iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/100605-redsn0w-un-tethered-jailbreak-voor-ios5-0-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

Guest-20180925190238 18-10-11 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door perryfunny (Bericht 720019)
oke dat is het eenigste waar ik op moet klikken en dan die stappe doen die die aangeeft en dan werkt het gewoon ?

Zet de iPhone in DFU mode (aangesloten aan de computer). Als je dan in Redsn0w "just boot" gekozen hebt dan zijn er geen stappen, eerst komt er een ananas en dat het appeltje. Dat is alles.

PS:
Die DFU-methode die Redsn0w aangeeft werkt niet altijd goed. Doe het volgende.

1) Sleep en home knop gelijk indrukken;
2) Tot 10 tellen;
3) Bij 10 de sleep knop loslaten;
4) Tot 8 tellen;
5) Bij 8 de home knop loslaten;

Deze methode werkt altijd en de kans dat je in Recovery mode terechtkomt is NUL.

Wierie072 18-10-11 20:31

Ik had een vraagje, net als iemand anders al eerder op dit forum (werdt niet beantwoord). Is het nou makkelijk om van tethered naar untethered te gaan, of is dit weer een heel gedoe? En wat zouden die dergelijke handelingen dan moeten zijn.

Zoekfunctie op het forum gaf ook niet echt resultaat.

Bvd

buckiphone 18-10-11 20:44

iphone 4 ook gelukt zonder problemen!!!

pkaak 18-10-11 20:50

Had mijn iPad al op ios5.0 gezet. Net met Redsnow de jailbreak uitgevoerd. Viel me op dat hij dan niet opnieuw ios5 installeerde. Na jailbreak even tethered geboot en daarna werkte het allemaal als een trein. Zelfs mijn settings en apps zijn gewoon bewaard gebleven.

De engelse mededeling bij sbsettings is alleen beetje vaag... "you must enable the notifications add on via the settings app in notifications" ... klnkt beetje als kip-ei?

XIII 18-10-11 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pkaak (Bericht 720077)
De engelse mededeling bij sbsettings is alleen beetje vaag... "you must enable the notifications add on via the settings app in notifications" ... klnkt beetje als kip-ei?

Nee hoor; je kunt nu in de Berichtgeving instellingen van iOS5 ook SBSettings aanzetten.

Dat is wat er min of meer staat...

macthijn 18-10-11 21:44

Heb de procedure voor mijn iPhone 4 al een paar keer doorlopen, echter loop ik de hele tijd vast in het thetered boothen...

In eerste instantie komt de pineapple in beeld, maar die verdwijnt al snel door het apple logo afgewisseld met een draaibolletje.

Zie ik wat over het hoofd? Tips/Tricks zijn erg welkom!

Jampie 18-10-11 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pkaak (Bericht 720077)
Had mijn iPad al op ios5.0 gezet. Net met Redsnow de jailbreak uitgevoerd. Viel me op dat hij dan niet opnieuw ios5 installeerde. Na jailbreak even tethered geboot en daarna werkte het allemaal als een trein. Zelfs mijn settings en apps zijn gewoon bewaard gebleven.

Misschien een rare vraag hoor, maar waarom zou er tijdens een jailbreak een nieuwe iOs5 geinstalleerd worden? RedsnOw past files aan maar zet nooit een nieuwe iOs op je telefoon als ik me niet vergis.....

macthijn 18-10-11 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macthijn (Bericht 720135)
Heb de procedure voor mijn iPhone 4 al een paar keer doorlopen, echter loop ik de hele tijd vast in het thetered boothen...

In eerste instantie komt de pineapple in beeld, maar die verdwijnt al snel door het apple logo afgewisseld met een draaibolletje.

Zie ik wat over het hoofd? Tips/Tricks zijn erg welkom!


Nog een paar keer geprobeerd, resultaat: JAILBREAKEN COMPLETED

Monsterkils 18-10-11 22:59

ipod touch 4 met ios5 jb , maar cydia wil niet openen... gebeurd gewoon niets, opnieuw jb'en werkt niet. nog iemand dit probleem?

+ kan ik dingen bij dat notificiatie systeem toevoegen? zoals mijn mails/facebook?

XIII 18-10-11 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Monsterkils (Bericht 720203)
ipod touch 4 met ios5 jb , maar cydia wil niet openen... gebeurd gewoon niets, opnieuw jb'en werkt niet. nog iemand dit probleem?

Tethered booten...

joostje 19-10-11 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Airbrake (Bericht 719465)
Het is mij gelukt de 3GS met baseband 05.16.05 te jaibreaken volgens de stappen van Wijcky.
Het lukte alleen niet om via de instructies van Redsn0w de iPhone in DFU mode te krijgen.

