iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Error 3194: This device isn't eligible for the requested build (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/100670-error-3194-this-device-isn-t-eligible-for-the-requested-build.html)

deur12 13-10-11 20:03

Thunderstorm ik ga het proberen,iOS 5 vind ik wel ergens op het net.

RoodooR 13-10-11 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door thunderstorm (Bericht 715050)
dit heeft voor mij gewerkt...

Ga naar terminal.app in programma's/hulpprogramma's
start terminal.app (is voor de mac)

type: sudo nano /etc/hosts

zonodig je paswoord invoeren..

ga dan met je pijltjes toets (niet met je muis) naar alle gs.apple.com + ip nummers en verwijder deze.

sla op met ctrl -O en druk op enter
afsluiten doe je met ctrl-X

je kan het testen door in je browser http://gs.apple.com/ te typen, als je een 404 error ziet is het gelukt.

download ios 5.

start itunes 10.5, druk op herstel met je alt knop ingedrukt en zoek de gedownloade ios 5

succes :-)

hartelijk dank voor bovenstaande instructie...een hoop ergernis weggeveegd met een glimlach...top!

sonnyk2 13-10-11 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RoodooR (Bericht 715633)
hartelijk dank voor bovenstaande instructie...een hoop ergernis weggeveegd met een glimlach...top!

Beste allen en met name Thunderstorm,
Dank voor de instructie. Zowel mij Ipad als mijn Iphone zijn over op ios 5. Kan weer met een gerust hart gaan slapen straks. Top!

WDS001 13-10-11 21:16

//Discussies samengevoegd.

edjepetje 13-10-11 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jmarteijn (Bericht 715195)
Dit heeft bij mij het probleem opgelost:
how to fix 3194 error while updating to ios 5 - YouTube

Na bovenstaande te hebben toegepast, verliep de update zonder problemen.

Nu krijg ik tijdens het installeren van iOS5 de melding 1604, wat nu?

Of moet ik hem eerst terug zetten naar fabriek, dus jailbreak eraf?
Omdat ie gethetered is.


HELP!!!

Giuseppe 13-10-11 22:42

1. TinyUmbrella gedownload, vinkje weggehaald bij Cydia on Exit: Geen resultaat
2. Hosts file handmatig aanpassen: Geen resultaat
3. Hosts file automatisch aanpassen: Geen resultaat

Blijf de melding 3194 krijgen :D inmiddels ben ik cynisch aan het worden en besef ik me, ik ben gedoemd om op 4.3.5 te blijven :p

//hoooo

Edit tijdens tikken, stap 3, ziet eruit dat het toch gaat lukken?

22.42, herstel van iPad controleren.
22.43, iPad software herstellen
22.44, iPad software controleren
22.53, Done

deur12 13-10-11 22:46

Thunderstorm rulez!

edjepetje 14-10-11 06:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door deur12 (Bericht 715850)
Thunderstorm rulez!

Graag beetje duidelijker!

Hoe wat waar?

deur12 14-10-11 07:48

Ik kreeg op mijn iPad ook de foutmelding 1604.
Heb ios5 gedownload.en met Alt/option key ingedrukt op herstel klikken en juiste firmwarebestand(iOS 5) selecteren

XIII 14-10-11 09:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door edjepetje (Bericht 715982)
Graag beetje duidelijker!

Dat is de "naam" van een forumlid dat in dit topic goede instructies heeft gepost...

Creepy 14-10-11 10:40

Iphone 4 ios 5 oplossing zonder foutmelding 3194
 
Ik heb dezelfde melding gekregen met ios 5. Mijn iphone was thetered jailbroken met 4.3.5. Heb eerst itunes laten synchen zodat alles gebackupt is. De iphone in de herstel modus geplaatst zodat itunes een iphone vind in de herstel modus (geen DFU mode) gebruikt. Ik neem aan dat DFU mode op deze manier ook werkt. Op herstel klikken en ios 5 wordt zonder foutmelding geinstalleerd!

Ik ben benieuwd of andere mensen dit ook gelukt is met ios 5 op deze manier?

supercvdw 15-10-11 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door east_side (Bericht 715617)
ik heb hetzelfde gedaan als wat je zij maar bij mij helpt het niet

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 oktober 2011 om 20:02 ----------


ik kan de tss server zelf niet aanvinken na 3 meldingen van ik van te voren krijg word er gek van !


heb je microsoft fix it geprobeerd?
indien wel moet je van hosts.old terug hosts maken dan lukt dit wel.
heb dit ook aan de hand gehad.

en nu is mijn update gelukt
yeah

jpk0284 15-10-11 18:53

ik heb deze link geprobeerd en gedaan:

How can I reset the Hosts file back to the default?

Krijg nog steeds de zelfde melding!
Ik weet het niet meer hoor.

Iemand nog een idee voor mij? Heb het dan over melding 3194

posthok 15-10-11 19:38

Ik heb precies hetzelfde aan de hand gehad. Ik heb het opgelost door eerst een reservekopie te maken vervolgens op de iphone de instelling alles wissen te selecteren en vervolgens opnieuw booten. Nu kun je upgraden. Ik hoop dat je er wat mee opschiet.
;)

jpk0284 15-10-11 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door posthok (Bericht 717756)
Ik heb precies hetzelfde aan de hand gehad. Ik heb het opgelost door eerst een reservekopie te maken vervolgens op de iphone de instelling alles wissen te selecteren en vervolgens opnieuw booten. Nu kun je upgraden. Ik hoop dat je er wat mee opschiet.
;)

als het dan gelukt is? heb je dan ook weer alle spel gegevens en hoeveel minuten je gebeld hebt enz. als ik namelijk wilt wissen geeft hij de info dat je dit niet meer kan herstellen..

posthok 16-10-11 10:59

wissen
 
je hebt toch een reservekopie gemaakt?
die zet je dan weer terug natuurlijk. En ja dan heb je alles weer terug.

mario004 16-10-11 12:06

hallo Forum,

ik had problemen met code 3194 en na jullie tip kon ik wel de update naar 5 uitvoeren.
bedankt, en ik zal inderdaad de zoekfunctie beter gebruiken.

Janneman666 16-10-11 17:38

Thunderstorm, ik zit hier te duimen als een gek dat jouw methode werkt... Er gebeurt toch al vanalles met iTunes en mijn iPhone na jouw instructies te volgen. Als dit niet werkt ben ik wel echt ten einde raad...

Edit:
De methode van Thunderstorm is volgens mij, na uitgebreid rondzoeken en een hoop getoeter van slechtsprekende minderjarigen op YouTube, de enige die kan werken. Dankjewel! Het is bij mij nu ook gelukt.

posthok 17-10-11 07:05

gelukkig ook weer voor elkaar

jpk0284 17-10-11 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door posthok (Bericht 717756)
Ik heb precies hetzelfde aan de hand gehad. Ik heb het opgelost door eerst een reservekopie te maken vervolgens op de iphone de instelling alles wissen te selecteren en vervolgens opnieuw booten. Nu kun je upgraden. Ik hoop dat je er wat mee opschiet.
;)

Bedankt voor je tip maar helaas. Als ik dit uitvoer op mijn telefoon dan blijft er een uur lang een ananas zichtbaar. Nu 1 uur heb ik de telefoon uitgezet. weer aangezet en alles stond er nog op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:13.