iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/100605-redsn0w-un-tethered-jailbreak-voor-ios5-0-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

henk1978 13-10-11 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ronald24e (Bericht 715623)
Inderdaad het is onzin dat je je iphone niet kan updaten als je een jailbreak hebt.....

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bertje (Bericht 715602)
Ik heb het toevallig net gedaan.. Je kunt gewoon je mobiel aan je computer hangen en updaten naar 5.0.. Klaar is kees.

Uhh in jou geval, henk

Bedankt..
Ik ga het vanavond morgen proberen en zal morgen mijn problemen/ successen hier vermelden...

WDS001 13-10-11 22:01

//Discussies samengevoegd.

XIII 13-10-11 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jampie (Bericht 715563)
Als ik mijn engels goed genoeg begrijp, staat hier toch echt dat het nog niet kan momenteel ;)

On Twitter, MuscleNerd said that saving iOS 5 SHSH blobs will fail at least for now.

zie trouwens ook de titel van het stukje.

Tja, je quoute een onbetrouwbare site, waarvan de auteur het blijkbaar niet begrijpt.

Ik baseer me puur op tweets van MuscleNerd zelf.

dre007 13-10-11 23:26

Perfect gelukt!! Bedankt !!

Dre

Remkok 14-10-11 00:01

Is er al iemand aan de slag met Winterboard en Remove background onder sbsettings?
Bij mij gaat ie direct in de safe mode.

Jampie 14-10-11 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Remkok (Bericht 715865)
Is er al iemand aan de slag met Winterboard en Remove background onder sbsettings?
Bij mij gaat ie direct in de safe mode.

Heb ik ook last van dus zullen nog wel niet goed iOs5 compatible zijn ben ik bang. Zit constant in safe mode :(

sebaslovas 14-10-11 00:51

Ik heb vandaag os5 geïnstalleerd, nu probeerde ik hem te jailbreaken. Met de officiële fw alleen toen ik dat deed. Deed me me cydia het niet. Het was een wit icon en me safari deed het niet en me mail. Dus wat heb ik dan fout gedaan. Kan anders iemand even een duidelijke tut maken om het goed uit te leggen;) thnx

henk1978 14-10-11 01:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henk1978 (Bericht 715673)
Bedankt..
Ik ga het vanavond morgen proberen en zal morgen mijn problemen/ successen hier vermelden...

Zoals ik dus al vermoede is het niet goed gegaan.

Hij update netjes na ios 5 maar geeft bij de activatie een probleem en geeft aan dat er geen simkaart in zit. Die is er wel t-mobile. links bovenin staat ook geen service of hij is aan het zoeken

Dus in itunes geeft ie nu aan dat er geen sim in zit en niets doet het.
Kan niks selecteren.

Iemand een idee wat te doen..?

adwkelly 14-10-11 02:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henk1978 (Bericht 715930)
Zoals ik dus al vermoede is het niet goed gegaan.

Hij update netjes na ios 5 maar geeft bij de activatie een probleem en geeft aan dat er geen simkaart in zit. Die is er wel t-mobile. links bovenin staat ook geen service of hij is aan het zoeken

Dus in itunes geeft ie nu aan dat er geen sim in zit en niets doet het.
Kan niks selecteren.

Iemand een idee wat te doen..?

De iphone los koppelen en daarna weer de connector erin daarna za het wel moeten lukken. Zoniet opnieuw updaten.

Jampie 14-10-11 02:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebaslovas (Bericht 715920)
Ik heb vandaag os5 geïnstalleerd, nu probeerde ik hem te jailbreaken. Met de officiële fw alleen toen ik dat deed. Deed me me cydia het niet. Het was een wit icon en me safari deed het niet en me mail. Dus wat heb ik dan fout gedaan. Kan anders iemand even een duidelijke tut maken om het goed uit te leggen;) thnx

Heb je na je jailbreak wel geboot met redsn0w? Jailbreak is thethered ;)

twanvogels 14-10-11 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebaslovas (Bericht 715920)
Ik heb vandaag os5 geïnstalleerd, nu probeerde ik hem te jailbreaken. Met de officiële fw alleen toen ik dat deed. Deed me me cydia het niet. Het was een wit icon en me safari deed het niet en me mail. Dus wat heb ik dan fout gedaan. Kan anders iemand even een duidelijke tut maken om het goed uit te leggen;) thnx

Ik heb PRECIES het zelfde! hoop dat iemand ons kan helpen

andy1983 14-10-11 10:08

Ik wil mijn iphone4 5.0 jailbreaken met redsnow_0.9.9b4 unterhered wel te verstaan is hier de Pwangetool al van beschikbaar ik kan hem nergens vinden

