iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/100605-redsn0w-un-tethered-jailbreak-voor-ios5-0-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

boswachter85 08-11-11 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boswachter85 (Bericht 733191)
iedereen, ik zit met een groot probleem.
Had al een tijdje ios 5 incl jailbreak thethdred en nu wou ik een update in Cydia doen en moest mijn iphone opnieuw opstarten. Heb ik Redsnow gebruikt door Just boot now te doen. dan doe ik alles volgens plan en dat gebeurd dit:
Hij blijft hangen op de ananas logo. Redsnow zegt dat ie klaar is maar er gebeurd niets. na een tijdje (paar minuten) en dan komt er een rondje die je wel eens ziet die beweegt maar deze beweegt niet.
Ik kan me iphone dus niet opstarten! heb volgens mij al van alles geprobeerd en ook het forum nagezocht. graag snel hulp!!!
alvast bedankt!

Iemand?????? HELP!!!

tiger1050 08-11-11 18:31

Hallo allemaal,

gewoon nog een keer just boot proberen, ik heb het ook wel eens gehad, moest toen wel een paar keer just boot now doen,

grtjes arius

boswachter85 08-11-11 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tiger1050 (Bericht 733350)
Hallo allemaal,

gewoon nog een keer just boot proberen, ik heb het ook wel eens gehad, moest toen wel een paar keer just boot now doen,

grtjes arius

Dat heb ik volgens mij nu wel 50 keer geprobeerd. Ik blijf hangen tussen of de ananas logo, of het rondje of het apple logo. Als ik dan weer probeer Bot now zit ik weer vast bij de ananas logo!

Help!

tiger1050 08-11-11 19:00

hallo allemaal,

en nog eens jailbreaken dan, misschien is er iets fout gegaan met het updaten

boswachter85 08-11-11 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tiger1050 (Bericht 733360)
hallo allemaal,

en nog eens jailbreaken dan, misschien is er iets fout gegaan met het updaten

Ook al geprobeerd :(

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2011 om 20:27 ----------

als ik jailbreak krijg ik op me iphonescherm een error
er staat bij: loaded configuration for 2 partitions mounting roofs as read only.
en blijft staan.

Kan dus niets, als ik jailbreak heb ik dit, als ik boot doe loopt ie vast bij ananas logo (zie ook vorige posts hierboven)
Iemand die me please kan helpen?!?
dit is zo irritant! kan me iphone niet gebruiken!

boswachter85 09-11-11 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boswachter85 (Bericht 733366)
Ook al geprobeerd :(

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2011 om 20:27 ----------

als ik jailbreak krijg ik op me iphonescherm een error
er staat bij: loaded configuration for 2 partitions mounting roofs as read only.
en blijft staan.

Kan dus niets, als ik jailbreak heb ik dit, als ik boot doe loopt ie vast bij ananas logo (zie ook vorige posts hierboven)
Iemand die me please kan helpen?!?
dit is zo irritant! kan me iphone niet gebruiken!


Iemand?????????!!!!!

NicolaasR 09-11-11 18:00

ja je gebruikt de verkeerder redsn0w voor je telefoon. Anders krijg je die error niet aan het eind na het jailbreaken. En als je een error hebt tijdens het jailbreaken dan is het jailbreaken niet gelukt!!
Dus helemaal opnieuw herstellen in itunes
redsn0w 0.9.9b8 (mits je een iphone 4 hebt)
redsn0w 0.9.9b7 voor de 3GS (oude bootrom heb ik dus ik weet dat die werkt hiervoor)
en dan nog eens proberen.
succes

boswachter85 09-11-11 18:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NicolaasR (Bericht 733798)
ja je gebruikt de verkeerder redsn0w voor je telefoon. Anders krijg je die error niet aan het eind na het jailbreaken. En als je een error hebt tijdens het jailbreaken dan is het jailbreaken niet gelukt!!
Dus helemaal opnieuw herstellen in itunes
redsn0w 0.9.9b8 (mits je een iphone 4 hebt)
redsn0w 0.9.9b7 voor de 3GS (oude bootrom heb ik dus ik weet dat die werkt hiervoor)
en dan nog eens proberen.
succes

dank je voor je hulp maar ik gebruik b8 al (heb iphone 4) en deze werkt dus ook niet.
Heb je of iemand anders nog een idee?

NicolaasR 09-11-11 18:39

heb je de b4 ook geprobeerd deze wordt al eerste genoemd bij de jailbreak van ios5

maltje 09-11-11 19:47

Kan ik mijn Iphone 4 met 5.0 via Itunes herstellen om van de jailbreak vanaf te geraken?

mvg

avinassh 09-11-11 20:03

Beste mensen,

ik heb mijn iphone 4 sinds iOS 5 uitkwam al gejailbreakt en ik heb alleen tweaks die je iphone niet kunnen schaden (zoals het vast komen zitten van it safe mode etc) Maar laatste tijd begint hij opeens raar te doen. Hij valt opeens uit, hij komt in it safe mode.
Maar hoe komt dit nou, want ik heb maar een paar tweaks.