Via deze video lukte het uiteindelijk wel om in DFU mode te komen:
How to put your iPhone in DFU mode - YouTube

via Redsn0w lukt het niet omdat die tijden die je aan zou moeten houden te land zijn.

DFU is niet moeilijk, als je het al een aantal keren hebt gedaan:
1. power indrukken - aanzetten 1 a 2 seconden
2. homeknop erbij - totdat je een verandering ziet
3. powerknop loslaten bij de volgende verandering
4. zodra het scherm veranderd in Redsn0w alles loslaten.

Jampie 19-10-11 11:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door joostje (Bericht 720408)
via Redsn0w lukt het niet omdat die tijden die je aan zou moeten houden te land zijn.

DFU is niet moeilijk, als je het al een aantal keren hebt gedaan:
1. power indrukken - aanzetten 1 a 2 seconden
2. homeknop erbij - totdat je een verandering ziet
3. powerknop loslaten bij de volgende verandering
4. zodra het scherm veranderd in Redsn0w alles loslaten.

Grootste probleem voor de meeste mensen is dat ze niet kunnen starten vanuit de "phone off" positie. En dan kom je snel in de problemen met uitzetten en dan just reboot opstarten wat zowat weer gelijk loopt aan je telefoon die al weer uit zich zelf op start ;)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 19 oktober 2011 om 12:03 ----------

Even ter informatie trouwens, Winterboard heeft een update gehad en werkt weer normaal onder iOs5 zonder in safe mode te belanden.

Guest-20180925190238 19-10-11 12:10

Ik hoop dat er in deze draad ook gebruikers zijn die Redsn0w Beta echt testen en niet alleen gebruiken voor "je weet wel wat".

Apple staat toe dat apps van derden via iCloud kunnen syncen, net zoals vroeger ongeveer met MobileMe. En niet alleen de standaard data zoals agenda, calender, enz... maar ook andere gegevens.

Ik heb vastgesteld dat dat niet lukt als het iDevice met Redsn0w gejailbreakt is. Als voorbeeld noem ik "Weather Pro". Deze app synct perfect de instellingen (radar, favorieten, enz...) van het ene iDevice naar het andere iDevce als er geen jaibreak is toegepast.

Is de Redsn0w Beta jailbreak toegepast werkt het syncen niet meer.

Zijn er nog andere gebruikers die dit fenomeen hebben vastgesteld met andere apps? Het gaat dus niet om de contacten en kalenders, zoals in Week Kalender, maar om andere data.

XIII 19-10-11 12:18

Maakt het uit welk device die JB heeft?

Ik zou het kunnen testen met Instacast die ik nu alleen op mijn iPhone draai (en als test even op mijn iPad zou kunnen installeren).

Guest-20180925190238 19-10-11 12:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 720446)
Maakt het uit welk device die JB heeft?

Nee, ik stel het probleem vast op een iPhone 3GS, een iPhone 4 en een iPad 1.

prosperot 19-10-11 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wierie072 (Bericht 720058)
Ik had een vraagje, net als iemand anders al eerder op dit forum (werdt niet beantwoord). Is het nou makkelijk om van tethered naar untethered te gaan, of is dit weer een heel gedoe? En wat zouden die dergelijke handelingen dan moeten zijn.

Zoekfunctie op het forum gaf ook niet echt resultaat.

Bvd

Bij eerdere redsn0w versies was dit geen probleem, maar goed niemand kan in de toekomst kijken of dat nu weer het geval zal zijn...

Vince00 19-10-11 13:47

Is het correct dat na het upgraden naar ios 5 ik alle stats en gamesaves kwijt ben met spelletjes? ook mijn contacten zijn weg.

Reservekopie terug zetten al geprobeerd maar zelfde resultaat.

startel 19-10-11 14:05

Is er al bekend of er ook een untethered uitkomt voor de dan alleen de oude bootrom 3GS ???

goands 19-10-11 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door startel (Bericht 720521)
Is er al bekend of er ook een untethered uitkomt voor de dan alleen de oude bootrom 3GS ???

Waarschijnlijk komt er een untethered jailbreak net als bij IOS4. Maar natuurlijk weten we dat niet zeker.
Afwachten geblazen!

windsurfer79 19-10-11 17:59

nu ben ik wat verder gekomen eindelijk maar nu blijf ik zitten met het witte cydia logo en als ik dan bij red snow just boot doe dan krijg ik een wit scherm op mijn iphone en eploded failed in red snow wat nu?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:01.