//

redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic

redsn0w: (Un)Tethered Jailbreak voor iOS5.0 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door deathrow weet iemand wat ik fout gedaan heb?? ligt het aan dat ik eerst jailbrake van limerain had en nu redsnow ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #581  
Oud 01-11-11, 16:44
remcop remcop is offline
• iOS 14.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Ubachsberg
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar remcop
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deathrow Bekijk bericht

weet iemand wat ik fout gedaan heb?? ligt het aan dat ik eerst jailbrake van limerain had en nu redsnow heb gebruikt of is he iets anders??
iemand enig ervaring??

gr


martin
Als je cydia tussen je apps hebt staan dan zou het gewoon goed moeten zijn....
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #582  
Oud 01-11-11, 16:46
WouWieJ's schermafbeelding
WouWieJ WouWieJ is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Naaldwjk
Berichten: 15
Standaard

Beste medewerkers, moderators en forumleden.

Ik heb een iPhone 4, 32gb iOS 5.0 en zou deze graag jailbreaken. Ik heb al ervaring met het jailbreaken opgedaan met mijn iPhone 3G, iOS 2&3 dus ik ben globaal op de hoogte van de beschikbare tools en begrippen.

Ik heb echter een tweetal vragen.

1). Ik heb het IPSW-bestand van iOS 5 gedownload en redsn0w windows 0.9.9b7. Wanneer ik redsn0w start kan ik op 'Jailbreak' drukken of ik kan via 'Extras' en 'Select IPSW' redsn0w naar het gedownloade IPSW-bestand wijzen. Wat is het verschil tussen deze twee opties?

2). Kan ik na het uitvoeren van de jailbreak mijn iPhone herstellen? Hiermee bedoel ik niet unjailbreaken (hoe je dat ook mag noemen), maar mijn iPhone weer voorzien van de mails, smsjes, foto's, video's, notities, herinneringen etc. die voor de jailbreak aanwezig waren.

Ik hoop dat jullie mij wijzer kunnen maken.

Alvast bedankt!
  #583  
Oud 01-11-11, 16:48
remcop remcop is offline
• iOS 14.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Ubachsberg
Berichten: 74
Stuur een bericht via MSN naar remcop
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ Bekijk bericht

1). Ik heb het IPSW-bestand van iOS 5 gedownload en redsn0w windows 0.9.9b7. Wanneer ik redsn0w start kan ik op 'Jailbreak' drukken of ik kan via 'Extras' en 'Select IPSW' redsn0w naar het gedownloade IPSW-bestand wijzen. Wat is het verschil tussen deze twee opties?
Ik heb gelezen dat bij versie 0.9.9b7 geen IPSW nodig is, dus je kunt eerst kijken of hij het via Jailbreak doet en dus zonder IPSW. Mocht hij het IPSW bestand nodig hebben dan geeft hij dit aan. Je moet dan terug naar "extra" en "select IPSW" om daarna weer op "jailbreak" te drukken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ Bekijk bericht

2). Kan ik na het uitvoeren van de jailbreak mijn iPhone herstellen? Hiermee bedoel ik niet unjailbreaken (hoe je dat ook mag noemen), maar mijn iPhone weer voorzien van de mails, smsjes, foto's, video's, notities, herinneringen etc. die voor de jailbreak aanwezig waren.
Bij mij stond alles er na de jailbreak nog gewoon zoals voor de jailbreak.
  #584  
Oud 01-11-11, 17:00
WouWieJ's schermafbeelding
WouWieJ WouWieJ is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Naaldwjk
Berichten: 15
Standaard

Remco,

Bedankt voor de snelle reactie. Afgaande op jouw reactie kan ik vanavond met een gerust hart aan de slag. Ben toch wel benieuwd naar de nieuw ontwikkelde functies voor het notificatiecentrum en ik mis BiteSMS en SBSettings.
  #585  
Oud 01-11-11, 17:00
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ Bekijk bericht
2). Kan ik na het uitvoeren van de jailbreak mijn iPhone herstellen? Hiermee bedoel ik niet unjailbreaken (hoe je dat ook mag noemen), maar mijn iPhone weer voorzien van de mails, smsjes, foto's, video's, notities, herinneringen etc. die voor de jailbreak aanwezig waren.
Je bedoeld het terug zetten van de reservekopie. Herstellen is het (opnieuw) installeren van de firmware.
En ja, je kunt gewoon de reservekopie terug zetten. Maar zoals hierboven al aangegeven zal dat niet nodig zijn omdat met een jailbreak alleen Cydia geïnstalleerd wordt.
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #586  
Oud 01-11-11, 17:04
WouWieJ's schermafbeelding
WouWieJ WouWieJ is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Naaldwjk
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Je bedoeld het terug zetten van de reservekopie. Herstellen is het (opnieuw) installeren van de firmware.
En ja, je kunt gewoon de reservekopie terug zetten. Maar zoals hierboven al aangegeven zal dat niet nodig zijn omdat met een jailbreak alleen Cydia geïnstalleerd wordt.
Ohja!, het terugzetten van de reservekopie. Ik kon er even niet meer op komen vandaar de wat omslachtige omschrijving.