Alvast bedankt!

ipodszijngeweldig 09-11-11 22:31

Hoi, ik wou laatst even proberen iOS 5 untethered jben met greenpoison ofzo is wel gelukt met DFU ofzo.
toen ik mijn iPod had opgestart stond verder nix extra's. Maar als je greenpoison download dan staat er ook iets met limera1n op de pc. Ik dat dus openen en DFU maar stond de hele tijd please wait dus ik dacht ik stop en wou me iPod (hij stond in DFU) niet meer aan ik schrok me dood maar met wat geklooi wel weer aangekregen. Niet proberen dus!!!

maltje 10-11-11 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maltje (Bericht 733857)
Kan ik mijn Iphone 4 met 5.0 via Itunes herstellen om van de jailbreak vanaf te geraken?

mvg

Blijkbaar moest ik iets aanpassen in de hosts file.
Moet ik de orginele hostfile terug plaatsen of kan ik later "gewoon" updaten naar 5.01?
Voor alle duidelijkheid,mijn iphone is NIET meer gejailbreaked.

donquino 10-11-11 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maltje (Bericht 734048)
Blijkbaar moest ik iets aanpassen in de hosts file.
Moet ik de orginele hostfile terug plaatsen of kan ik later "gewoon" updaten naar 5.01?
Voor alle duidelijkheid,mijn iphone is NIET meer gejailbreaked.

Hoe heb je dit gedaan,graag uitleg

maltje 10-11-11 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donquino (Bericht 734285)
Hoe heb je dit gedaan,graag uitleg

HEb je een Mac?
Ga naar finder,klik bovenaan naar "ga"
dan ga naar map
daar tik je /private in
dan ga je naar "etc"
daar open je hosts en open je dat met een editor
onderaan verander of plaats je volgende regel
17.112.176.11 gs.apple.com
zo voorkom je de fout:bla bla eligitable bla bla bla
Dan open je itunes met je iphone aangesolten en klik je op herstel.
and hopla,je hebt nu terug een "orginele" iphone

mvg

donquino 10-11-11 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maltje (Bericht 734048)
Blijkbaar moest ik iets aanpassen in de hosts file.
Moet ik de orginele hostfile terug plaatsen of kan ik later "gewoon" updaten naar 5.01?
Voor alle duidelijkheid,mijn iphone is NIET meer gejailbreaked.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maltje (Bericht 734297)
HEb je een Mac?
Ga naar finder,klik bovenaan naar "ga"
dan ga naar map
daar tik je /private in
dan ga je naar "etc"
daar open je hosts en open je dat met een editor
onderaan verander of plaats je volgende regel
17.112.176.11 gs.apple.com
zo voorkom je de fout:bla bla eligitable bla bla bla
Dan open je itunes met je iphone aangesolten en klik je op herstel.
and hopla,je hebt nu terug een "orginele" iphone

mvg

OK Dank u
Heb een Mac

Guest-20180925190238 10-11-11 16:23

Op een Mac doe je dat in een terminal met:

Code:

sudo nano /etc/hosts
en met niets anders, als je tenminste permissie problemen wil vermijden.

maltje 10-11-11 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 734307)
Op een Mac doe je dat in een terminal met:

Code:

sudo nano /etc/hosts
en met niets anders, als je tenminste permissie problemen wil vermijden.

Zo kan het idd ook,maar mijn oplossing gaat toch ook,zonder problemen??
Dus niet overdrijven he,hou het simpel,liet iedereen kan overweg met de "terminal"

mvg

boredgeestje 10-11-11 17:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door boswachter85 (Bericht 733191)
iedereen, ik zit met een groot probleem.
Had al een tijdje ios 5 incl jailbreak thethdred en nu wou ik een update in Cydia doen en moest mijn iphone opnieuw opstarten. Heb ik Redsnow gebruikt door Just boot now te doen. dan doe ik alles volgens plan en dat gebeurd dit:
Hij blijft hangen op de ananas logo. Redsnow zegt dat ie klaar is maar er gebeurd niets. na een tijdje (paar minuten) en dan komt er een rondje die je wel eens ziet die beweegt maar deze beweegt niet.
Ik kan me iphone dus niet opstarten! heb volgens mij al van alles geprobeerd en ook het forum nagezocht. graag snel hulp!!!
alvast bedankt!

Zelfde probleem hier, na update van Cydia boot mn iPhone 4 niet verder dan het pineapple logo / laadrondje.
Gelukkig semitether geïnstalleerd en kan ik nog *iets* met mn telefoon...

yozo 10-11-11 17:29

3gs ipad baseband stockipsw unactivated
 
Hoi, ik heb hier geprobeerd te zoeken, maar kwam geen oplossing tegen.

Ik heb een iPhone 3Gs met ipad baseband 06.15.00. Ik heb daarmee een update gedaan via iTunes (wat achteraf misschien niet zo handig was). Ik krijg namelijk het instelmenu, maar kan de telefoon niet activeren.
De iphone was 4.2.1 gejailbreakt en unlocked met Ultrasn0w. (Ik gebruik nu namelijk KPN, na met T-mobile abo gekocht te hebben.)

Op internet zag ik dat de baseband nu waarschijnlijk inconsistent is, en om dit te verhelpen, ik de iPhone moet reflashen.
Het probleem is nu echter dat als ik met redsnow via een gedownloade ipsw een ipad baseband wil installeren, ik binnen een seconde van het 'DFU-instellen' naar 'baseband ophalen' ga, waarna ik vrij snel de melding krijg: USB connection problem.
Ik heb 2 kabeltjes geprobeerd, en 2 usb poorten, maar het mocht niet baten.
Ik heb redsnow 0.9.9b8 en b7 beiden geprobeerd.
Hebben jullie enig idee?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:02.