug
dus geen iSim of SIMport nodig eigenlijk
  #13  
Oud 01-03-08, 19:03
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh Bekijk bericht
HEEEEEEL ERG BEDANKT !!!

ik heb even via iTunes contactpersonen gesynct en JA HOOR ik heb AL mijn contactpersonen weer terug
dus geen iSim of SIMport nodig eigenlijk
Graag gedaan....soms zijn de oplossingen gewoon te voor de hand liggend, dat je er niet aan denkt.
  #14  
Oud 18-07-10, 01:10
kimmeketjuh kimmeketjuh is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jellinekski Bekijk bericht
Beste mensen.Mijn oude Nokia bevat 250 tel.nrs. Nu wil ik ze op mijn Sim overzetten en deze in mijn nieuwe iphone gebruiken...Helaas er gaan slechts 150 nrs op de Sim, dus moet ik deze eerst legen op mn iphone en dan weer in Nokia rest vd nrs op de Sim kopiëren en deze uiteindelijk weer in mn iphone zetten, zodat ik uiteindelijk al mn nrs heb overgezet naar de iphone, maarrrrr......HOE DOE IK DIT?! Dus hoe leeg ik mn Sim in toestel-geheugen iphone?
Dank voor evt suggesties
ik zou gewoon eens proberen in twee delen .. dus eerst de eerste helft op de simkaart zetten en dan op de iphone instellingen mail,contacten,agenda > simcontacten importeren .. dan iphone aansluiten op itunes en aankopen van iphone overzetten naar itunes .. dan het tweede deel hetzelfde .. eventueel eerst resetten (enkel contacten)
  #15  
Oud 23-04-11, 00:26
advaneijck advaneijck is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Standaard

Ik heb een tijdje geleden geprobeerd mijn contactgegevens van mijn oude e-mailaccount over te zetten op mijn nieuwe emailaccount . Alles geprobeerd, maar dat is uiteindelijk niet gelukt. So far, so good! Maar wat er nu aan de hand is, is dat de optie 'simcontacten inporteren"' actief blijft. Ook al annuleer ik de actie, de optie blijft knipperen en de batterij van mijn iPhone is in een paar uur leeg. Wie geeft mij een tip hoe ik de optie 'simcontacten importeren' kan deactiveren? Dank voor de evt suggesties.
  #16  
Oud 23-04-11, 09:46
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Al een harde reset geprobeerd?
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #17  
Oud 23-04-11, 11:13
advaneijck advaneijck is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Standaard

Als je daarmee uit en aan zetten bedoelt, ja. Of gaat een 'harde reset' nog weer anders? Hoe dan?
  #18  
Oud 23-04-11, 16:26
advaneijck advaneijck is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 3
Standaard

ButcherJF, bedankt voor de tip. Hard reset uitgevonden via Wiki en uitgevoerd. Het 'simcontacten importeren' is (vooralsnog?) gedeactiveerd.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 1e gen / eerst legen dan jailbreaken en unlocken HaKeeM Archief 1 10-01-10 13:52
Calendar legen donny88 iPhone algemeen 7 06-05-09 20:07
Moeilijk prullebak te legen in Mail ndl iPhone algemeen 1 25-04-08 13:17
Prullenbak in Email applicatie legen Onslowj iPhone algemeen 2 03-04-08 07:48
Verwijderde mail (prullenbak ) legen volgasleo iPhone algemeen 6 14-12-07 18:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:37.