//

Tutorial: OTB 1.1.2 Of 1.1.3 Naar een unlocked 1.1.3

Tutorial: OTB 1.1.2 Of 1.1.3 Naar een unlocked 1.1.3 discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iPhoners! Omdat er zoveel vragen zijn en al dat gezeik er om heen! Dacht ik om veel verwarring te voorkomen alles uit teleggen over ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-02-08, 19:32
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard Tutorial: OTB 1.1.2 Of 1.1.3 Naar een unlocked 1.1.3

Hallo iPhoners!

Omdat er zoveel vragen zijn en al dat gezeik er om heen!
Dacht ik om veel verwarring te voorkomen alles uit teleggen over een OTB 1.1.2 of 1.1.3 naar een unlocked 1.1.3 te krijgen!

Wat we allemaal nodig hebben heb ik allemaal in 1 map gedaan en op rapidshare gezet! Behalve de firmware's Die linken staan hieronder!

Firmware 1.1.1 iPhone1,1_1.1.1_3A109a_Restore.ipsw
Firmware 1.1.2 iPhone1,1_1.1.2_3B48b_Restore.ipsw
Rapidshare link http://rapidshare.com/files/90706258/Unlock_Tool.rar.html

Wat je nog meer nodig heb is!
  • Wi-Fi Verbinding
  • Oplader zou ook wel makkelijk zijn
  • tijd!
De Voorbereiding!
Download de rapidshare link en pak alles uit!
Zorg dat je je AT&T kaartje er het hele proces heb inzitten!


Als je een OTB 1.1.2 Of 1.1.3 heb begin dan bij stap 1

Stap 1: Sluit je iphone aan op de computer!
Stap 2: Start iphoneinterface.exe op in de ibrickr map en voer daar "enterrecovery" in, sluit het programma nu weer af!
Stap 3: Start nu Iphuc op in de iphuc map op, Voer daar "filecopytophone WTF.s5l8900xall.RELEASE.dfu" druk op enter daarna voer "cmd go"
Stap 4: Start nu itunes op en Druk op Shift + Herstel en selecteer dan firmware 1.1.1!
Stap 5: als hij het voltooit heeft geeft hij een foutmelding(-1015), is niet erg!
Stap 6: Start nu iBrickr op in de ibrickr map druk op "Boot the Phone" Als goed is krijg je een groen beeld.(als het niet zo is moet je de stappen opnieuw doen)
Stap 7: Ga weer naar itunes Druk weer shift+Herstel en selecteer nog een keer firmware 1.1.1!
Stap 8: als dit voltooit is start je nog een een keer ibrickr op en druk weer op "Boot The Phone" Hij geeft nu een rood beeld! de iphone start nu opnieuw op en je komt in het activatie scherm!
Stap 9: je slide hem, nu kom je in de emergency call!
Stap 10:Voer nu in "*#307#" druk op call! De telefoon beld nu zichzelf!
Stap 11:Neem niet op! Haal alle ingetikte cijfers weg en type "0" druk nu weer op call, de telefoon gaat nu weer over. druk op hold en dan dismiss
stap 12: Nu kom je in contacten, druk op + en voeg de url "Prefs://1F" toe.
stap 13: Nu kom je in de instellingen, en maak internet verbinding!
stap 14: Nu sluit je je iphone af! start hem weer op! als goed is moet Wi-Fi er weer zijn, als dit niet het geval is doe je de stappen van 10 nog een keer!
Stap 15: als Wi-Fi wel werkt zorg je dat je weer in contacts komt en voeg nu nog een contact toe Naam: AppSnapp Url: AppSnapp! en voeg hem toe!
stap 16: druk nu op de site, ga naar onder en druk op "install AppSnapp"!

Nu heb je een geactiveerde, Gejailbreakde Firmware 1.1.1!
Ga door met de stappen!

Stap 17: Ga nu naar de "installer" en instaleer eerst BSD subsysteem(onder all packages) druk op de home butten. ga daarna weer naar installer en dan naar "Tweaks 1.1.1" druk nu op oktoprep! klik nu op de home butten(Sluit de iphone op itunes aan als dit al niet het geval was)ZORG NIET DAT JE JE IPHONE OPNIEUW OPSTART!
Nu kom je weer in het begin scherm slide to unlock!
Stap 18: ga naar itunes druk op Shift+Update en selecteer firmware 1.1.2!
Stap 19: Als dit voltooit is kan hij een foutmelding geven negeer dit weer! hij hoeft niet persee een foutmelding te geven!
stap 20: Start nu Windows.bat vanuit de map Jailbreak soft 1.1.2!
Stap 21: Druk nu op "boot From Recovery" dan zie je dat de iphone weer in dat slide begin komt!
Stap 22: druk nog een keer op Windows.bat en vink "Install ssh" aan, en klick op jailbreak! hij kan een foutmelding geven. DOE DAAR NIKS OP UIT EN KLIK OOK NIET OP JA OF OP NEE! kijk naar de CMD!
stap 23: op gegeven moment start je iphone een paar keer op(volgens mij stuk 4 a 5 keer) Na een aantal keer Slide je hem!