Vanavond profiel aanpassen; jailbreak, ja!
  #587  
Oud 01-11-11, 17:08
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WouWieJ Bekijk bericht
Ik heb al ervaring met het jailbreaken opgedaan met mijn iPhone 3G, iOS 2&3 dus ik ben globaal op de hoogte van de beschikbare tools en begrippen.
Je weet dat het een tethered jailbreak is op de iPhone 4?
  #588  
Oud 01-11-11, 17:12
WouWieJ's schermafbeelding
WouWieJ WouWieJ is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Naaldwjk
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Je weet dat het een tethered jailbreak is op de iPhone 4?
Volledig op de hoogte! Ben wel erg benieuwd hoe dit qua ongemak in de praktijk gaat uitpakken.
  #589  
Oud 01-11-11, 17:19
deathrow deathrow is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remcop Bekijk bericht
Als je cydia tussen je apps hebt staan dan zou het gewoon goed moeten zijn....

ik heb ook cydia als app staan maar hij is niet overgegaan op ios 5.0 maar nog steeds 4.1
  #590  
Oud 01-11-11, 17:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deathrow Bekijk bericht
ik heb ook cydia als app staan maar hij is niet overgegaan op ios 5.0 maar nog steeds 4.1
Dat komt omdat je geen update gedaan hebt naar iOS 5 Dat gaat niemand voor jou doen, ook Redsn0w niet. Dat moet écht zelf doen
  #591  
Oud 01-11-11, 18:01
ShortyVCC ShortyVCC is offline
• iOS 7.1.1
• 7.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat komt omdat je geen update gedaan hebt naar iOS 5 Dat gaat niemand voor jou doen, ook Redsn0w niet. Dat moet écht zelf doen
Misschien dat ie dan eerst z'n 3G iPhone gaat inruilen voor eentje die WEL op iOS 5 kan meedraaien
  #592  
Oud 01-11-11, 18:37
deathrow deathrow is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat komt omdat je geen update gedaan hebt naar iOS 5 Dat gaat niemand voor jou doen, ook Redsn0w niet. Dat moet écht zelf doen

sorry hoor dat ik het vraag, sjeez, het is toch een forum of niet dan???
is enige tijd geleden dat ik jailbrake heb uitgevoerd dat ik niet alles meer goed kan herinneren.

btw: weet iemand hoe ik ook alweer moet upgraden naar 5.0 kan dat alleen via itunes of?? want via itunes ben k toch me jailbrake kwijt en me apps of hoe zat dat ook alweer??
  #593  
Oud 01-11-11, 18:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deathrow Bekijk bericht
sorry hoor dat ik het vraag, sjeez, het is toch een forum of niet dan???
is enige tijd geleden dat ik jailbrake heb uitgevoerd dat ik niet alles meer goed kan herinneren.
Omdat veel mensen een slecht geheugen hebben staat het allemaal in dit topic beschreven

Ik weet niet of het het doel van een forum is om elke vraag die al honderd keer beantwoord is telkens weer opnieuw te beantwoorden. Ik denk zelfs dat de beheerders van het forum daarom de "Zoekfunctie" uitgevonden hebben, dat zou zomaar kunnen
  #594  
Oud 01-11-11, 18:54
deathrow deathrow is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Omdat veel mensen een slecht geheugen hebben staat het allemaal in dit topic beschreven

Ik weet niet of het het doel van een forum is om elke vraag die al honderd keer beantwoord is telkens weer opnieuw te beantwoorden. Ik denk zelfs dat de beheerders van het forum daarom de "Zoekfunctie" uitgevonden hebben, dat zou zomaar kunnen
dat is thrue, maar als je toch reageert kun je net zo goed antwoord geven op mijn vraag, daar ik nu kan opmaken dat je dat wel weet.
help je de persoon in kwestie veel sneller mee dan achterlijke reacties te plaatsen wat afwijkt van het onderwerp.