Bvd

Jewcookie 14-10-11 10:23

Zoals hierboven al vermeld. Na de jailbreak toestel opnieuw booten via redsnow. Onder het knopje "extra" in redsnow zit de optie "just boot". Die vraagt je toestel in DFU mode te zetten en start dan je telefoon correct op.

dens 14-10-11 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebaslovas (Bericht 715920)
Ik heb vandaag os5 geïnstalleerd, nu probeerde ik hem te jailbreaken. Met de officiële fw alleen toen ik dat deed. Deed me me cydia het niet. Het was een wit icon en me safari deed het niet en me mail. Dus wat heb ik dan fout gedaan. Kan anders iemand even een duidelijke tut maken om het goed uit te leggen;) thnx

Ik heb ook exact hetzelfde probleem. Diverse pogingen gedaan. Cydia icoon blijft wit, mail werkt niet meer en hij boot ook nog normaal op. Dus het lijkt of de tethered jailbreak gewoon niet werkt.

Bomans 14-10-11 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 715827)
Tja, je quoute een onbetrouwbare site, waarvan de auteur het blijkbaar niet begrijpt.

Ik baseer me puur op tweets van MuscleNerd zelf.

Dat zegt hij ook letterlijk:

iOS5 uses "nonces" Dev-Team Blog - Blob monster , so trying to stitch/replay
iOS5 blobs will fail (for now anyway) Twitpic - Share photos and videos on Twitter

http://twitter.com/#!/MuscleNerd/status/124290722970091520

mogumrs 14-10-11 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dens (Bericht 716089)
Ik heb ook exact hetzelfde probleem. Diverse pogingen gedaan. Cydia icoon blijft wit, mail werkt niet meer en hij boot ook nog normaal op. Dus het lijkt of de tethered jailbreak gewoon niet werkt.


Kies voor Extra/ Just BOOT......

En na de boot is Cydia zoals hij hoort te zijn!

henk1978 14-10-11 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door adwkelly (Bericht 715943)
De iphone los koppelen en daarna weer de connector erin daarna za het wel moeten lukken. Zoniet opnieuw updaten.

Dat heb ik echt geprobeerd maar hij blijft aangeven dat er geen sim in zit en links in beeld van de iphone blijft ook geen service staan.
Ga er dus vanuit dat het met de simlock te maken heeft (er zit geen simpin lock op)

Hoe kan ik de telefoon opnieuw updaten dan?
Nu is niets mogelijk namelijk.

Of moet ie dan eerst in Dfu modus? en blijft het activeren dan niet alsnog een probleem?

Ik heb trouwens ook een iphone 4 met ios 5 en die gebruik ik op dezelfde pc, is dat een probleem..?

XIII 14-10-11 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door andy1983 (Bericht 716049)
Ik wil mijn iphone4 5.0 jailbreaken met redsnow_0.9.9b4 unterhered wel te verstaan is hier de Pwangetool al van beschikbaar ik kan hem nergens vinden

Je wekt de indruk niet helemaal op de hoogte te zijn...

De 5.0 JB is alleen tethered voor de iPhone 4.

Een nieuwe versie van PwnageTool komt voorlopig niet; de belangrijkste functionaliteit komt in redsn0w.

dens 14-10-11 11:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mogumrs (Bericht 716112)
Kies voor Extra/ Just BOOT......

En na de boot is Cydia zoals hij hoort te zijn!

Thanks, nogmaals geprobeerd en het werkt! Ik dacht toch echt dat ik dit ook gewoon had geprobeerd. :confused:

toon54 14-10-11 11:58

Ik heb gisteren gewoon de os 5 binnen gehaald. daarna jailbreak maar dit ging niet goed. Echter bij opstarten redsnow eerst verwijzen naar de ipsw en dan normaal jailbreaken. en walla alles werkt naar behoren. Ik heb een 3 gs met oude bootrom en de jailbreak is untethered.

stotro 14-10-11 12:01

Heren,

Eventjes nog voor de zekerheid: Ik heb een 3GS (old bootrom) met 4.2.1 op dit moment. Ultrasn0w heb ik niet nodig, hij is al door T-Mobile geunlocked. Ik kan toch nu gewoon de stock 5.0 ipsw installeren en dan met redsn0w jailbreaken?

mvveelen 14-10-11 12:02

Ja, dat kan :)

Bomans 14-10-11 12:02

Geen enkel probleem.

YusB 14-10-11 12:03

ik kan nog steeds geen ipsw bestand vinden en redsn0w ook niet :S:S

wat nu?

