iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/100605-redsn0w-un-tethered-jailbreak-voor-ios5-0-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

Pakito 13-10-11 15:59

Haha nou nog wat lekkers erbij, alle applicaties openen nu in een minischerm links in de hoek... Dit na een tethered reboot.. Heel vreemd allemaal

demies 13-10-11 16:00

ik heb een ipad 1 net geupdate naar ios5.
Nu wil ik hem jailbreaken.
Maar welk bestand ik ook aanwijs hij zegt elke keer dat dat ipsw bestand niet bij deze redsnow hoort.
Gebruik redsnow 9.9b4.
En toen ik het deed zonder ipsw zei hij op de helft geen identifying flatcher of zoiets wat nu

Snder 13-10-11 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demies (Bericht 715275)
ik heb een ipad 1 net geupdate naar ios5.
Nu wil ik hem jailbreaken.
Maar welk bestand ik ook aanwijs hij zegt elke keer dat dat ipsw bestand niet bij deze redsnow hoort.
Gebruik redsnow 9.9b4.
En toen ik het deed zonder ipsw zei hij op de helft geen identifying flatcher of zoiets wat nu

Verwijs je hier naar iOS5 final of naar de GM versie?

Alpayyy 13-10-11 16:11

ik probeer men iphone 4 ios 5 te jailen al zoveel uren bezig,
maar het lukt niet.

Wanneer op men iphone scherm het logo ananas te voorschijn komt,
en op men computer scherm ' the rest of this proces takes places on your device'
met daar onder done staat. Start men iphone terug, maar dan zonder het cydia logo ?

Wat doe ik verkeerd ? Ben aan het stressennnnn .
Alvast bedankt .

Snder 13-10-11 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alpayyy (Bericht 715290)
ik probeer men iphone 4 ios 5 te jailen al zoveel uren bezig,
maar het lukt niet.

Wanneer op men iphone scherm het logo ananas te voorschijn komt,
en op men computer scherm ' the rest of this proces takes places on your device'
met daar onder done staat. Start men iphone terug, maar dan zonder het cydia logo ?

Wat doe ik verkeerd ? Ben aan het stressennnnn .
Alvast bedankt .

Heb je heb dan wel tethered geboot?

Sad 13-10-11 16:15

redsn0w vraagt elke keer naar ipsw bestan, hoe en waar kan ik dat krijgen

Snder 13-10-11 16:15

Google even naar iOS5 GM ;)

demies 13-10-11 16:15

Maakt niet uit de orginele die nu online staat de gm versies allemaal doen ze het niet.

Alpayyy 13-10-11 16:18

Dus effe afwachten ? of ligt het aan mij ?

demies 13-10-11 16:20

Op de ipad dus het orginele bestand gebruikt de gm versie allemaal geven ze aan dat het niet het goede ipsw bestand is.

buckiphone 13-10-11 16:22

ipad 1 gewoon met originele ipsw gejailbraked, werkt perfect, beetje onhandig tethered met installeren van cydia apps en reboot maar daarna ist eigenlijk niet erg..
hoevaak rb je de ipad nu daadwerkelijk..

Jampie 13-10-11 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demies (Bericht 715308)
Op de ipad dus het orginele bestand gebruikt de gm versie allemaal geven ze aan dat het niet het goede ipsw bestand is.

Mag aannemen dat je wel een iPad1 gebruikt ;)

Ik heb een ander probleem, blijf constant in safe mode uitkomen. Heb zo goed als alle cydia "apps" verwijderd maar blijf in safe mode uitkomen.
Iemand een idee?

soulmoo 13-10-11 17:24

shsh blob
 
hoi,

Is er al een mogelijkheid om je shsh blob te maken bij cydia.
Of al enige info omtrent shsh blobs

greetz

Jampie 13-10-11 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soulmoo (Bericht 715421)
hoi,