Nu heb je Firmware 1.1.2 Jailbreaked en wel!
Ga nu door voor het unlock proces!

Stap 24: Ga nu weer naar "Installer" Add de source http://desbloqueiobr.com.br/rep
Stap 25: Ga naar installer ga naar desbloqueiobr Unlock! en run Autogunlock! ZORG WEL DAT JE IPHONE OP AIRPLAINE MODE HEBT STAAN en AUTOMATISCH SLOT op NOOIT!

Nu heb je een unlocked 1.1.2 Als dit niet het geval is Ga door met de tutorial, als dit wel het geval is en je wilt doorgaan naar 1.1.3 ga verder met stap 29

Stap 26:Als dit dus niet het geval is hij vind de simkaart wel alleen hij heeft geen verbinding of hij geeft geen netwerk aan! ga weer naar "installer" Zoek "Term-vt100" Instaleer hem!
Stap 27: Instaleer winscp op je computer, voer je netwerk gegevens in als je er in zit ga naar USR/BIN Stop daar de files uit de map "Brick Tool" in.
stap 28: start "Term-vt100" Op en voer "cd /usr/bin" in, daarna "chmod +x bricktool" en daarna "bricktool d" Daarna moet hij verbinding zoeken vinden!

Nu heb je een unlocked 1.1.2
wil je doorgaan naar 1.1.3 ga door met de tutorial

Stap 29:Ga weer naar "Installer" Zoek "official 1.1.3 Upgrader op en run die!
Dit zal even wat tijd in beslag nemen, als dit gedaan is heb je een unlocked iphone met firmware 1.1.3 + Jailbreak!

Veel Plezier met je unlocked iphone!

Als ik iets ben vergeten of er vragen zijn, of er is onduidelijkheid hoor ik het graag

Groeten, kris

Laatst gewijzigd door -kriis; 11-02-08 om 15:18.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-02-08, 00:13
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard

zijn et al mensen gelukt via deze tutorial.

gr, kris
  #3  
Oud 11-02-08, 11:39
rody rody is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 11
Standaard

ik krijg steeds voor dat hij hem downgrade na 1.1.1 bij het uitpakken van de software error code (1)
  #4  
Oud 11-02-08, 11:50
lijnkamp's schermafbeelding
lijnkamp lijnkamp is offline
• iOS 7.1.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Ede
Berichten: 53
Standaard

@-kriis
Leve jezelf!
Unlock geslaagd! Nog paar kleine probleempjes. Heb nu KPN logo in 1.1.2. en kan bellen via contacts.

Kan alleen bellen uit de contacts, geen nummer in te voeren, springt terug naar de springboard.
Ook bij sms springt hij terug, zie wel dat ik sms heb ontvangen (aantal sms-jes in icoon sms) maar zodra ik naar sms wil springt hij weer terug naar het springboard.

Suggesties ??
  #5  
Oud 11-02-08, 12:15
fatlobster's schermafbeelding
fatlobster fatlobster is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 27
Standaard

Even iworld installeren via installer en draaien. Dat zou het moeten fixen.
  #6  
Oud 11-02-08, 13:44
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rody Bekijk bericht
ik krijg steeds voor dat hij hem downgrade na 1.1.1 bij het uitpakken van de software error code (1)
gewoon doorgaan met de tutorial
  #7  
Oud 11-02-08, 14:25
Koes's schermafbeelding
Koes Koes is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Heijningen
Berichten: 55
Standaard

Volgens mij ben je vergeten te vermelden dat als je oktoprep instaleerd je ook BSD sub moet instaleren anders werkt het niet!?
  #8  
Oud 11-02-08, 14:33
claeskens.matteo claeskens.matteo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 51
Standaard

heb een paar problemen al in het begin
als ik bij iphuc de filecopy... invoer dan geeft hem geen errror of command dont exist of iets in die aard maar er staat wel file copy to iphone: 0 daarna als ik itunes open voor de shift+herstel zegt itunes iphone onbekende fout(1) en koppêlt die dan af dus ik kan nog niet eens shift herstel doen op mijn iphone blijft op het scherm da usb kabeltje-->itunes(logo) staan
1.1.3 model week 03

edit: ik heb nog eens itunes opgestart en dan vleigensvlug shift herstel dan lukte het wel maar na het uitpakken direct foutmelding 1 dan gewoon verder gedaan en bij ibricker boot the phone krijg ik rood scherm ipv groen (itunes 7.6 heb ik)

Laatst gewijzigd door claeskens.matteo; 11-02-08 om 15:15.
  #9  
Oud 11-02-08, 15:16
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door claeskens.matteo Bekijk bericht
heb een paar problemen al in het begin
als ik bij iphuc de filecopy... invoer dan geeft hem geen errror of command dont exist of iets in die aard maar er staat wel file copy to iphone: 0 daarna als ik itunes open voor de shift+herstel zegt itunes iphone onbekende fout(1) en koppêlt die dan af dus ik kan nog niet eens shift herstel doen op mijn iphone blijft op het scherm da usb kabeltje-->itunes(logo) staan
1.1.3 model week 03

edit: ik heb nog eens itunes opgestart en dan vleigensvlug shift herstel dan lukte het wel maar na het uitpakken direct foutmelding 1 dan gewoon verder gedaan en bij ibricker boot the phone krijg ik rood scherm ipv groen (itunes 7.6 heb ik)
Als je rood of groen scherm krijgt gewoon doorgaan

En miss moest je eerst "cmd go" invoeren
  #10  
Oud 11-02-08, 15:19
claeskens.matteo claeskens.matteo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 51
Standaard

ok proberen met eerst door te gaan

edit
als ikv erder wil gaan meot ik opnieuw shift herstel doen maar dat staat er niet meer nu staat er enkel de activatie scherm van AT&T zou ik ebter opnieuw beginnen ?