XIII 14-10-11 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stotro (Bericht 716188)
Ik heb een 3GS (old bootrom) met 4.2.1 op dit moment. Ultrasn0w heb ik niet nodig, hij is al door T-Mobile geunlocked. Ik kan toch nu gewoon de stock 5.0 ipsw installeren en dan met redsn0w jailbreaken?

Ja, tenzij je ooit de iPad baseband hebt geïnstalleerd.

stotro 14-10-11 12:18

Nee, baseband is op dit moment 05.15.04. Dus dat betekent untether voor mij :)

andy1983 14-10-11 12:33

Ja ik ben inderdaad niet helemaal op de hoogte, voor mij is het allemaal niet zo logisch, maar ik heb het inderdaad verkeerd begrepen ik dacht juist dat de unterhered beschikbaar was, wordt het dus nog even wachten voor mij, bedankt voor je reactie!

adwkelly 14-10-11 12:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henk1978 (Bericht 716119)
Dat heb ik echt geprobeerd maar hij blijft aangeven dat er geen sim in zit en links in beeld van de iphone blijft ook geen service staan.
Ga er dus vanuit dat het met de simlock te maken heeft (er zit geen simpin lock op)

Hoe kan ik de telefoon opnieuw updaten dan?
Nu is niets mogelijk namelijk.

Of moet ie dan eerst in Dfu modus? en blijft het activeren dan niet alsnog een probleem?

Ik heb trouwens ook een iphone 4 met ios 5 en die gebruik ik op dezelfde pc, is dat een probleem..?

Als ik het goed begrijp gaat je i4 wel aan. Dus gewoon in itunes en dan herstellen selecteren. Anders DFU mode da. Ziet itunes hem automatisch.

marrib 14-10-11 12:57

wat bij mij niet duidelijk is :

ik heb een iphone 4.
Ik kan dus niet ios5 untetherd met redsnow installeren?
hij wordt dus Tethered en als de teelfoon uit is geweest iedere keer "JUST BOOT" doen? Ik heb namelijk thuis mac pc.

mvveelen 14-10-11 12:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marrib (Bericht 716250)
wat bij mij niet duidelijk is :

ik heb een iphone 4.
Ik kan dus niet ios5 untetherd met redsnow installeren?
hij wordt dus Tethered en als de teelfoon uit is geweest iedere keer "JUST BOOT" doen? Ik heb namelijk thuis mac pc.

Het is je dus WEL duidelijk :d

Klopt wat je hier schrijft.

Bomans 14-10-11 12:59

Dat heb je goed begrepen.

YusB 14-10-11 13:03

ik kan nog steeds geen ipsw bestand vinden en redsn0w ook niet vind het ook niet, het geeft error aan

ik kan nergens een ipsw bestand vinden overal gezocht en al het benodigde gedownload

berthuss 14-10-11 13:04

Even een vraagje allemaal,
ik heb een iphone 4 met ios 4.1 en jailbreak.

kan ik dan meteen ios5 erop zetten of wat moet ik dan doen?

kan iemands mij advies geven. Bedank alvast

Bomans 14-10-11 13:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YusB (Bericht 716257)
ik kan nog steeds geen ipsw bestand vinden en redsn0w ook niet vind het ook niet, het geeft error aan

ik kan nergens een ipsw bestand vinden overal gezocht en al het benodigde gedownload


Je weet zeker dat het bestand .ipsw is en niet .rar of .zip?

Disnoxxio 14-10-11 13:21

Ik heb nu 4.2.1 erop staan en wil updaten naar ios5, maar kan ik hem dan weer jailbreaken untethered ?

mvveelen 14-10-11 13:22

Kom jongens, lees eerst eens even wat door...........

Ligt eraan of je een oude of nieuwe Bootrom hebt.

XIII 14-10-11 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Disnoxxio (Bericht 716283)
Ik heb nu 4.2.1 erop staan en wil updaten naar ios5, maar kan ik hem dan weer jailbreaken untethered ?

Alleen als jouw 3GS een oude bootrom heeft.

freestyle4all 14-10-11 13:27

Ik heb op beide iOS devices nu het probleem dat iBooks direct crashed.

Al alles geprobeerd.
Verwijderen, opnieuw installeren, boeken er uit, boeken er in, device reboot, etc.

Iemand een idee?
Ik weet dat het bij oudere Jailbreaks ook vaak een issue was, maar ik kom er hier niet uit.

Disnoxxio 14-10-11 13:34

Hoe kon je ook al weer checken of je oude bootrom hebt?

mvveelen 14-10-11 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Disnoxxio (Bericht 716304)
Hoe kon je ook al weer checken of je oude bootrom hebt?

Google is your friend....... :

How to Check iPhone 3GS New Bootrom / Old Bootrom (iBoot) Version | Redmond Pie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:33.