Is er al een mogelijkheid om je shsh blob te maken bij cydia.
Of al enige info omtrent shsh blobs

greetz

Als je shsh blobs van iOs5 bedoelt, heb gelezen dat musclenerd meld dat er vanaf iOs geen blobs meer opgelagen kunnen worden.
MuscleNerd: You Won’t Be Able To Save iOS 5 SHSH Blobs

iSnatch 13-10-11 17:45

Als ik nu m'n iPhone 4 met fw 4.3.2 update naar 5.0 (clean install) vervolgens een jailbreak uitvoer.
Kan ik dan straks als de untethered versie uit is die er zonder problemen overheen gooien? Of is dat nog niet bekend?

lolbroeck 13-10-11 17:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iSnatch (Bericht 715454)
Als ik nu m'n iPhone 4 met fw 4.3.2 update naar 5.0 (clean install) vervolgens een jailbreak uitvoer.
Kan ik dan straks als de untethered versie uit is die er zonder problemen overheen gooien? Of is dat nog niet bekend?

Jep, helemaal.
Dat is altijd zo ;)

henk1978 13-10-11 17:48

3gs jaibroken 4.0 updaten naar ios5?
 
Hallo, ik heb een 3gs met een 4.0 jailbreak (custom firmware) en wil deze nu opdaten naar ios5. Is dit mogelijk?

Ik ga niet opnieuw jailbreaken.

Jordi91 13-10-11 17:50

Zijn er al ergens geruchten wanneer er een jailbreak uit komt voor de ipad2 op ios5 ?:)

martijnmiddel 13-10-11 17:56

Dit kan gewoon via itunes

soulmoo 13-10-11 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 715433)
Als je shsh blobs van iOs5 bedoelt, heb gelezen dat musclenerd meld dat er vanaf iOs geen blobs meer opgelagen kunnen worden.
MuscleNerd: You Won’t Be Able To Save iOS 5 SHSH Blobs

dank u voor vlugge andwoord

;)

henk1978 13-10-11 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijnmiddel (Bericht 715467)
Dit kan gewoon via itunes

Ik had begrepen dat je een jailbroken telefoon niet meer via itunes kan updaten? alleen via redsnow in de dfu modus en met custom firmware!

Volgens mij gaf ie de vorige keer elke keer een foutmelding en bleef daarna hangen in de recovery modus (stekkertje in beeld) en daarna met heel veel custom firmwares geprobeerd en uitgekomen op 4.0.. enig idee

XIII 13-10-11 18:13

Ehm, volgens mij zegt MuscleNerd niet dat je geen SHSH blobs kunt opslaan...

Je kunt ze alleen nu (nog?) niet gebruiken om te herstellen!

martijnmiddel 13-10-11 18:19

Welke baseband heb je? Als je geen iPad baseband hebt en dus niet hoeft te unlocken kan je je iPhone in dfu modus zetten, dan aansluiten en restoren via iTunes.

peterksr 13-10-11 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dieters (Bericht 713156)
Net jailbreak uitgevoerd met redsn0w 0.9.9b4 op iphone 4 met IOS5
en het werk gewoon

ik heb het zelde gedaan maar het icoontje van cydia blijft grijs en werkt dus niet heb al een reboot gedaan en alles overnieuw geinstaleerd maar zonder resultaat wie kan mij vertellen wat te doen

gr peter

YusB 13-10-11 18:51

the ipsw for the following build is needed:
iphone2,1_5.0_9A334

the required ipsw is not public or not available right now..... Select extra-> select ipsw

staar er, wtf???? moet ik nu?

heb het al meerdere malen geprobeerd en telkens hetzelfde probleem?

anyone help?

vak20 13-10-11 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peterksr (Bericht 715512)
ik heb het zelde gedaan maar het icoontje van cydia blijft grijs en werkt dus niet heb al een reboot gedaan en alles overnieuw geinstaleerd maar zonder resultaat wie kan mij vertellen wat te doen

gr peter

Nadat je de jb hebt uitgevoerd zie je een wit cydia iccontje, nu moet je redsn0w nogmaals openen en dan op extra klikken en dan just boot tethered klikken. instrukties op je pc scherm volgen en klaar is kees.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2011 om 19:09 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YusB (Bericht 715527)
the ipsw for the following build is needed:
iphone2,1_5.0_9A334

the required ipsw is not public or not available right now..... Select extra-> select ipsw

staar er, wtf???? moet ik nu?

heb het al meerdere malen geprobeerd en telkens hetzelfde probleem?

anyone help?

http://appldnld.apple.com/iPhone4/04...4_Restore.ipsw

daar kan je hem downloaden

YusB 13-10-11 19:19

gedownload wat nu??