Laatst gewijzigd door claeskens.matteo; 11-02-08 om 15:23.
  #11  
Oud 11-02-08, 15:35
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard

hmm gewoon de activatie scherm, ga door met stap 9
  #12  
Oud 11-02-08, 15:50
claeskens.matteo claeskens.matteo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 51
Standaard

dismiss stond nergens op iphone alleeen na hold accept en decline ben opnieuw begonnen maar nu vind ibricker mijn phone niet
  #13  
Oud 11-02-08, 15:52
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard

begin met herstellen! als je helemaal overnieuw begint! Herstel naar 1.1.3 via itunes!

dissmiss staat naast call
  #14  
Oud 11-02-08, 15:53
claeskens.matteo claeskens.matteo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 51
Standaard

als ik *#307# bel dan belt de ihpone dan wis ik alle cijfers en dan typ ik 0 bel(groen telefoon logo is bellen ipv call) ik opnieuw dan druk ik op accept dan hold dan krijg ik enkel accept of decline te zien

Laatst gewijzigd door claeskens.matteo; 11-02-08 om 16:04.
  #15  
Oud 11-02-08, 16:06
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard

decline doen en dan ga je verder!

Lees gewoon de tutorial!
  #16  
Oud 11-02-08, 16:11
Gef Gef is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 15
Standaard

Stap 2: Start iphoneinterface.exe op in de ibrickr map en voer daar "enterrecovery" in, sluit het programma nu weer af!

Wat bedoel je hiermee, er staat geen ibrickr map tussen al de uitgepakte mapjes...
  #17  
Oud 11-02-08, 16:13
claeskens.matteo claeskens.matteo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 51
Standaard

decline heb ik gedaan maar nu verschijnt gewoon terug die slider
en als ik dan opnieuw probeer zonder af te haken dan geeft die bij *#307# even geduld en dan 0 bellen belt die dan weer wel maar dan gebeurt er nix met decline(dismiss)
  #18  
Oud 11-02-08, 16:14
chrismemore chrismemore is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1
Standaard

mmm volgens mij is die van mij ietsie makkelijker dan hierboven staat beschreven; ik heb zojuist een 8gb en een 16gb 1.1.3 OTB unlocked; ik weet niet of er behoefte aan is; maar mijn werkwijze kwam neer op de volgende stappen:

1.) ibrickr naar DFU
2.) downgrade naar 1.1.1
3.) oktoprep
4.) upgrade naar 1.1.2
5.) installer.iclarified.com ge-add aan installer
5.) BSD subsystem installen
6.) Geoshot unlock (via iclarified) runnen
7.) official 1.1.3 upgrader (weet niet meer hoe deze precies heet)
8.) Klaar!

Deze methode is wat makkelijker dan bovenstaand omdat je eigenlijk alleen maar de Firmware bestanden en ibrickr nodig hebt. Mocht er behoefte aan zijn dan kan ik het wat gedetaileerder (lees stap voor stap) uitwerken. Opzich ook wel leuk zeker te weten dat die 16gb zich i.d.d. identiek aan de 8gb gedraagt; iedereen dacht dit al maar leuk om het zeker te weten
  #19  
Oud 11-02-08, 16:18
claeskens.matteo claeskens.matteo is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 51
Standaard

chrismemore je zou mijn held zijn. Zit hier maar wat te klungelen met mijn 16 gb phone en nx lukt ondanks kriis mooie tutorial. Dus een andere optie is meer dan welkom. email me desnoods claeskens.matteo@gmail.com
  #20  
Oud 11-02-08, 16:19
-kriis's schermafbeelding
-kriis -kriis is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gef Bekijk bericht
Stap 2: Start iphoneinterface.exe op in de ibrickr map en voer daar "enterrecovery" in, sluit het programma nu weer af!

Wat bedoel je hiermee, er staat geen ibrickr map tussen al de uitgepakte mapjes...
hij staat er gewoon tussen hoor
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
1.1.2 OTB unlocked Lau Unlock [archief] 97 15-02-08 13:14
OTB 1.1.3 Unlocked ? PWI Archief 83 12-02-08 01:00
1.1.3 otb unlocked met x-sim? westergeest Archief 11 11-02-08 23:30
1.1.3 otb unlocked??? westergeest Archief 1 09-02-08 16:00
OTB 1.1.2 -> welke tutorial svekke Archief 0 15-01-08 01:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.