maar goed, kom er vanzelf wel weer achter
  #595  
Oud 01-11-11, 22:08
SeFix SeFix is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 83
Standaard

Ik ben niet ongeduldig maar ik wil wel heel graag naar iOS 5, iemand enig idee wat de normale gang van zaken is?(hoelang het duurt naar doorbraak voordat jb voor publiek uit komt)
  #596  
Oud 01-11-11, 22:08
Thomaszomer Thomaszomer is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Nijverdal
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deathrow Bekijk bericht
sorry hoor dat ik het vraag, sjeez, het is toch een forum of niet dan???
is enige tijd geleden dat ik jailbrake heb uitgevoerd dat ik niet alles meer goed kan herinneren.

btw: weet iemand hoe ik ook alweer moet upgraden naar 5.0 kan dat alleen via itunes of?? want via itunes ben k toch me jailbrake kwijt en me apps of hoe zat dat ook alweer??
Het is helaas niet mogelijk om je iPhone 3G te updaten naar IOS 5, tenminste dat is wat mij altijd werd verteld
  #597  
Oud 01-11-11, 22:21
WouWieJ's schermafbeelding
WouWieJ WouWieJ is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Naaldwjk
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SeFix Bekijk bericht
Ik ben niet ongeduldig maar ik wil wel heel graag naar iOS 5, iemand enig idee wat de normale gang van zaken is?(hoelang het duurt naar doorbraak voordat jb voor publiek uit komt)
Ik heb zojuist mijn jailbreak op iOS 5 uitgevoerd. Het werkt goed, vloeiend en de uitvoering is net zo simpel als bij de voorgaande jailbreaks. Over het praktische ongemak van een tethered jailbreak kan ik helaas pas volgend week wat zeggen.

Om ook nog even op je vraag in te gaan... Denk ik dat er niets zinnigs over te vertellen is. Er zijn kleine stapjes gezet betreffende de iPhone 4S, maar er is nog niets gemeld voor voortgang omtrent het untethered maken van de jailbreak. Ik zelf denk dat het wel eens langer kan duren dan anders, omdat een aantal geniale koppen het jailbreakcircuit hebben verlaten.
  #598  
Oud 01-11-11, 23:03
Trust^ Trust^ is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 53
Standaard

IOS 5.0 heeft veel fouten waardoor programmas chrashen enzo. Heb 2 x opnieuw moeten installeren nadat ik gejailbreaked heb omdat me iphone niet meer ging opstarten. Kreeg opgegeven moment geel beeldscherm. 2 dagen op het lader laten zitten en nog niks. Onstond doordat ik update via cydia deed. Uit mijn ervaring zal ik mensen aanraden om NOG niet update naar 5.0(3GS oud bootrom). Ik ben persoon die continiue kloot met me telefoon. Fifa 12 met JB ging ook niet meer zo soepel terwijl zonder toch wel wat beter speelt. DIT IS MIJN ERVARING, HOEFT NIET PERSEE DAT HET JOU OOK OVERKOMT
  #599  
Oud 01-11-11, 23:11
SpeedDemon SpeedDemon is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: Emmen
Berichten: 21
Stuur een bericht via MSN naar SpeedDemon
Standaard

En hoppatee eindelijk weer een JB! Had een klein probleempje onder windows 7 maar herrinerde mij dat je hem in XP modus moet runnen en toen was het een fluitje van een cent.
  #600  
Oud 02-11-11, 10:06
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Community - Blogs

Is dit een hoax? Exploit gevonden door Stefan Esser. Zou vanwege bluetooth problemen nog niet door het DEV team zijn vrijgegeven.

Beetje tegen de principes van het dev team om geld te vragen voor jailbreaks.
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.1 (behalve iPad2) - Verzameltopic WDS001 Jailbreak 456 22-01-12 21:06
redsn0w: Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.3 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 323 21-12-11 21:33
Jailbreak voor alle iDevices met iOS4.3.2 (behalve iPad2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 290 30-10-11 16:31
Alle iDevices: redsn0w: Tethered Jailbreak voor iOS4.3.4/4.3.5 (behalve iPad2, ATV2) - Verzameltopic XIII Jailbreak 88 13-10-11 12:40
iPhone: Jailbreak voor iPhone 3G en iTouch 2G iOS4.0 met Redsn0w - Verzameltopic spysical Jailbreak 1372 19-09-10 18:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:28.