Jampie 13-10-11 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 715485)
Ehm, volgens mij zegt MuscleNerd niet dat je geen SHSH blobs kunt opslaan...

Je kunt ze alleen nu (nog?) niet gebruiken om te herstellen!

Als ik mijn engels goed genoeg begrijp, staat hier toch echt dat het nog niet kan momenteel ;)

On Twitter, MuscleNerd said that saving iOS 5 SHSH blobs will fail at least for now.

zie trouwens ook de titel van het stukje.

vak20 13-10-11 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YusB (Bericht 715562)
gedownload wat nu??

Nu selecteer je in redsn0w die gedownloade file (eerst hernoemen naar ipsw) en jailbreaken maar!

henk1978 13-10-11 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martijnmiddel (Bericht 715494)
Welke baseband heb je? Als je geen iPad baseband hebt en dus niet hoeft te unlocken kan je je iPhone in dfu modus zetten, dan aansluiten en restoren via iTunes.


Base bestand waar zoek ik dat? en heb t-mobile en die hoef ik niet te unlocken. Vorige keer kreeg ik vele foutmeldingen ben dus een beetje bang om hem aan te sluiten en te updaten.

Maar in Dfu zetten en dan gewoon updaten via itunes? normaal werkt dat altijd?

YusB 13-10-11 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vak20 (Bericht 715572)
Nu selecteer je in redsn0w die gedownloade file (eerst hernoemen naar ipsw) en jailbreaken maar!


wat ga je hernoemen naar ipsw?

en hoe?

demies 13-10-11 19:40

Weet niemand hoe het kan dat ik net opnieuw zowel de orginele ios 5 gedwonload heb en opnieuw de redsnow geinstaleerd en nog steeds als ik de ipsw aanklik zegt hij dat die niks geschikt is.

Bertje 13-10-11 19:44

Iphone 3gs + Ios 5 + Jailbreak = Ideaaal, werkt goed!

Bertje 13-10-11 19:46

Ik heb het toevallig net gedaan.. Je kunt gewoon je mobiel aan je computer hangen en updaten naar 5.0.. Klaar is kees.

Uhh in jou geval, henk

demies 13-10-11 20:01

Zo bij mij werkt het ook.
Gewoon de orginele ipsw op je computer aanwijzen dus niet downloaden en op je buroblad zetten.
Nee echt in je program files gaan waar itunes je ipsw opslaat en die gebruiken.

ronald24e 13-10-11 20:05

Inderdaad het is onzin dat je je iphone niet kan updaten als je een jailbreak hebt.....

Martijnbrehm 13-10-11 20:18

Als je een jailbreak hebt kan je gewoon upgraden. Ik heb mijn iPod Touch net van 4.3.3 naar 5.0 geupdate toen hij gejailbreakt was. Ook heb ik mijn vriends iPhone die gejailbreakt was gewoon kunnen updaten zonder probemen.

HighContrast 13-10-11 20:19

Ik ga het morgen ook uitproberen :)
Zijn jullie content over iOS 5? Werkt dit even snel/sneller op een 3GS als iOS 4.3 of hoger?

Bertje 13-10-11 20:21

Werkt uitstekend.. Ga zeker niet meer terug!

HighContrast 13-10-11 20:23

Oke dank je! Werkt alles ook goed zonder EDGE/3G connectie? Zit momenteel in Frankrijk voor 3 maanden en ga hier geen abonnement nemen voor internetconnectie :D
Daarom dat ik me afvraag of het dan echt de moeite is want ik kan me inbeelden dat veel nieuwe functies dan niet werken.

(excuses voor de off-topic trouwens)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:43.